Peugeot przedstawił najnowsza wersję modelu 208 R2 w wariancie przeznaczonym do zmagań na asfalcie i żwirze. Pojazd napędza 1,6-litrowa jednostka o mocy 185 KM i maksymalnym momencie obrotowym 190 Nm współpracująca z 5-biegową skrzynią sekwencyjną.
Udoskonalenia w stosunku do poprzedniego modelu objęły: odchudzenie kadłuba nadwozia o 40 kg, zastosowanie nowej, lżejszej przekładni z szybszymi przełożeniami i gałką zmiany biegów zamontowaną na kolumnie kierownicy, obniżenie zużycia paliwa, zastosowanie zmodyfikowanego zawieszenia marki Öhlins z regulowanymi amortyzatorami oraz użycie większej liczby wspólnych części zamiennych, dzięki czemu można szybciej zmienić ustawienia Peugeota 208 R2 z tych dostosowanych do nawierzchni asfaltowej do tych dopasowanych do nawierzchni żwirowej i odwrotnie.
Peugeot 208 R2 zadebiutuje 10 maja podczas Rajdu Francji.