Marka Peugeot wyrobiła sobie mocną pozycję w segmencie samochodów kompaktowych, dzięki sprzedaży ponad 7 milionów samochodów kolejnych generacji. Zdobyła 42 międzynarodowe nagrody łącznie z tytułem Samochodu Roku w 2014 roku. Dziś z dumą prezentuje nowy Peugeot 308.
Nowy Peugeot 308 wyróżnia się efektywnością i doskonałymi parametrami aerodynamicznymi. Zgodnie z filozofią Power of Choice jest dostępny z napędem hybrydowym plug-in oraz silnikami spalinowymi, zarówno benzynowymi jak i wysokoprężnymi.
Uwodzicielska siła designu nowego Peugeot 308
Nowy Peugeot 308 jest par excellence samochodem z segmentu C, ale proporcje nadwozia uległy zmianie. Wydłużony o 55 mm rozstaw osi pozwolił na wydłużenie sylwetki samochodu i uzyskanie większej ilości miejsca dla pasażerów siedzących z tyłu, a obniżenie nadwozia o 20 mm w połączeniu z większym zwisem przednim wydłużyło optycznie maskę.
W celu zmniejszenia oporów powietrza, nowy Peugeot 308 nie przytłacza dużą bryłą i ekspresyjną stylistyką. Elementy zewnętrzne nadwozia nowego Peugeot 308 zostały zaprojektowane tak, aby maksymalnie przylegać do wewnętrznych elementów konstrukcyjnych. W efekcie uzyskano atletyczne nadkola, pomimo że rozstaw kół nie został zwiększony.
Prosty i gładki bok nadwozia zyskuje moc dzięki ostrym, niemal kwadratowym nadkolom z przodu i z tyłu. W charakterystycznej stylistyce drzwi widać wyraźne inspiracje poprzednimi modelami (Peugeot 205, 208, 308…), ale całość jest dynamiczna dzięki pracy stylistów nad bryłą samochodu. Kształt tyłu, bardzo ważny dla parametrów aerodynamicznych auta, zaprojektowano z uwzględnieniem wyników testów optymalizacyjnych w tunelu aerodynamicznym. Charakterystyczna linia przecina aerodynamiczny tył, a linia dachu opada, przedłużona spojlerem, który stanowi ważny element stylistyki nowego Peugeot 308. Nowy Peugeot 308 zdecydowanie wpisuje się w DNA marki. Zmysłowe nadwozie o wydłużonej sylwetce budzi skojarzenia z dynamicznymi modelami wyższej klasy.
Na grillu nowego Peugeot 308 niepodzielnie króluje nowe logo marki, dodatkowo wyeksponowane zbiegającymi się w jego stronę elementami stylistycznymi. Zaawansowany technologicznie radar wykorzystywany przez systemy wspomagania znika z korzyścią dla designu całości pod blazonem z logo lwa. Miejsce na tablicę rejestracyjną przesunięto w dół.
Przednie reflektory są wykonane w technologii LED już w podstawowej wersji modelu. Ich cienka linia podkreśla dynamikę i stanowi jeden z charakterystycznych elementów stylu nowego Peugeot 308. Przedłużają je kły świateł dziennych, wcinające się w przedni zderzak. Ciekawy układ świateł doskonale wpisuje się w aktualny styl Peugeot i sprawia, że już na pierwszy rzut oka rozpoznajemy samochody marki, zarówno w dzień jak i w nocy.
W wersjach GT i GT Pack reflektory Full LED są jeszcze cieńsze. Zastosowano w nich Peugeot Matrix LED Technology, która zapewnia wyższą wydajność i bezpieczeństwo w codziennej eksploatacji.
Tylne światła wykonano w technologii full LED w kształcie potrójnego śladu pazurów, tworzącego nowoczesną sygnaturę świetlną, charakterystyczną dla samochodów marki. Nowy Peugeot 308 będzie dostępny w siedmiu kolorach lakieru: Szary Olivine, Niebieski Vertigo, Czerwony Elixir, Biały Nacré, Biały Banquise, Szary Artense i Czarny Perla Nera.
TECHNO SPIRIT – nowy Peugeot i-Cockpit®
Peugeot i-Cockpit® stanowi element DNA marki. Z każdą generacją wzbogaca się o nowe możliwości i modernizuje. W nowym Peugeot 308 ulepszono ergonomię, jakość, interfejs graficzny i technologię oraz wprowadzono nowy system multimedialny Peugeot i-Connect®. W nową kompaktową kierownicę wbudowano czujniki, które wykrywają, czy kierowca trzyma ręce na kierownicy podczas korzystania z nowych systemów wspomagania prowadzenia.
