Nowy członek rodziny Gran Turismo, Panamera Turbo S to wyjątkowa kombinacja dobrych osiągów, rozsądnego zużycia paliwa, dynamiki jazdy i komfortu. Jego 4,8-litrowy silnik V8 biturbo dostarcza 550 KM (410 kW) mocy, czyli o 10% i 50 KM (37 kW) więcej niż jednostka napędowa stosowana w modelu Panamera Turbo. Oczywiście maksymalny moment obrotowy także się zwiększył, z 700 do 750 Nm. W trybie „Sport” i „Sport Turbo” pakietu Sport Chrono Package Turbo należącego do standardowego wyposażenia Panamery Turbo S silnik może się pochwalić nawet 800 Nm maksymalnego momentu obrotowego.
Topowa Panamera przyspiesza z miejsca do 100 km/h w 3,8 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 306 km/h. Mimo lepszych osiągów zużycie paliwa pozostało na takim samym poziomie, co w Panamerze Turbo. W nowym europejskim cyklu jazdy Gran Turismo przejeżdża 100 km na 11,5 litrach paliwa. Jeśli Panamera porusza się na 19-calowych oponach specjalnie stworzonych dla tego modelu przez Michelina, które odznaczają się mniejszym oporem toczenia, zużycie paliwa spada do 11,3 l.
Nowa Panamera może się również pochwalić obszernym pakietem wyposażenia standardowego, w skład którego wchodzą m.in. systemy kontroli dynamiki jazdy, takie jak Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC), systemem aktywnych stabilizatorów, który ‘przewiduje’ i znacznie redukuje ruchy boczne nadwozia podczas pokonywania zakrętów oraz dodatkowo minimalizuje niestabilność kierunkową samochodu na nierównych nawierzchniach. Kolejny system to Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus) usprawniający precyzję prowadzenia i impulsy sterowania selektywnie wyhamowując prawe lub lewe tylne koło. Mówiąc precyzyjniej oznacza to, że jeśli samochód dynamicznie wjeżdża w zakręt na wewnętrzne tylne koło zaczyna działać umiarkowane ciśnienie w układzie hamulcowym. W konsekwencji większa siła napędowa trafia na zewnętrzne tylne koło wywołując dodatkowy impuls obrotowy wokół osi pionowej samochodu. Skutkuje to bezpośrednim i sportowym skrętem podczas wchodzenia w zakręt. Przy niskich i umiarkowanych prędkościach PTV Plus znaczne zwiększa zwinność i precyzję kierowania. Przy wysokich prędkościach i podczas przyspieszania przy wyjeżdżania z zakrętu elektronicznie sterowana blokada tylnego mechanizmu różnicowego zapewnia większą stabilność jazdy. Służy również poprawie trakcji tylnych kół na nawierzchniach o zmiennej przyczepności oraz na śniegu i lodzie. Pakiet Sport Chrono Package Turbo nadaje zawieszeniu i jednostce napędowej bardziej sportowy charakter, wystarczy, by kierowca przycisnął dodatkowy guzik „Sport Plus”. Do standardowego wyposażenia należy także sportowy układ wydechowy.
Sportowy charakter Porsche Panamery Turbo S widoczny jest także w wyglądzie zewnętrznym. 20-calowe felgi Turbo II, poszerzony rozstaw kół w tyle, fartuchy boczne z komponentów należących do linii Porsche Exclusive oraz adaptacyjny spojler tylny w kolorze nadwozia znacznie poprawiają wygląd auta.
We wnętrzu znalazły się wykończenia z dwukolorowej skóry: czarno-kremowej lub szaro-kremowej.
Na rodzimym rynku Porsche Panamera Turbo S będzie kosztować 167 076 euro brutto. Dostawy rozpoczną się w czerwcu tego roku.