...osiągów Porsche od czasu legendarnego 904 Carrera GTS z roku 1963.
Więcej mocy, ulepszone hamulce, zawieszenie obniżone o 10 mm i specjalne, sportowe ustawienie pneumatycznego zawieszenia oraz PASM, to główne modyfikacje techniczne zastosowane w Panamerze przystosowanej do zmagań na torze wyścigowym. Jednocześnie producent obiecuje, że Panamera nie straciła nic ze swojej praktyczności.
Najbardziej sportowa Panamera podkreśla swój charakter potężnym dźwiękiem wydobywającym się z końcówek rur wydechowych. Nadwozie zwraca uwagę wyrazistym designem przedniej części, boków i tyłu oraz czarnymi akcentami. We wnętrzu znajdziemy sportowe fotele, kierownicę SportDesign z manetkami do zmiany biegów oraz tapicerkę ze skóry i alcantary.
Jednostka napędowa nowej Panamery GTS to zmodyfikowany, 4,8-litrowy silnik V8 dostarczający mocy 430 KM (316 kW) przy 6700 obr./min, bijąc siostrzany model Panamera S/4S o 30 KM (22 kW). Maksymalny moment obrotowy także wypada lepiej w tym porównaniu to 520 NM w stosunku do 500 Nm.
Po przyciśnięciu odpowiedniego guzika przekładnia PDK szczególnie dynamicznie przekazuje mocy silnika na wszystkie koła dzięki pakietowi Sport Chrono należącemu do standardowego wyposażenia Panamery GTS. W takim zestawie Panamera GTS rozpędza się z miejsca do 100 km/h w 4,5 sekundy i może osiągnąć prędkość maksymalną 288 km/h. Zużycie paliwa w nowym europejskim cyklu jezdnym to 10,9 l/100 km lub 10,7 l/100 km przy zastosowaniu opon o niskim oporze toczenia.
Jak już wspominaliśmy, Panamera GTS jest przystosowana do konkurowania na torze wyścigowym. Posiada adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne i elektroniczny system aktywnej regulacji siły tłumienia amortyzatorów - Porsche Active Suspension Management, które integrują podwozie z nadwoziem dostosowując w trybie ciągłym ustawienia wysokości zawieszenia i charakterystykę pracy amortyzatorów do warunków jazdy.
Pięciomilimetrowe dystanse umieszczone przy kołach zwiększają rozstaw tylnej osi, co sprawia, że Panamera jest stabilniejsza. O odpowiednią przyczepność do nawierzchni dbają opony o wymiarach 255/45 z przodu i 285/40 z tyłu. Za odpowiednio szybkie wytracanie prędkości odpowiedzialny jest układ hamulcowy przejęty z Panamery Turbo.
Porsche Panamera GTS pojawi się na rynku w lutym przyszłego roku, w rodzimych Niemczech ceny mają rozpoczynać się od 116 716 euro.