Kierownica ma ergonomiczny kształt i w opcji może być podgrzewana. Jest wyposażona we wszystkie przełączniki:
- radia,
- mediów,
- telefonu,
- systemów wspomagania prowadzenia.
Usytuowany na linii wzroku kierowcy zestaw zegarów, od wersji Active Pack jest wyposażony w 10” cyfrowy wyświetlacz, a w wersji GT – w wyświetlacz trójwymiarowy. Cyfrowy panel zegarów oferuje możliwość zmiany i personalizacji ustawień. Ma kilka trybów wyświetlania (nawigacja online TomTom, radio/media, systemy wspomagania prowadzenia, przepływ energii elektrycznej itd.), które można zmieniać za pomocą przycisku na przełączniku zespolonym.
Konstrukcja deski rozdzielczej wykorzystuje układ „high-vent”, z nawiewami umieszczonymi na wprost głów kierowcy i pasażera, i zapewnia im optymalny komfort. Taki układ deski rozdzielczej umożliwia również umieszczenie centralnego ekranu dotykowego o przekątnej 10”, dostępnego w standardzie, nieco poniżej poziomu panelu zegarów. Dzięki temu ekran, perfekcyjnie wbudowany w deskę rozdzielczą, jest bliżej ręki kierowcy.
Od wersji Allure w nowym Peugeot 308 zamiast panelu sterowania klimatyzacją pojawia się nowość – wirtualne przyciski i-toggles, których ustawienia można dowolnie zmieniać. Umieszczone obok centralnego ekranu, niczym otwarta książka, wnoszą nową estetykę i oferują poziom zaawansowania technologicznego niespotykany w tym segmencie. Każdy i-toggle to dotykowy przycisk skrótu zdefiniowany dowolnie przez użytkownika, który umożliwia przejście do sterowania klimatyzacją, kontaktu z telefonicznej listy, wybranej stacji radia czy uruchomienie aplikacji.
Peugeot i-Cockpit® w nowym Peugeot 308 jest nadal wyposażony w centralny ekran zwrócony ku kierowcy, bardziej ergonomiczny z punktu widzenia prowadzącego, ale tylko tyle, żeby pasażer nie czuł się wykluczony. Podobnie jest ze środkową konsolą, która jest celowo otwarta od strony pasażera. Było to jedno z założeń przy projektowaniu wnętrza nowego modelu. Projektantom zależało na osiągnięciu równowagi w podziale przestrzeni pomiędzy obiema osobami siedzącymi z przodu.
Takie ukształtowanie deski było możliwe dzięki bardziej kompaktowym wymiarom bloku klimatyzacji i zwiększeniu dostępnego miejsca. Dzięki temu na łuku konsoli od strony kierowcy umieszczono wszystkie przełączniki związane z prowadzeniem samochodu: nową kompaktową dźwignię pozwalającą na impulsowy wybór trybu jazdy (Reverse, Neutral, Drive) oraz 2 przyciski (Parking i Manual) automatycznej skrzyni biegów z 8 przełożeniami, przełącznik trybu jazdy (Electric, Hybrid, Eco, Normal i Sport) w zależności od rodzaju napędu.
Łuk konsoli sięga aż do miejsca gdzie znajduje się bezprzewodowa ładowarka do smartfonów. Pozostałą część konsoli wykorzystano na schowki i praktyczne wyposażenie:
- dwa uchwyty na kubki dużej średnicy,
- dwa gniazda USB C (do ładowania oraz ładowania i wymiany danych),
- liczne schowki o sumarycznej pojemności do 34 litrów,
- podłokietnik.
Nowy Peugeot 308 wyznacza w ten sposób nowe standardy na rynku.
Stylistyka wnętrza kabiny w udany sposób eksponuje różnorodne, wysokiej klasy materiały. Oświetlenie ambientowe z diodami LED (8 kolorów do wyboru) ukrytymi za centralnym ekranem podświetla listwę deski i sięga aż do paneli drzwi, które w zależności od wersji mogą być wykończone piankowym tworzywem, tkaniną Alcantarą® lub wykonane z tłoczonego aluminium.
