Piąta generacja Volkswagena Golfa GTI ustąpiła miejsca nowej w 2009 roku, ale niemieccy tunerzy z Schmidt Revolution uznali, że nadal ma spory potencjał i przedstawili własną interpretację tego modeluz. Zastosowali przy tym zarówno poprawki kosmetyczne, jak i techniczne.
Najpierw konkrety: po optymalizacji jednostki kontrolnej silnika, zamontowaniu nowego, sportowego układu wydechowego i modyfikacji wlotów powietrza moc 2-litrowego TFSI wzrosła z 200 do 275 KM.
Volkswagen Golf GTI otrzymał także nowe, sportowe zawieszenie marki AP o regulowanej wysokości, zestaw 19-calowych felg i opony Marangoni w rozmiarze 225/35R19. Wygląd nadwozia zmienił się za sprawą nowego fartucha tylnego OEM Golf R32, nowych końcówek rur wydechowych i subtelnego zestawu poprawiającego charakterystykę aerodynamiczną.
Wnętrze udoskonalono montując system nawigacji Kenwood DNX520VBT.