Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

!!!Potrzebni eksperci!!!

 Moderowane przez: Furiosus, fuso, mar125, rallyfilip
 MotoNews.pl » TheFiatAndTheFurious

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najstarszych wypowiedzi <<  Następna strona 
[ 1 2
 Autor 
 2003-04-18 10:39:53

Witam wszystkich ktorzy postanowili mi pomoc. mam Df 125p Me z 83r. silnik poloneza 1,5 zasilany gazem.Problem w tym ze moje cudenko pozera nawet 17l/100km. Jak go kupilem mial 5 letni reduktor BRC z naciagnieta membrana na ktorej palil 23l/100km. po wymianie na LPigaz spadlo do 17, bylem 3 r razy na regulacji, czasem spalanie spadalo nawet do 14/100, przy przesadnie spokojnej jezdzie. nie wiem co zrobic, Niedawno wymienilemuszczelke pod glowica, olej i oba filtry.Na piersciakach bylo troche luzu ale nie wiem czy to wplyw na spalanie, jestem zalamany. kumpel zalewa swojego fiata nawet za 10z i robi na nim 65km a ja ma problem zeby zrobic 40. pomozcie!!! czmu moze tyle palic i co mam zrobic. poza tym mam skrzynie biegow z krutkimi przelozeniami, po silniku "czuc"ze pasowalo by zmienic bieg na 2 przy 20, na 3 przy 30 na 4 przy 40, 5 przy 60, 70. zajebiscie sie zbiera z pasow i ma niezlego kopa , ale jazda powyzej 80, 90 jest nieoplacalna i silnik "chce wyskoczyc". od srodka skrzynia jest przesunieta do przudu, tak jak w polonezie, podobno byla jakas seria polonezow policyjnych "laser" czy cos takiego ktore mialy krotka skrzynie, czy to prawda, czy mozliwe jest ze mam taka skrzynie? czy przez taka skrzynie moze wiecej palic? czy wymiana aparatu zaplonowego, przewodow wysokiego napiecia i swiec moze cos pomoc?Co moge zrobic?

Ps w sobote wlamali mi sie do mojego "dziecka" i ukradli mi kolo zapasowe, rozwalili mi wkladki od zamka , zostawili zestaw sluchawkowy od noki, kompresor, skrzynke z narzedziami,a ukradli tylko kolo , wiec uwazajcie na swoje furki bo kradna byle co.
2023-10-02 11:06
  
 
 2003-04-18 10:46:04

był już jeden post odnośnie regulacji LPG, może spróbuj według tego sam wyregulować...
2006-12-05 14:36
  
 
 2003-04-18 10:49:40

Witam
Proponuje wyregulować gaz TUTAJ BARRY opisał jak należy go regulować.

Co do skrzyni to mozliwe ze jest to jej wina, przeciez na krótkiej skrzyni jedziesz np. to 90 domyslam sie ze masz wyzsze obroty niz na skrzyni seryjnej na tym samym biegu, czyli potrzebuje wiecej paliwka.
Niech mnie ktoś poprawi jak źle rozumuje

Moze chcesz sprzedać skrzynie ?!

pozdrawiam

-----------------
| koniu.net | www.koniu.digart.pl | teksaschainsaw.blogspot.com
2018-09-09 21:31
  
 
 2003-04-18 10:55:54

1.jak jest za duży luz na pierścieniach to też będzie dużo palił. Ile bierze oleju na 1000 km ??
2. Wiem że jedne instalacje gazowe (właśnie nie wiem czy to nie ta którą masz...) były cholernie awaryjne. Specjaliści nie chcą nawet tego regulować bo ponoć nie ma sensu, bo za bramom już sie rozeguluje.
3. Na tej skrzynce to może ładnie siorpać gazu.

P.S. Popytaj kolesi co mają instalacje gazowe może coś doradzą, a taka skrzynka to rarytas napewno też przez nią dużo pali
2017-12-28 17:36
  
 
 2003-04-18 13:04:46

Hmmm co do reduktora to on ma 3 miesiace, a firma Elpigaz (tym razem napisalem poprawnie) jest dosc popularna na polskim rynku, i ma swoje serwisy np na dobrego pasterza, grębałów, czy proszowice, natomiast BRC to co mialem wczesniej to tak jest to zlom, choc zdazaja sie wyjatki. Co do regulacji opisanej przez BARREGO, to bardzo chcetnie bym skorzystal, tylko jest jeden problem ja mam takie cus z dwoma srubami i jedna rurka rozchodzi mi sie na 2 i na kazdj jest Sruba czy ktos wie jak to regulowac? aha i ja sie reguluje gaznik na benzynie?
Co do skrzyni to zastanawialem sie czy nie zmienic na oryginalna , ale narazie nie mam kasy, moze w wakacje...