TECHNO SPIRIT – Peugeot i-Connect i i-Connect Advanced
Nowy system multimedialny oferuje każdemu użytkownikowi w zależności od tego, na co ma ochotę to, co najlepsze w smartfonach i rozwiązaniach wykorzystywanych w samochodach. Jest ergonomiczny i zapewnia płynne korzystanie z potrzebnych na co dzień aplikacji. 8 dostępnych profili użytkowników umożliwia każdemu kierowcy zapisanie wybranych ustawień wyświetlacza, oświetlenia ambientowego i innych systemów.
Funkcja bezprzewodowego klonowania ekranu smartfona umożliwia jednoczesne podłączenie dwóch telefonów za pomocą Bluetooth. Środkowy ekran wysokiej rozdzielczości o przekątnej 10” można w pełni i z łatwością spersonalizować dodając kolejne ekrany oraz wykorzystując „widżety” i skróty klawiszowe, bardzo łatwe w obsłudze i działające tak jak w tabletach. Z łatwością można przewijać menu od lewej do prawej, z góry w dół w przypadku powiadomień, czy wywołać listę aplikacji naciskając ekran trzema palcami.
W każdej chwili można wrócić do głównej strony za pomocą przycisku dotykowego „Home”, podobnie jak w smartfonie. Stale widoczny pasek w górnej części ekranu pokazuje informacje o temperaturze otoczenia, klimatyzacji, wybranym ekranie głównym, zasięgu sieci telefonicznej i ładowaniu smartfona, powiadomieniach oraz godzinie.
Peugeot i-Connect Advanced, wyposażony w wydajną i świetnie działającą nawigację online TomTom, zapewnia wszystkie korzyści zaawansowanych technologii. Dla większej czytelności mapa jest wyświetlana na całym ekranie o przekątnej 10”. Jej aktualizacja odbywa się bezprzewodowo.
Sprzymierzeńcem w codziennej eksploatacji będzie funkcja „OK Peugeot” uruchamiana przyciskiem na konsoli. Funkcja rozpoznawania mowy uwzględniająca specyfikę języka naturalnego zapewnia łatwy dostęp do wszystkich funkcji systemu multimedialnego i podnosi bezpieczeństwo. System ułatwia obsługę samochodu i udziela odpowiedzi na zapytania dzięki wbudowanej dokumentacji i tutorialom.
TECHNO SPIRIT – systemy wspomagające prowadzenie
Systemy wspomagania prowadzenia najnowszej generacji, reprezentujące najwyższy poziom know-how marki, uzupełniają bogatą ofertę technologii pokładowych w nowym Peugeot 308:
Pakiet Drive Assist 2.0 to kolejny krok w stronę jazdy półautonomicznej. Będzie dostępny pod koniec roku. Obejmuje aktywny tempomat z funkcją Stop & Go (w wersji z automatyczną skrzynią biegów EAT8) oraz system aktywnego utrzymywania samochodu na pasie ruchu. Obecnie jest wyposażony w trzy nowe funkcje działające na drogach dwujezdniowych:
- Zmiana pasa ruchu w trybie półautomatycznym: proponuje kierowcy wyprzedzenie samochodu jadącego z przodu, a następnie powrót na poprzedni pas. Działa przy prędkości od 70 km/h do 180 km/h,
- Podpowiadanie prędkości jazdy z wyprzedzeniem: system proponuje kierowcy dostosowanie prędkości (zwolnienie, przyspieszenie) w zależności od znaków ograniczenia prędkości,
- Dostosowanie prędkości na zakręcie: pozwala na optymalizację prędkości w zależności od kąta zakrętu, działa do prędkości 180 km/h.
Nowy Peugeot 308 posiada nowe elementy wyposażenia godne wyższych segmentów, dostępne w standardzie lub w opcji:
- System dalekosiężnego monitorowania martwego pola widzenia (do 75 m),
- Ostrzeganie o samochodach znajdujących się z tyłu (po włączeniu wstecznego biegu system ostrzega o przeszkodach znajdujących się w pobliżu),
- Nowa kamera cofania 180° o wysokiej rozdzielczości z wbudowanym spryskiwaczem,
- Wspomaganie parkowania 360° z 4 kamerami (przednią, tylną i bocznymi),
- System bezkluczykowego dostępu i uruchamiania samochodu,
- Podgrzewana szyba przednia z funkcją pełnego usuwania szronu oraz podgrzewana kierownica,
- Automatyczne połączenie alarmowe E-call+ z przesłaniem informacji o liczbie pasażerów, lokalizacji samochodu łącznie z określeniem, w którą stronę jest zwrócony na drodze,
- Zmiana ustawienia lusterek wstecznych po włączeniu wstecznego biegu.
