Powraca „nowoczesna klasyka” od Audi – trzecia generacja modelu RS4 Avant ma być mocna i praktyczna, co zapewnią 4,2-litrowy silnik V8 o mocy 450 KM, 7-biegowa, dwusprzęgłowa przekładnia S tronic z funkcją Launch Control oraz stały napęd na wszystkie koła quattro.
Audi RS4 Avant korzysta z tej samej jednostki napędowej V8, co RS5 Coupe. 4163 centymetry sześcienne pojemności produkują moc 450 KM/331 kW i maksymalny moment obrotowy 430 Nm dostępny w zakresie 4000-6000 obr./min. Nowe Audi RS4 Avant przyspiesza z miejsca do 100 km/h w 4,7 sekundy i rozwija prędkość maksymalną 250 km/h (jest ograniczona elektronicznie, na życzenie klienta można ją zwiększyć do 280 km/h).
Aluminiowe zawieszenie obniżono o 20 mm w porównaniu z Audi A4 Avant. Pojazd zaopatrzono w zestaw nowych, 19-calowych, 10-ramiennych obręczy z lekkich stopów, na których zamontowano standardowe opony w rozmiarze 265/35. Audi oferuje również dla nowego RS4 Avant 20-calowe, 5-ramienne felgi w kolorze tytanu i opony 265/30.
Układ hamulcowy wyposażono w tarcze o średnicy 365 mm z przodu z czarnymi, 8-tłoczkowymi zaciskami opatrzonymi logo RS. System ESP może działać w trybie Sport lub zostać całkowicie dezaktywowany. Opcjonalnie klient będzie mógł wymienić standardowe tarcze hamulcowe, na lekkie elementy karbonowo-ceramiczne z 6-tłoczkowymi zaciskami w kolorze antracytu.
Do wyposażenia standardowego RS4 Avant należy także system Audi Drive Select pracujący w trzech trybach: comfort, auto i dynamic. Zadaniem tego system jest kontrola szybkości reakcji przepustnicy i zmiana 7 trybów szybkości skrzyni S-Tronic, a także kontrola nad układem kierowniczym SERVOTRONIC. Audi Drive Select może także wpływać na dźwięk, jaki wydaje układ wydechowy. Opcjonalnie dostępne będzie także sportowe zawieszenie plus z systemem Dynamic Ride Control.
Nowe Audi RS4 Avant jest o 20 mm dłuższe i o 24 mmm szersze od modelu A4 Avant. Nabywcy będą mogli wybrać jeden z ośmiu kolorów nadwozia. Wnętrze kabiny utrzymano w kolorze czarnym, wyjątek stanowi tylko srebrna podsufitka. Do tego dodano detale pokryte chromem lub czarnym lakierem fortepianowym, wykonane z włókna węglowego lub aluminium. Przednie fotele są standardowo podgrzewane i mają zintegrowane zagłówki. Obito je czarną skórą i alcantarą. Opcjonalnie można zamówić tapicerkę ze skóry nappa, fotele kubełkowe lub luksusowe, klimatyzowane fotele z funkcją wentylacji. Sportowa kierownica ma spłaszczoną dolną część i aluminiowe manetki do zmiany biegów. System informacyjny dla kierowcy z kolorowym wyświetlaczem posiada funkcję wyliczania czasu okrążenia toru i pomiaru temperatury oleju.
Dostawy nowego Audi RS4 Avant rozpoczną się jesienią tego roku. Ceny Audi na rodzimym rynku rozpoczynać się będą od 76 600 euro.