MotoNews.pl

Test Mitsubishi Eclipse Cross 1.5 Intense Plus

26 czerwca 2018

Mitsubishi-Eclipse-Cross 22

Po 10 latach do oferty Mitsubishi wrócił model Eclipse. Jednak ze znanego i kultowego coupe pozostała tylko nazwa. Dzisiaj model zyskał przydomek Mitsubishi Eclipse Cross i stał się przedstawicielem cieszącego się niesłabnącą popularnością segmentu SUV’ów.

Mitsubishi Eclipse Cross  – wygląd zewnętrzny

Nadwozie Mitsubishi Eclipse Cross pod kątem wymiarów plasuje się pomiędzy ASX’em i Outlanderem. Nowy model jest 11 cm dłuższy od ASX’a i 29 cm krótszy od Outlandera. Front Crossa przypomina ten z Outlandera: charakterystyczne smukłe reflektory i masywne chromowane listwy. W profilu zwraca uwagę wąska, wznosząca się linia okien oraz wyraźne przetłoczenia biegnące wzdłuż całego nadwozia. Najbardziej oryginalny jest tył auta, gdzie wysoko osadzone światła połączono poziomą listwą / spoilerem dzielącym tylną szybę na dwie części. Nieszablonowe rozwiązanie, które może się podobać lub nie, ale na pewno wyróżnia Eclipse na tle konkurencji w segmencie.

Mitsubishi Eclipse Cross  – wnętrze pojazdu

Przestrzeń pasażerska Eclipse to zdecydowanie najlepszy, pod kątem jakości wykonania, spasowania i użytych materiałów, projekt Mitsubishi ostatnich lat. Połączenie czarnych plastików o zróżnicowanej fakturze, srebrnych dodatków i fortepianowego lakieru sprawia pozytywne wrażenie. Trójramienna, wielofunkcyjna kierownica dobrze leży w dłoniach, analogowe zegary prędkościomierza i obrotomierza są czytelne, a obsługa większości pokładowych systemów jest intuicyjna.

Przyzwyczajenia wymaga jedynie obsługa ekranu umieszczonego na szczycie konsoli centralnej, którego zawartość ustalamy za pomocą dotyku, przycisków na kierownicy lub touch pada umieszczonego w bezpośrednim sąsiedztwie dźwigni automatycznej skrzyni biegów. Do nowoczesnego SUV’a nie pasują archaiczne przyciski ogrzewania foteli przednich oraz brak możliwości, nawet za dopłatą wyposażenia naszego Mitsubishi w system nawigacji.

Poza tym Eclipse oferuje dobrze wyciszoną, przestronną kabinę z wygodnymi fotelami przednimi oraz regulowaną wzdłużnie tylną kanapą z regulacją kąta pochylenia oparcia. Dzięki możliwości przesuwania tylnej kanapy w zakresie 20 cm możemy regulować ilość miejsca na nogi dla pasażerów w drugim rzędzie, a co za tym idzie również definiować pojemność bagażnika, która w zależności od położenia kanapy wynosi od 341 do 448 litrów.

Mitsubishi Eclipse Cross  – silnik i właściwości jezdne

W ofercie Mitsubishi Eclipse znajdziemy tylko jeden silnik – benzynowy o pojemności 1.5 l. Turbodoładowana jednostka generuje moc 163 KM i moment obrotowy 250 Nm. Wartości te pozwalają na rozpędzenie ważącego 1520 kg SUV’a do pierwszych 100 km/h w 9.8 sekundy i osiągniecie prędkości maksymalnej 200 km/h. Silnik współpracuje z bezstopniową przekładnią CVT. Na szczęście konstruktorom Mitsubishi udało się uniknąć irytującego wycia charakterystycznego dla bezstopniowych automatów. Skrzynia jest cicha, pracuje bez zarzutów, posiada 8 predefiniowanych przełożeń i tworzy udany duet z benzynową jednostką.

W cyklu mieszanym silnik zużywa ok. 10 litrów benzyny na 100 km. Precyzyjny układ kierowniczy oraz optymalnie zestrojone zawieszenie zapewniają stabilne, przewidywalne prowadzenie i nawet w szybko pokonywanych zakrętach nadwozie nie przechyla się nadmiernie. Podczas pokonywania bezdroży przydatny okaże się 183 mm prześwit i napęd Super-All Wheel Control (S-AWC), który rozdziela moment obrotowy na przednie i tylne koła w stosunku od 80/20% do 55/45%. Dodatkowo do wyboru są trzy tryby jazdy: Auto, Gravel i Snow.

Mitsubishi Eclipse Cross – podsumowanie

Ceny Mitsubishi Eclipse zaczynają się od 93 990 zł. Do wyboru mamy tylko jeden benzynowy silnik, pięć wersji wyposażenia: Inform, Invite Plus, Intense, Intense Plus i Instyle, napęd na jedną lub obie osie, 6-stopniową skrzynię manualną i bezstopniową CVT. Mitsubishi nowym uterenowionym modelem chce konkurować o względy klientów z takimi modelami jak Volvo XC40, Mazda CX-5 czy VW Tiguan.