Oczywiście nowy Peugeot 308 oferuje, w zależności od wersji, bogaty zestaw systemów wspomagających prowadzenie i podnoszących bezpieczeństwo oraz komfort:
- Adaptacyjny tempomat z funkcją Stop & Go (w wersjach z automatyczną skrzynią biegów EAT8) z możliwością regulacji odległości między samochodami,
- Adaptacyjny tempomat w wersjach z manualną skrzynią biegów z możliwością zmiany zadanej odległości między samochodami,
- System automatycznego hamowania awaryjnego (rozpoznaje pieszych i rowerzystów w dzień i w nocy przy prędkości od 7 km/h do 140 km/h w zależności od wersji) z funkcją ostrzegania o ryzyku kolizji,
- System aktywnego monitorowania pasa ruchu koryguje tor jazdy,
- System wykrywania zmęczenia kierowcy kontroluje czujność kierowcy w czasie długiej jazdy i przy prędkościach przekraczających 65 km/h. Kontrola odbywa się poprzez analizę niewielkich ruchów kierownicy,
- System automatycznego przełączania świateł,
- System rozszerzonego monitorowania znaków drogowych (stopu, zakazu wjazdu, zakazu wyprzedzania, końca zakazu wyprzedzania…).
- Otwierany dach z przesłoną,
- Alarm obwodowy, objętościowy z funkcją blokady otwarcia drzwi od wewnątrz,
- Elektryczny hamulec postojowy (we wszystkich wersjach).
PERFECT FIT – naturalnie wydajny
Nowy Peugeot 308 jest zbudowany na zmodyfikowanej platformie EMP2 (Efficient Modular Platform) przystosowanej do różnych rodzajów napędu: spalinowego, hybrydowego, a nawet w pełni elektrycznego. Natomiast Peugeot 308 od początku sprzedaży, poza wersjami spalinowymi, będzie dostępny z napędem hybrydowym plug-in o dwóch poziomach mocy. Platforma została wyposażona w nowe elementy konstrukcyjne, których celem jest jak zawsze podniesienie efektywności, bezpieczeństwa, przyjemności z jazdy i komfortu.
Nowy Peugeot 308 ma zmienione proporcje nadwozia, które umocnią jego pozycję w segmencie:
- długość 4,36 m (+11 cm),
- pochylona i cofnięta szyba przednia,
- większy o 55 mm rozstaw osi (2,675 m), zwiększający ilość miejsca w drugim rzędzie,
- wysokość 1,44 m (niższa o 20 mm).
Bagażnik ma pojemności 412 litrów, w tym 28 litrów w komorach pod podłogą. Po złożeniu oparć tylnych siedzeń pojemność bagażnika zwiększa się do 1323 litrów.
Nowy Peugeot 308 może się poszczycić doskonałą aerodynamiką ze współczynnikiem Cx wynoszącym 0,28 i SCx – 0,62 m². Przyczyniają się do tego wszystkie części nadwozia, zarówno widoczne jak i mniej widoczne (zderzaki, owiewki, dyfuzor, słupki, lusterka boczne, ekrany pod podwoziem itd.). Również design kół zapewnia lepsze własności aerodynamiczne i w znaczącym stopniu wpływa na uzyskanie dobrych parametrów samochodu. Oferta opon nowego Peugeot 308 obejmuje rozmiary od 16” do 18”, klasy A i A+, zapewniające pożądaną efektywność, a jednocześnie spełniające wysokie wymagania marki w zakresie zachowania na drodze.
Jednym z głównych założeń i celów konstruktorów była efektywność na każdym etapie realizacji projektu. Nowa platforma przyczynia się do ograniczenia zużycia paliwa i emisji CO2 nowego Peugeot 308. W celu poprawy komfortu i obniżenia wibracji zwiększono sztywność nadwozia wykorzystując technologię klejenia poszczególnych elementów konstrukcji. Przyjemność z jazdy jest bardziej niż kiedykolwiek wpisana w geny nowego Peugeot 308, który idealnie trzyma się drogi, zapewnia wysokiej klasy komfort jazdy oraz prowadzenia, i jest wyjątkowo zwrotny w mieście dzięki promieniowi skrętu 10,5 m.