Czy usuniecie koncowego tlumika i wstawienie rury splaszczonej przy koncy, cos daje i czy jest to legalne, znalazlem opis na str http://www.republika.pl/pllpawel/wydech.htm na dole jest tego opis
2023-10-02 11:06
  
 
 2003-04-18 13:11:47

Z tego co ja wiem skrzynki były jednakowe ( te ze skośnym IV wszystkie takie same , V też )różnica polega na dyfrze i jego przełożeniu- jeśli się myle niech ktoś mnie poprawi ale nie sądze żeby były krótkie skrzynie w FSO(może te z OBRu) .
Miałem DF z takim właśnie krótkim dyfrem i palił mi 16 litrów gazu na 100 km , Zbierał się zaj.... a był "wolniejszy"(chodzi o tą samą prędkość obrotową silnika przy prędkości jazdy) od zwykłego DFa o jakieś 20 km/h . Takie krótkie przełożenie jest podstawowym czynnikiem wysokiego zużycia paliwa - nie wierze że jeździsz 90 i nie zrywasz asfaltu ze świateł , dla mnie pokusa była niedoodparcia .

-----------------
ZAPRASZAM NA MOJE AUKCJE!!!!
2021-01-21 20:54
  
 
 2003-04-18 13:38:23

Zobacz jakie masz obroty na 4 biegu przy predkosci 60 km/h
powinno byc 2000 RPM.
Druga sprawa to regulacja registera z dwoma srubami jest moze ciut trudniejsza ale lepsza ...
po prostu druga srube dajesz dawke gazu dla II gardzieli
czyli praktycznie na wyzszych obrotach ...
jak ustawisz 1 srube ze bedzie dobrze jezdzil do na nizszych obrotach a na wysokich lapie mula odkrecasz mu 2 srube..z
zasada jest taka ze 2 sruba jest zawsze ciut wiecej odkrecona niz 1.
Ja mam swojego ustawionego na ekonomie a pali mi 15 litrow :]
Sprawdzilem kompresje i wyszla mi tragicza
sprawdz nie warto zyc w zaklamaniu ze "nasz" silnik jest zyleta moj tez kopa ma jak mu odkrece to spala ze 20 litrow ale jest zupellnie nieekonomiczny.

-----------------
VW Passat 1,8 '89
FSO 125p 1,5 gaz '86 / 2.0 R.I.P
FSO 125p 2.0 gaz `83 R.I.P
FSO 125p 1,5 gaz `76
FSM 126p 650 kilerus `86 R.I.P
Renault 5 1,4 LPG `88 Sold
ZAZ 968m 1,2 `78 R.I.P
Kochajmy Bol
HERE COMES THE PAIN !!!!
BARRY ++++ GG 424509
2007-04-06 18:39
  
 
 2003-04-18 14:48:51

Cytat:
2003-04-18 13:11:47, Blady pisze:
Z tego co ja wiem skrzynki były jednakowe ( te ze skośnym IV wszystkie takie same , V też )różnica polega na dyfrze i jego przełożeniu- jeśli się myle niech ktoś mnie poprawi ale nie sądze żeby były krótkie skrzynie w FSO(może te z OBRu) .
Miałem DF z takim właśnie krótkim dyfrem i palił mi 16 litrów gazu na 100 km , Zbierał się zaj.... a był "wolniejszy"(chodzi o tą samą prędkość obrotową silnika przy prędkości jazdy) od zwykłego DFa o jakieś 20 km/h . Takie krótkie przełożenie jest podstawowym czynnikiem wysokiego zużycia paliwa - nie wierze że jeździsz 90 i nie zrywasz asfaltu ze świateł , dla mnie pokusa była niedoodparcia .



a dyfer jest kwadratowy czy okragły ?! i jak poznac z zenwatrz ? moze jest jakis opis krotkiego mostu
pozdrawiam

