Proporcje i linia Renault Captur kojarzą się z ruchem i lekkością, a jednocześnie auto ma wybitnie terenowy charakter. Podobnie jak w modelu DeZir nie widać tu kantów ani linii, a jedynie ciepłe i zmysłowe bryły. Głównymi źródłami inspiracji Julia Lozana, stylisty, który zaprojektował nadwozie były sporty ekstremalne i lekkoatleci.
Rysując ZH25 wyszedłem od wizji sprintera w bloku startowym, z widocznymi napiętymi mięśniami i mocą uwalnianą przy starcie - wyjaśnia stylista. Zainspirował go również sprzęt do sportów ekstremalnych, łączący technologie, zaawansowane rozwiązania i lekkość, jak kaski, rękawice czy inne elementy ochronne.
Renault CAPTUR nie tylko oddziałuje na nasze emocje, to również praktyczny i wszechstronny samochód. Sztywny, zdejmowany dach, po zdjęciu odsłania konstrukcję z włókien węglowych. Renault Captur może się dzięki temu zmienić z coupe w kabriolet i z miejskiego auta w terenowy samochód. Unoszone do góry drzwi i masywne 22-calowe opony na czarno-białych felgach podkreślają jego wybitnie sportowy charakter. Czarno-biały motyw pojawia się również na bokach nadwozia.
Wnętrze pełne ciepła i lekkości
Wnętrze jest utrzymane w pomarańczowej tonacji z fluorescencyjnymi akcentami podkreślonymi rozproszonym, stale świecącym światłem. Zainspirowało mnie przede wszystkim ciało człowieka, sporty outdoorowe, ale również styl miejski - wyjaśnia Kana Watanabe, stylista odpowiedzialny za kolory i materiały.
Wnętrze Renault Captur ma być zarazem proste w obsłudze i przyjazne. Zastosowano w nim innowacyjne, pomysłowe materiały, tworzące grę świateł i efektów optycznych. Centralna konsola, płaty drzwi i deska rozdzielcza zostały wykonane z przezroczystego materiału kojarzącego się z drugą skórą. Z przodu można przez nią dojrzeć linki z włókien technicznych, miejscami luminescencyjnych, z których jest wykonana większość kabiny.
Całe wnętrze jest zaprojektowane wokół sieci naprężonych elastycznych włókien. Ich układ, wygląd i gra świateł nadaje rytm wnętrzu i podkreśla dynamikę auta, a jednocześnie zmniejsza masę nadwozia - wyjaśnia Magali Gouraud-Borgers, stylistka, która zaprojektowała wnętrze auta.
Tył samochodu z podłogą wyłożoną trzema warstwami lin jest niezwykle uniwersalny. Układ napiętych lin pozwala na mocowanie przedmiotów i tworzy schowki o zmiennej pojemności. Zachęca również do wypoczynku i skorzystania z elastycznej konstrukcji - zaoferowania nowej formy komfortu, nowego sposobu odpoczywania - niczym w hamaku.
Innowacyjne auto o wysokich osiągach i umiarkowanym spalaniu
Renault Captur jest wyposażone w koncepcyjny silnik wysokoprężny z podwójnym doładowaniem, opracowany na bazie nowego 1.6 Energy dCi 130.
Aby zrealizować cel zakładający zdobycie pozycji lidera pod względem obniżonej emisji CO2, Renault wykorzystuje przede wszystkim rozwiązanie jakim jest downsizing.
Oprócz elektrycznych silników marka chce proponować również gamę jednostek spalinowych, łączących osiągi z umiarkowanym zużyciem paliwa. Silnik 1.6 twin-turbo idealnie wpisuje się w tę strategię. Dzięki zastosowaniu podwójnego doładowania rozwija on moc 118 kW (160 KM) z pojemności 1,6 litra, co daje moc jednostkową 100 KM/litr. Maksymalny moment 380 Nm jest dostępny od 1750 obr/min, co gwarantuje mocne przyspieszenie na niskich obrotach i dużą przyjemność jazdy w każdych okolicznościach. W połączeniu ze skrzynią biegów o podwójnym sprzęgle EDC, silnik ten zapewnia prawdziwą przyjemność prowadzenia przy niskiej emisji CO2 wynoszącej zaledwie 99 g/km.