Przyjazne wnętrze i komfort
Siedzenia nowego Peugeot 308 zostały zaprojektowane z myślą o komforcie. Przyciągają wzrok jakością materiałów: melanżowej tkaniny, technicznej dzianiny, tkaniny Alcantara®, tłoczonej skóry czy barwionej skóry Nappa. W wersji GT na siedzeniach, desce rozdzielczej, drzwiach i miękkich wstawkach w konsoli pojawiają się przeszycia w kolorze Adamite.
Przednie fotele, dostępne w zależności od wersji w standardzie lub w opcji, mają certyfikat AGR (Aktion für Gesunder Rücken), który jest przyznawany fotelom spełniającym wysokie wymagania w zakresie ergonomii i regulacji. Mogą być również wyposażone w elektryczną regulację w 10 kierunkach z możliwością zapamiętania dwóch ustawień.
Wyprofilowane przednie siedzenia mogą mieć także w opcji system masażu pneumatycznego w ośmiu punktach z kilkoma zróżnicowanymi programami. Są również podgrzewane.
Zwiększenie rozstawu osi o 55 mm korzystnie wpłynęło na komfort w drugim rzędzie. Pasażerowie mają teraz więcej miejsca na nogi. Jeśli chodzi o dostępne złącza, od wersji Allure, z tyłu środkowej konsoli znajdują się 2 gniazda USB C do ładowania oraz wymiany danych. Pośrodku tylnej kanapy dzielonej w układzie 1/3-2/3 znajduje się otwór do przewozu nart oraz podłokietnik z dwoma uchwytami na kubki i schowkiem na telefon. Również szyby nowego Peugeot 308 świadczą o zaawansowaniu technologicznym modelu:
- podgrzewana przednia szyba (na całej powierzchni),
- zwiększona grubość szyb przedniej i tylnej,
- akustyczne klejone szyby boczne (w zależności od wersji),
- bezramkowe wewnętrzne lusterko wsteczne od wersji Allure, z błękitną diodą LED w wersjach z napędem hybrydowym, która sygnalizuje na zewnątrz jazdę w trybie zeroemisyjnym.
Nowy jest również system klimatyzacji – zapewnia użytkownikom wyższy komfort cieplny. Dla pasażerów siedzących w drugim rzędzie wbudowano dwie dysze nawiewu z tyłu środkowej konsoli. W trosce o jakość powietrza w kabinie nowy Peugeot 308 został wyposażony w system AQS (Air Quality System), który stale kontroluje jakość powietrza pobieranego z zewnątrz. Układ może samoczynnie włączyć zamknięty obieg powietrza. Do dobrego samopoczucia przyczynia się również system Clean Cabin, dostępny od wersji GT. System oczyszcza powietrze przepuszczając je przez układ filtrów, które wychwytują spaliny i cząstki. Informacja o jakości powietrza jest podawana na centralnym ekranie.
W nowym Peugeot 308 pojawia się również nowy system Hi-Fi Premium FOCAL®. Jest to owoc ponad trzyletniej współpracy marki Peugeot ze znanym francuskim producentem sprzętu audio.
System Hi-Fi Premium FOCAL® składa się z następujących 10 głośników, w których zastosowano unikatowe technologie chronione patentami:
- 4 głośników wysokotonowych TNF z aluminiowymi odwróconymi kopułkami,
- 4 głośników nisko/średniotonowych z membraną Polyglass i zawieszeniem TMD (Tuned Mass Damper) o średnicy 165 mm,
- 1 głośnika jednodrożnego Polyglass,
- 1 owalnego subwoofera z potrójną cewką Power Flower™.
Głośniki są podłączone do nowego 12-kanałowego wzmacniacza o mocy 690 W (ulepszona technologia klasy D) i korzystają dodatkowo z systemu cyfrowej obróbki dźwięku ARKAMYS.
Konstruktorzy Peugeot i Focal wspólnie zaprojektowali rozmieszczenie głośników, aby zapewnić wszystkim pasażerom wyjątkowe doświadczenie wszechogarniającego dźwięku, który jest czysty i wyrazisty, a głębokość basów robi wrażenie.