-----------------
| koniu.net | www.koniu.digart.pl | teksaschainsaw.blogspot.com
2018-09-09 21:31
  
 
 2003-04-18 15:19:49

Cytat:
2003-04-18 14:48:51, Koniu pisze:
a dyfer jest kwadratowy czy okragły ?! i jak poznac z zenwatrz ? moze jest jakis opis krotkiego mostu
pozdrawiam



Jak masz most tzw yugol, czyli z mozliwoscia wymontowania przekladni glowken wraz z walkiem atakujacym to nei wiem.a jak jest taki most jak w podlku (czyli z dekielkiem na sruby) to pod tym dekielkiem jest wybite przelozenie (pod czyli ponizej dekielka, nie trzeba go zdejmowac zeby to odczytac).
2011-10-01 09:37
  
 
 2003-04-18 15:32:43

Mam most taki jak w poldku, trzeba by było odczytac jaki ma opis i porównac z mostem Rino i sprawdzic czy dyfer czy skrzynia krótka

-----------------
| koniu.net | www.koniu.digart.pl | teksaschainsaw.blogspot.com
2018-09-09 21:31
  
 
 2003-04-18 16:16:58

no wiec wlasnie sprawdzilem. na 4 przy 2000 obr mam 50/h, natomiast 60/h mam przy ok 2600obr, co o tym sadzicie?

Z tego co piszecie to nie koniecznie musi byc skrzynia krutka tylko przelozenie mostu? czy cos zle zrozumialem?

aha i co to jest dyfer?

Co do regulacji to czy ma znaczenie ktory przewod ptraktuje jako 1 a ktory jako 2?

co sadzicie o tym tlumiku o ktorym pisalem wczesniej?
2023-10-02 11:06
  
 
 2003-04-18 16:44:23

Jako pierwszy traktój ten idący do pierwszej gardzieli gaźnika (to ta która otwiera się pierwsza)to ma dość duże znaczenie
Dyfer to dyferencjał , mechanizm różnicowy .... czyli to co masz w moście i co przenosi napend z wału (poprzez półosie ) na koła
Skoro przy 60 km\h masz 2600 obr\min zamiast 2000obr\min to masz coś krótsze (ja obstawiam most , dyfer , jak zwał tak zwał wiadomo o co chodzi) ew skrzynie .
Podejrzewam że reszte masz normalnej długości

-----------------
ZAPRASZAM NA MOJE AUKCJE!!!!
2021-01-21 20:54
  
 
 2003-04-18 17:02:42

co do tego tłumika to widziałem sie z pawłem włascicilem tego fiata i słuchalem tego tłumika ale mial juz 2.0 wiec dzwiek byl zupelnie inny. A co do odniesionej mocy czy jakis zysków to nic takiego nie pamietam.
Ja mam wydech na dwoch wydechach koncowych, w miejsce srodkowego wspawałem tłumik koncowy, a ostatni tłumik pozostał bez zmian ( u mnie jest to Michael ) roznicy nie odczułem jedynie w dzwieku jest bardziej "basowy" jesli mozna to nazwac basem

-----------------
| koniu.net | www.koniu.digart.pl | teksaschainsaw.blogspot.com
2018-09-09 21:31
  
 
 2003-04-18 17:41:05

no dobra czyli tlumika nieruszam

a co do regulacji gazu opisanego przez Barrego (wiem ze truje, ale chce sie upewnic zanim sie za to wezne) to zrozumialem to tak:
poprawcie mnie jesli sie myle:

grzeje silnik do temp pracy, trzymam go na gazie na 3.5 tys obrotow, i dokrecam srube pierwsza, (czyli ta ktora idzie do gardzieli otwierającej sie jako pierwsza przy dodawaniu gazu), az zaczna spadac obroty, wtedy odkrecam ja o pół obrotu, i powinny spadac obroty przy ok 5000 obr. I teraz czy ta druga śruba w czasie tej regulacji ma byc skręcona na minimum? i dopiero pozniej mam ja odkecic, jesli tak to o ile?

