Nowe Porsche Panamera S Hybrid może pochwalić się mocą 380 KM (279 kW) i zużyciem paliwa na poziomie zaledwie 6,8 l/100 km, a to wszystko przy emisji CO2 nieprzekraczającej 159 g/km. Nowe Gran Turismo to najbardziej ekonomiczne Porsche, jakie dotąd wyprodukowano.
Panamera S Hybrid może zostać opcjonalnie wyposażona w specjalne, całoroczne opony Michelina o zmniejszonym oporze toczenia. To dzięki nim możliwe jest tak znaczne obniżenie zużycia paliwa. Jednak nawet ze standardowymi oponami Panamera S Hybrid konsumuje tylko 7,1 l paliwa na 100 km i emituje przy tym 167 g CO2 na kilometr.
Nowy model przyspiesza z miejsca do 100 km/h w 6 sekund i może rozwinąć prędkość 270 km/h. Hybrydowy napęd Porsche to jedyny system na świecie, który może oszczędzać paliwo dzięki tzw. „żeglowaniu” na autostradach i głównych drogach. Oznacza to wyłączenie silnika spalinowego przy prędkości 165 km/h (w przypadku Cayenne S Hybrid: 156 km/h) w tej fazie, w której silnik ten nie dostarcza mocy na koła.
Panamerę S Hybrid napędza taka sama kombinacja jednostek napędowych, co Cayenne S Hybrid. Główny napęd stanowi 3-litrowy silnik V6 ze sprężarką o mocy 333 KM (245 kW), wspiera go jednostka elektryczna o mocy 47 KM (34 kW), służąca także jako prądnica i rozrusznik. Każdy z nich może napędzać Panamerę S Hybrid samodzielnie lub współpracując z drugim silnikiem. Jednostka elektryczna jest połączona z akumulatorem niklowo-metalowo-wodorowym (NiMh), gdzie magazynowana jest energia elektryczna odzyskiwana podczas hamowania i w określonych warunkach jazdy. Moc na koła przenoszona jest za pośrednictwem znanej już, 8-biegowej przekładnia Tiptronic S.
Hybrydowy model jest też standardowo wyposażony w adaptacyjne zawieszenie hydrauliczne wraz z elektronicznym systemem regulacji amortyzatorów PASM, elektryczne wspomaganie układu kierowniczego z funkcją Servotronic i innowacyjny wyświetlacz w kabinie dostarczający danych na temat aktualnego stanu napędu hybrydowego.
Panamera S Hybrid pojawi się w europejskich salonach sprzedaży w czerwcu tego roku. Na rodzimym, niemieckim rynku będzie kosztować od 106 185 euro.
Światowa, publiczna premiera nowego modelu będzie mieć miejsce podczas salonu motoryzacyjnego w Genewie, na początku marca.