Peugeot otwiera kolejny rozdział w historii swojego najlepiej sprzedającego się modelu – na rynku pojawił się nowy Peugeot 308. Styl samochodu zyskał na wyrazistości dzięki pionowo umieszczonej osłonie chłodnicy z królującym pośrodku znakiem lwa, napiętym liniom maski i charakterystycznemu układowi świateł z diodami LED. Są one dostępne na wszystkich poziomach wyposażenia.
Peugeot i-Cockpit® został wzbogacony o dotykowy ekran pojemnościowy, o nowym interfejsie graficznym, sprzężony z systemem nawigacji 3D z dostępem do Internetu, dzięki któremu szybciej można włączać poszczególne funkcje.
Nowy Peugeot 308 wyposażony został w 100% systemów wspomagania prowadzenia, tak jak nowy SUV Peugeot 3008.
Nowy Peugeot 308 ma lepsze właściwości jezdne, przede wszystkim za sprawą rzadko spotykanej w tym segmencie automatycznej, 8-stopniowej skrzyni biegów współpracującej z silnikiem wysokoprężnym BlueHDi 180 S&S i silnikiem wysokoprężnym o mocy 130 KM. Te dwie jednostki napędowe umożliwiają marce przygotowanie się z wyprzedzeniem na wejście w życie nowej normy Euro 6.c. Norma ta wymaga zastosowania nowych systemów oczyszczania spalin w silnikach benzynowych i wysokoprężnych.
Nowy Peugeot 308 – rasowa stylistyka i płynne linie nadwozia
Wyróżnikiem rasowej, płynnej sylwetki nowego Peugeot 308 są zrównoważone proporcje zarówno w wersji hatchback jak i SW. Pełen ekspresji styl jest widoczny we wszystkich pięciu poziomach wyposażenia: Access, Active, Allure, GT i GTi. Ściśle dopasowane do podzespołów mechanicznych kształty nadwozia świetnie oddają solidny i dynamiczny charakter samochodu.
Nową pokrywę silnika o zaostrzonych liniach wieńczy pionowo umieszczona osłona chłodnicy, która dumnie podkreśla przynależność modelu do rodziny Peugeot poprzez powiększone, królujące pośrodku logo lwa i wytłoczoną ozdobnie w górnej listwie nazwę marki. Wbudowany w reflektory charakterystyczny układ świateł dodaje ostrości spojrzeniu nowego Peugeot 308. Dynamiczny, drapieżnie zarysowany przedni zderzak świetnie odzwierciedla swobodę z jaką samochód będzie pokonywał zakręty. Umieszczone w dolnej części trzy duże wloty powietrza zapewniają skuteczne chłodzenie silnika. W bocznych wlotach znajdują się reflektory przeciwmgielne.
Charakterystyczny układ świateł współtworzą włączone na stałe tylne światła z motywem trzech pazurów.
Dzięki skróconemu przedniemu i tylnemu zwisowi, nowy Peugeot 308 zachował swoją wzorową zwrotność.
Nowy Peugeot 308 – systemy wspomagania prowadzenia i łączność ze światem
Nowy Peugeot 308 proponuje wzbogaconą ofertę systemów wspomagania prowadzenia, obejmującą 8 systemów najnowszej generacji, w tym automatyczny system awaryjnego hamowania (Active Safety Brake) i system aktywnego monitorowania pasa ruchu (Active Lane Departure Warning). Wprowadzony po raz pierwszy przez Grupę PSA aktywny tempomat jest obecnie dostępny z funkcją „Stop” dla wersji z automatyczną skrzynią biegów i z funkcją 30 km/h dla wersji z manualną skrzynią biegów.
Nowego Peugeot 308 wyposażono w system Visiopark 1 z kamerą cofania o polu widzenia 180° i funkcją Park Assist. W ten sposób parkowanie stało się jeszcze prostsze. Podczas wykonywania manewru parkowania, system mierzy ilość wolnego miejsca do zaparkowania i steruje obrotami kierownicy bez udziału kierowcy.
Możliwość zachowania łączności ze światem w kabinie samochodu jest życzeniem wielu klientów, i‑Cockpit® w nowym Peugeot308 ma funkcję Mirror Screen, która umożliwia wyświetlenie funkcji smartfona na ekranie dotykowym samochodu. Oferta „Triple play” jest kompatybilna z protokołami łączności Mirrorlink®, Android Auto® i Apple CarplayTM. Nowy system nawigacji 3D jest wyposażony w funkcję poleceń głosowych. Nawigacja ta, odznaczająca się bardzo krótkimi czasami reakcji i połączona z TomTom® Traffic, pozwala zoptymalizować trasę i czas przejazdu dzięki monitorowaniu ruchu na drodze w czasie rzeczywistym.