Peugeot 208 tuż po premierze na Salonie Samochodowym w Genewie w 2012 roku zastąpił w ofercie francuskiej marki model 207. Przeznaczona głównie do poruszania się w warunkach miejskich „dwieście ósemka” była nieco mniejsza i lżejsza od poprzednika. Miała także krąglejsze kształty. Ten miejski hatchback dostępny był w wersji 3- i 5-drzwiowej.
Pojazd przeszedł facelifting w 2015 roku, a w 2019 roku na rynek została wprowadzona druga generacja Peugeota 208. Od tego czasu Peugeot 208 oferowany jest tylko w wariancie 5-drzwiowym.
W 2020 roku Peugeot 208 zdobył tytuł Samochodu Roku pokonując Teslę Model 3, Porsche Taycan, Renault Clio, Forda Pumę, Toyotę Corollę i BMW serii 1.
Peugeot 208 – wygląd zewnętrzny
Druga generacja modelu ma inne proporcje niż pierwsza. Jest szersza i dłuższa (mierzy odpowiednio: 176,5 cm i 405,5 cm). Krągłości pierwszej wersji zastąpiono nieco ostrzej zarysowanymi krawędziami. Wydłużono maskę. Tylne światła połączono poprzeczką, a z przodu pojawiły się światła do jazdy dziennej z diodami układającymi się w kształt kłów (co ma nawiązywać do logo marki, którym jest lew).
Peugeot 208 – wnętrze kabiny
W modelu 208 Peugeot po raz pierwszy zastosował tzw. I-Cockpit. To deska rozdzielcza zaopatrzona w kompaktową kierownicę, umieszczony wysoko ponad jej wieńcem, ergonomiczny panel zegarów i zamontowany centralnie, duży ekran dotykowy.
Peugeot 208 – gama silnikowa
Druga generacja modelu 208 została oparta o modułową platformę CMP /eCMP. Dzięki temu nabywcy mogą wybierać między silnikami benzynowymi, wysokoprężnymi i wersją elektryczną (po raz pierwszy w miejskich modelach Peugeota).
W przypadku jednostek benzynowych można wybrać jeden z trzech wariantów o pojemności 1.2 litra i mocy od 75 do 130 KM. Diesel dostępny jest tylko w pojemności 1,5 l i mocy 102 KM. Mogą współpracować z 5 i 6-biegową skrzynią manualną lub 8-biegowym automatem.
Model całkowicie elektryczny nosi nazwę Peugeot e-208 i oferuje moc 136 KM oraz zasięg 340 km po jednokrotnym naładowaniu akumulatora.