Mistubishi Eclipse Cross – dane techniczne

Silnik – benzynowy

  • Pojemność skokowa – 1499 cm3
  • Maksymalna moc kW (KM) przy (obr./min) – 120 (163) przy 5500
  • Maksymalny moment obrotowy Nm przy (obr./min) – 250 w zakresie od 1800 do 4500

Pojemność zbiornika paliwa:

  • 60 litrów

Wymiary

  • Długość (mm) – 4405
  • Wysokość (mm) – 1676
  • Szerokość bez lusterek (mm) –1805
  • Rozstaw osi (mm) – 2670

Napęd

  • 4×4

Układ kierowniczy

  • ze wspomaganiem

Koła i opony

  • Wymiary opon standardowych – 225/55
  • Standardowe obręcze kół – 18” (aluminiowe)

Masa(kg)

  • Masa własna pojazdu gotowego do jazdy – 1520
  • Dopuszczalna masa całkowita pojazdu – 2150

Pojemność bagażnika

  • od 341 do 448 l

Mistusbishi Eclipse Cross – kompletacja wyposażenia

Testowany samochód to wersja wyposażenia Intense Plus. Pojazd w tej wersji standardowo wyposażony jest między innymi w:

  • 18′′ felgi aluminiowe z oponami 225/55R18
  • 6 głośników
  • Asystent pasa ruchu (LDW)
  • Atrapa chłodnicy w kolorze srebrnym z chromowanymi akcentami, zderzak przedni z elementami w kolorze czarnym z połyskiem
  • Automatyczne światła drogowe (AHB)
  • Centralny podłokietnik dla II rzędu siedzeń
  • Centralny podłokietnik dla przednich siedzeń
  • Chromowana listwa wzdłuż bocznych okien
  • Chromowane klamki wewnętrzne
  • Chromowane wykończenie pokrywy bagażnika
  • Czarne obramowanie nadkoli
  • Czołowe, boczne i kurtynowe poduszki powietrzne
  • Dolna osłona zderzaka przedniego w kolorze srebrnym
  • Dolna osłona zderzaka tylnego w kolorze srebrnym
  • Dostęp i uruchamianie samochodu bez kluczyka (KOS)
  • Elektromechaniczny hamulec postojowy z funkcją Auto Hold
  • Elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka boczne
  • Elektrycznie składane lusterka boczne
  • Elektrycznie sterowane szyby przednie i tylne
  • Gniazdko 12 V dla I i II rzędu siedzeń
  • Gniazdo USB × 2
  • Haczyki do mocowania bagażu w przestrzeni bagażowej × 4
  • Immobilizer
  • Kanał grzewczy dla II rzędu siedzeń
  • Kierunkowskazy wbudowane w lusterka boczne
  • Kieszeń w oparciu fotela pasażera
  • Klamki zewnętrzne w kolorze nadwozia
  • Klimatyzacja automatyczna 2-strefowa
  • Kolanowa poduszka powietrzna dla kierowcy
  • Kolorowy wyświetlacz wielofunkcyjny (komputer pokładowy)
  • Kolumna kierownicy regulowana w dwóch płaszczyznach
  • Kontroler typu touch pad do zarządzania systemem multimedialnym
  • Manualna regulacja wysokości fotela kierowcy
  • Materiałowa tapicerka siedzeń ze srebrnymi przeszyciami
  • Monitorowanie martwego pola (BSW) z asystentem zmiany pasa ruchu (LCA) i monitorowaniem ruchu poprzecznego z tyłu pojazdu (RCTA)
  • Obudowy lusterek bocznych w kolorze nadwozia
  • Oświetlenie kabiny w podsufitce (przód/tył)
  • Oświetlenie przestrzeni bagażowej
  • Oświetlenie w osłonach przeciwsłonecznych
  • Ozdobny spojler dachowy
  • Podgrzewana kanapa tylna
  • Podgrzewana kierownica
  • Podgrzewana szyba czołowa
  • Podgrzewane siedzenia przednie
  • Przednie i tylne czujniki parkowania
  • Przednie reflektory przeciwmgielne
  • Przesuwana tylna kanapa z regulacją kąta pochylenia oparcia
  • Przyciemniane szyby tylne
  • Reflektory przednie w technologii LED (światła mijania)
  • Relingi dachowe w kolorze czarnym
  • Roleta przestrzeni bagażowej
  • Schowek pod podłogą bagażnika
  • Skórzane obszycie gałki dźwigni zmiany biegów
  • Skórzane obszycie kierownicy
  • Spryskiwacze reflektorów przednich
  • Stacja multimedialna SDA
  • Sterowanie systemem audio na kierownicy
  • System ABS
  • System kamer 360 stopni
  • System mocowania fotelików dla dzieci ISO-FIX na tylnej kanapie (× 2)
  • System monitorowania ciśnienia powietrza w kołach (TPMS)
  • System ograniczający skutki kolizji czołowych (FCM)
  • System wspomagania ruszania na wzniesieniu (HSA)
  • Szyba czołowa o zwiększonej izolacji akustycznej
  • Światła do jazdy dziennej w technologii LED
  • Światła mijania z czujnikiem zmierzchu
  • Tempomat ze sterowaniem na kierownicy
  • Tuner cyfrowy (DAB)
  • Tylna kanapa dzielona w proporcjach 60:40
  • Uchwyt na napoje w konsoli środkowej (dla I rzędu siedzeń)
  • Uchwyty na butelki w drzwiach przednich i tylnych
  • Układ kontroli trakcji i stabilizacji toru jazdy (ASC + TCL)
  • Wspomaganie kierownicy
  • Wycieraczki szyby przedniej z czujnikiem deszczu
  • Wyświetlacz typu HUD (Head-up Display
  • Wzmocniona konstrukcja nadwozia RISE
  • Zdalnie sterowany zamek centralny
  • Zestaw głośnomówiący Bluetooth ze sterowaniem na kierownicy

 

Serdecznie dziękujemy firmie MMC Car Poland Sp. z o.o. za udostępnienie samochodu do testu.

Tekst i zdjęcia: Dariusz Wołoszka – Info-Ekspert

Info-Ekspert