Na 65. Salonie Samochodowym we Frankfurcie, Peugeot zaprezentuje między innymi zaawansowany technologicznie model 208 HYbrid FE będący wizytówką umiejętności marki. Jest to pokazowy samochód hybrydowy, „non plug-in”, którego różne elementy konstrukcyjne Peugeot chce wykorzystać w swoich przyszłych samochodach.
Projektując go, firmy Peugeot i Total, współpracujące z sobą od 1995 r., wykorzystały najlepsze elementy swojego know-how podejmując ambitne wyzwanie pogodzenia przełomowo obniżonej emisji z przyjemnością prowadzenia: 208 HYbrid FE emituje zaledwie 49 g/km CO2 – dwukrotnie mniej niż doskonały pod tym względem model 208 1.0 VTi – ale przyspiesza od 0 do 100 km/h w 8 sekund – jak 208 GTi.
Przebadano różne ścieżki rozwoju: optymalizację aerodynamiki, zmniejszenie masy o 200 kg dzięki szerokiemu zastosowaniu materiałów kompozytowych i poliwęglanów, napęd hybrydowy łączący 3-cylidnrowy silnik benzynowy współpracujący ze zautomatyzowaną skrzynią biegów oraz silnik elektryczny z akumulatorem opracowanym na podstawie doświadczeń w wyścigach wytrzymałościowych, specjalne smary i oleje silnikowe opracowane przez Total Lubrifiants. 208 HYbrid FE jako pierwszy model Peugeota został wyposażony w kompozytowe zawieszenie. Zastosowanie specjalnych opon i felg pozwoliło zaś na zmniejszenie oporów toczenia.