Peugeot 308 to kompaktowy samochód miejski segmentu C, który ewoluował z każdą następną generacją i produkowany jest przez francuską markę od 2007 roku.
Przez kilka generacji i dostępne różne odmiany nadwoziowe model zdobył uznanie odbiorców dzięki eleganckiemu designowi i stosowanym wydajnym rozwiązaniom.
Kompaktowy Peugeot 308 został oficjalnie zaprezentowany w Barcelonie 5 czerwca 2007 roku, a do salonów sprzedaży trafił już 20 września 2007 roku po światowej premierze we Frankfurcie. Jego dynamiczne linie i innowacyjne detale nadają mu nowoczesny charakter.
Dostępny w różnych wersjach nadwozia - hatchback, kombi i kabriolet, Peugeot 308 łączył styl z funkcjonalnością. Bogate wnętrze, zaawansowane technologie oraz efektywne jednostki napędowe sprawiają, że model ten jest doskonałym wyborem dla osób poszukujących komfortu i osiągów.
Peugeot 308 w wersji kombi został wprowadzony na rynek w maju 2008 roku jako Peugeot 308 SW. Model podobnie jak wcześniejszy 307 SW, był dostępny z panoramicznym szklanym dachem. Od kwietnia 2009 roku na rynku pojawiła się odmiana Peugeot 308 CC coupe-cabriolet, która podobnie jak jej poprzednik, posiadała składany stalowy dach.
Peugeot 308 I generacji (T7, 2007-2013)
Pierwsza generacja Peugeota 308 zadebiutowała w 2007 roku. Otrzymała wiele pozytywnych recenzji za nowoczesny design i solidne wykonanie. Dostępna była w wersjach trzy- i pięciodrzwiowej oraz kombi, a bogate opcje silnikowe obejmowały jednostki benzynowe i wysokoprężne. Samochód oferował wygodne wnętrze oraz zaawansowane systemy bezpieczeństwa, które podnosiły standard w tej klasie pojazdów. Rok później w Genewie Peugeot zaprezentował model 308 w wersji GT THP 175, a w 2010 roku dla uczczenia dwusetnej rocznicy istnienia marki zaprezentowano model Peugeot 308 GT THP 200.
W maju 2011 roku, po publicznej premierze na Salonie Samochodowym w Genewie, zaprezentowano zmodernizowany model Peugeot 308 z nowym przodem i niewielkimi zmianami w tylnej części pojazdu. Peugeot wprowadził również na rynek model 308 e-HDI micro-hybrid z technologią stop-start.
Peugeot 308 II generacji (T9, 2013-2021)
Druga generacja Peugeota 308 zaprezentowana na Międzynarodowym Salonie Samochodowym 2013 we Frankfurcie, kontynuowała ewolucję stylistyczną, ale nie obejmowała już wersji 3 drzwiowej jak to miało miejsce w przypadku wcześniejszej generacji. Kilka tygodni po debiucie do oferty dołączyła również wersja 308 SW.
Nowoczesne linie nadwozia i zaawansowane technologie, takie jak system Peugeot i-Cockpit, przyniosły modelowi kolejny sukces. Dostępne były różnorodne silniki, w tym efektywne jednostki PureTech i BlueHDi. Wariant GTi zapewniał entuzjastom mocne wrażenia z jazdy. Model drugiej generacji otrzymał tytuł Europejskiego Samochodu Roku 2014.
Peugeot 308 III generacji (P5, 2021-)
Najnowsza generacja Peugeota 308, wprowadzona w 2021 roku, kontynuuje trend innowacyjnego podejścia. Nowy design nadwozia, zastosowanie najnowszych technologii (m.in. Peugeot i-Cockpit), w tym elektryfikacji, oraz lepsza efektywność energetyczna sprawiają, że model ten utrzymuje swoją pozycję jako lider w segmencie kompaktowych samochodów.
W momencie wprowadzenia na rynek w gamie napędów Peugeota 308 dostępne były dwa silniki benzynowe, silnik wysokoprężny i dwie hybrydy typu plug-in. W lipcu 2023 roku, w ofercie pojawiła się również wersja z napędem elektrycznym - Peugeot e-308.