Aha jeszcze jedno na benzynie mam cos takiego ze jak dodaje gazu powoli to wchodzi na obroty, a jak wciskam szybko na maxa to nawet gasnie. co to jes?, na gazie nie ma nic takiego
2023-10-02 11:06
  
 
 2003-04-18 17:49:02

Co do skrzyni to FSO nigdy nie wypuscilo krutszej skrzyni. nawet rajdowki jezdzily na seryjnej (tzn z 5 jako nadbieg). bawili sie za to przelozeniami mostu. w rajdach uzywalo sie dwoch - 5,25 i jeszcze jednego ale nie pamietam jakiego - w kazdym razie 5,25 jest najkrotszym i DF powinien na nim odwijac sie jak szalony. a co do spalania to najpierw sproboj wyregulowac instalacje, a potem "zdjemij noge z gazu" (sam nie wieze ze doradzam ludza cos takiego )
2007-09-05 23:29
  
 
 2003-04-18 19:46:36

co do regulacji to powtorze jeszcze raz
1.nagrzewasz auto do tempratury pracy
2.chodzi sobie silniczek na 1000-1500 RPM na jalowym
3.skrecasz srube ktora idzie do 1 przelotu w gazniku o 2-3 obroty jak zacznie przygasac do dokrec troche i depnij mu na gaz pewnie bedzie mul.Odkrecasz o pol obrotu i znowu gazujesz.Mozna tak ustawic ze ruszenie ciutke sruba powoduje mula.
4.Teraz zakrecasz do konca 2 srube
5.odkrecasz i gazujesz zeby spradzic czy wchodzi ladnie na obroty
6.jesli zadowala Cie szybkosc i wartosc wkrecania sie to zostawiasz
7. po tym wszystkim regulujesz sruba na reduktorze obroty jalowe
8.robisz test drogowy.Pewnie na 100 % bedize lapal mula bo silnik pod obciazeniem bedize wymagam wiecej gazu.Odkrecasz mu o troszke(sam musisz okreslic ile) gazu 1 i 2 przelotu testujesz
jak jest OK zostawiasz.Nie warto jezdzic na ubogich mieszankach bo mozna wypalic zawory albo dziure w tloku


-----------------
VW Passat 1,8 '89
FSO 125p 1,5 gaz '86 / 2.0 R.I.P
FSO 125p 2.0 gaz `83 R.I.P
FSO 125p 1,5 gaz `76
FSM 126p 650 kilerus `86 R.I.P
Renault 5 1,4 LPG `88 Sold
ZAZ 968m 1,2 `78 R.I.P
Kochajmy Bol
HERE COMES THE PAIN !!!!
BARRY ++++ GG 424509
2007-04-06 18:39
  
 
 2003-04-18 22:07:46

no wiec, wczolgalem sie pod mój rydwam i mam taki skręcany na 8 śrób. i pod nimi na wystajacej czesci do ktorej jest przykrecona kopolka jest napisane cos takiego:

FSO 04851(albo 7 , ale raczej 1)92 wiec raczej FSO 0485192

czy to cos komus mowi?

za gaz wezne sie jutro, a co do dlawienia na benzynie to co to moze byc?
2023-10-02 11:06
  
 
 2003-04-18 22:11:20

dławienie po dodaniu gazu, ale pozniej juz idzie ?!
ja sprawdze dyfer u siebie jak bede w garazu

-----------------
| koniu.net | www.koniu.digart.pl | teksaschainsaw.blogspot.com
2018-09-09 21:31
  
 
 2003-04-18 22:17:59

tzn jezeli wcisne do konca i trzumam to zgasnie calkiem, tak jakby go zalalo, a jak popuszcze na chwile to pozniej wchodzi
2023-10-02 11:06
  
 
 2003-04-19 09:41:12

Cytat:
2003-04-18 22:17:59, Rino3310 pisze:
tzn jezeli wcisne do konca i trzumam to zgasnie calkiem, tak jakby go zalalo, a jak popuszcze na chwile to pozniej wchodzi



ogólna regulacja gaźnika, z czyszczeniem
ja mialem taki efekt ze dodwałem gazu to gasł i okazało sie ze był to pływak zle ustawiony zobacz u siebie.
pozdro

-----------------
| koniu.net | www.koniu.digart.pl | teksaschainsaw.blogspot.com
2018-09-09 21:31
  
 
   Następna strona 
[ 1 2
 MotoNews.pl » TheFiatAndTheFurious

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM