dwóch pierwszych wersji, oferując przy tym jeszcze więcej miejsca i komfortu swoim pasażerom, zachowując stylistykę i właściwości jezdne hatchbacka. W produkcji tego modelu wykorzystano całe doświadczenie zakładu Renault w Douai (Francja), w którym produkowano wszystkie jego generacje. Od momentu wprowadzenia do sprzedaży, nabywców znalazło 3,3 mln sztuk tego auta.
DESIGN ZAINSPIROWANY STYLISTYKĄ KLASYCZNYCH WERSJI NADWOZIOWYCH
- Kompaktowa sylwetka kryjąca w sobie przestronne wnętrze, napięta linia, sportowy przód, opadający dach i tylne światła w kształcie bumerangu.
- Solidność i dokładność: masywny styl, pełne błotniki, potężne nadkola, szeroki rozstaw kół, atrakcyjne materiały i precyzja połączeń.
SYMPATYCZNY I PRAKTYCZNY
- Doskonale doświetlone wnętrze − dzięki dużym szybom i przesuniętym słupkom przedniej szyby, które zapewniają również lepszą widoczność do przodu (o 8% większy kąt widzenia na boki i o 15% lepsza widoczność do góry).
- Największa ilość miejsca na nogi w drugim rzędzie ze wszystkich kompaktowych vanów – promień na wysokości kolan wynosi 235 mm, co zapewnia komfortową podróż 4 dorosłym osobom o wzroście 1,85 m.
- Pozycja ciała kierowcy typowa dla klasycznych wersji nadwoziowych: podwyższona o 15 mm podłoga i pionowo ustawiona kierownica.
- Szeroki zakres regulacji, na najlepszym poziomie w segmencie – 70 mm na wysokość i 240 mm − regulacja wzdłużna fotela kierowcy oraz 50 mm i 5° − regulacja kierownicy.
- Elementy sterujące najważniejszych systemów wspomagających prowadzenie zgrupowane na konsoli centralnej (automatyczny hamulec postojowy, regulator−ogranicznik prędkości).
- Liczne schowki, o łącznej pojemności 86 litrów, rozmieszczone w całej kabinie (4 schowki w podłodze, 4 szuflady pod siedzeniami, 6 kieszeni w oparciach foteli,
2 stoliki lotnicze, schowek w desce rozdzielczej o poj. 11 l, przesuwna konsola centralna o poj. 9 l).
- O 10% większa pojemność bagażnika (z 522 do 555 dm3 z zestawem do naprawy kół) niż w Scenicu II, pozwalająca zmieścić dodatkowy bagaż.
PRAKTYCZNE TECHNOLOGIE, UŁATWIAJĄCE PROWADZENIE SAMOCHODU
- Kolorowy, wykonany w technologii TFT (Thin Film Technology) wyświetlacz LCD, o zwiększonej czytelności z możliwością indywidualnych ustawień.
- Nowy, wbudowany system nawigacji satelitarnej Carminat TomTom®, oferowany w cenie 1990 PLN, opracowany na zasadzie wyłączności we współpracy z firmą TomTom.
- Dźwiękowe i wizualne wspomaganie parkowania z kamerą cofania.
- Wysokiej klasy system audio 3D Sound by Arkamys®, umożliwiający uprzestrzennienie sceny dźwiękowej.
- Moduł złączy multimedialnych Plug & Music, pozwalający na podłączenie przenośnych odtwarzaczy cyfrowych i urządzeń ze złączem USB.
ZACHOWANIE NA DRODZE TYPOWE DLA KLASYCZNYCH WERSJI NADWOZIOWYCH
- Ta sama konstrukcja układu jezdnego co w Nowym Megane, z widlastą ramą podsilnikową i tylną osią o zamkniętym profilu, zapewniająca zmniejszenie przechyłów bocznych oraz precyzję prowadzenia godną klasycznych wersji nadwoziowych.
- Nowe, elektryczne wspomaganie układu kierowniczego, zapewniające większą precyzję działania i przyjemność jazdy.
DOSKONAŁE SILNIKI
- 5 silników benzynowych (w zależności od kraju), w tym nowa jednostka 1.4 16V TCe 130.
- 7 silników wysokoprężnych (w zależności od kraju), w tym 2 emitujące poniżej 140g CO2/km.
- 4 wersje Renault eco² (w zależności od kraju): przystępne cenowo i przyjazne dla środowiska w całym cyklu życia.
JAKOŚĆ I BEZPIECZEŃSTWO
- Wspólne geny z gamą Megane: solidne auta o wysokiej jakości wykończenia, m.in. dzięki zastosowaniu metody spawania laserowego do łączenia dachu z bokami nadwozia.
- Wzorowy poziom bezpieczeństwa, typowy dla Nowego Megane, który uzyskał w crash-testach EuroNCAP najwyższą ocenę w całej ich historii.
NIŻSZE KOSZTY EKSPLOATACJI
- Niższa lub taka sama cena (w zależności od kraju) w stosunku do poprzedniej wersji, przy wyższym poziomie wyposażenia (ekran TFT, przednie zawieszenie z widlastą ramą podsilnikową, kamera cofania i nawigacja Carminat TomTom®).
- Większa niezawodność i lepsza jakość − zgodna z tendencją zapoczątkowaną przez Lagunę III, która plasuje się wśród 3 najlepszych modeli w swojej klasie.
- O 20 do 30% niższe koszty eksploatacji (zwiększone do 30.000 km lub 2 lat przebiegi między przeglądami zamiast 30.000 km lub co roku, wyeliminowanie konieczności usuwania wody z układu klimatyzacji, 2-krotnie rzadsze wymiany filtra powietrza – co 60.000 km / 4 lata, zamiast 30.000 km / 2 lat w silnikach dCi).