Z okazji pierwszych urodzin modelu Juke Nissan przygotował specjalną edycję tego pojazdu. Nosi nazwę Kuro, co po japońsku oznacza „czarny”, lecz dostępna będzie w dwóch kolorach nadwozia – dramatycznej, metalicznej czerni i rzucającej się w oczy czerwieni uzupełnionych czarnymi dodatkami, np. takimi jak: obudowy lusterek czy 17-calowe felgi. Juke Kuro bazuje na seryjnym modelu w wersji wyposażeniowej Tekna.
Pod jego maską mieści się mocny, turbodoładowany silnik benzynowy DIG-T z wtryskiem bezpośrednim o mocy 190 KM. Juke oczywiście został wyposażony w napęd na wszystkie koła ALL-MODE 4×4. Można będzie także zamówić Kuro z silnikiem benzynowym o mocy 117 KM lub dieslem 1,5 dCi o mocy 110 KM.
Kuro korzysta także z technologii sterowania momentem napędowym (torque vectoring), która przy wchodzeniu w zakręt zwiększa moment napędowy na zewnętrznych kołach, a zmniejsza na kołach wewnętrznych, dzięki czemu pojazd „ściąga” delikatnie do środka zakrętu.
Do standardowego wyposażenia Juke’a Kuro należą: skórzana tapicerka, Nissan Dynamic Control System, system informacyjno-rozrywkowy Nissan Connect z nawigacją satelitarną, kolorowa kamera cofania, klimatyzacja, inteligentny kluczyk samochodowy, wycieraczki z czujnikiem deszczu i automatyczne oświetlenie.
Pojawienie się Juke’a Kuro zbiegło się w czasie z dwoma ważnymi informacjami dotyczącymi pozostałej części oferty modelu. Po pierwsze obniżony zostanie poziom emisji CO2 zarówno w Juke’ach z silnikami benzynowymi, jak i z dieslami. Emisja CO2 w Juke’u 1.6 z przekładnią manualną zmniejszy się z 147 g/km do 139 g/km, a Juke’u z dieslem i przekładnią manualną z 134 g/km do 129 g/km, dzięki czemu modele te będą mogły nosić plakietkę PURE DRIVE. Po drugie, począwszy od października tego roku wszystkie wersje Juke’a z napędem 4×4 sprzedawane w Europie będą produkowane w Sunderland, wraz z modelami 2WD (dotychczas modele Juke z napędem na wszystkie koła były importowane z Japonii).