Silniki nowego Peugeot 308
Symbolem tak ważnej dla marki koncepcji Power of Choice są dwa napędy hybrydowe plug-in, oferowane w nowym Peugeot 308:
- HYBRID 225 e-EAT8, łączy silnik PureTech 180 KM (132 kW) z silnikiem elektrycznym 81 kW i skrzynią biegów e-EAT8, z emisją CO2 od 26 g/km i zasięgiem do 59 km w trybie 100% elektrycznym (zgodnie z protokołem WLTP, w trakcie homologacji).
- HYBRID 180 e-EAT8, łączy silnik PureTech 150 KM (110 kW) z silnikiem elektrycznym 81 kW i skrzynią biegów e-EAT8, z emisją CO2 od 25 g/km i zasięgiem do 60 km w trybie 100% elektrycznym (zgodnie z protokołem WLTP, w trakcie homologacji).
Akumulator litowo-jonowy ma pojemność 12,4 kWh i moc 102 kW. Dostępne są dwa rodzaje ładowarek pokładowych, które spełniają wszystkie potrzeby i są dostosowane do różnych źródeł ładowania. W standardzie oferowana jest ładowarka o mocy 3,7 kW, a w opcji – 7,4 kW.
Szacunkowy czas ładowania wynosi:
- ze stacji Wall Box (32 A) 7,4 kW: pełne naładowanie akumulatora w ciągu 1 h 55 min prądem jednofazowym za pomocą pokładowej ładowarki 7,4 kW,
- ze wzmocnionego gniazda 16 A: pełne naładowanie akumulatora w ciągu 3 h 50 min prądem jednofazowym za pomocą pokładowej ładowarki 3,7 kW,
- ze standardowego gniazda 8 A: pełne naładowanie akumulatora w ciągu 7 h 05 min prądem jednofazowym za pomocą pokładowej ładowarki 3,7 kW.
Nowy Peugeot 308 jest dostępny z następującymi silnikami spalinowymi o niskiej emisji CO2 (od 117 g/km). Spełniają one najnowsze przepisy Euro 6 i są homologowane zgodnie z protokołem WLTP (Worldwide harmonized Light vehicules Test Procedures).
Benzynowe – trzycylindrowe o pojemności skokowej 1,2 l:
- PureTech 110 S&S z manualną skrzynią biegów o 6 przełożeniach,
- PureTech 130 S&S z manualną skrzynią biegów o 6 przełożeniach,
- PureTech 130 S&S z automatyczną skrzynią biegów o 8 przełożeniach EAT8.
Wysokoprężne – czterocylindrowe o pojemności skokowej 1,5 l:
- BlueHdi 130 S&S z manualną skrzynią biegów o 6 przełożeniach,
- BlueHDi 130 S&S z automatyczną skrzynią biegów o 8 przełożeniach EAT8.
TCO (całkowity koszt użytkowania)
Celem jest osiągnięcie zbliżonego całkowitego kosztu użytkowania (TCO) dla samochodu z silnikiem spalinowym jak i z napędem hybrydowym, z uwzględnieniem wszystkich kosztów, a nie tylko raty kredytu lub leasingu. Należy uwzględnić następujące czynniki:
- wyższą wartość rezydualną przy odsprzedaży samochodu używanego, liczne zachęty finansowe (dopłaty ekologiczne, premie, opłaty rejestracyjne, dopłaty dla firm, stawki ubezpieczenia i odpisy podatkowe),
- identyczny koszt przeglądów jak w samochodach z silnikiem wysokoprężnym (w ciągu 36 miesięcy przy przebiegu 90 000 km),
- niższe koszty energii (nawet o 12% w porównaniu z silnikiem wysokoprężnym w okresie 36 miesięcy przy przebiegu 90 000 km).
Ekosystem Peugeot:
Aby wesprzeć klientów w przejściu na nowe źródła energii marka Peugeot wprowadziła nowe usługi:
Peugeot Easy-Charge, czyli jak ułatwić klientom dostęp do różnych możliwości ładowania akumulatorów:
- oferta ładowania w domu lub w biurze obejmuje szeroką gamę urządzeń (wzmocnione gniazdo, Wall Box, Smart Wall Box…), diagnozowanie niezbędnej instalacji elektrycznej oraz wybór najbardziej korzystnego rozwiązania do ładowania akumulatora i finalną instalację.
Peugeot Easy-Care, czyli jak wspierać klientów na etapie odkrywania elektromobilności i pozwolić im w pełni cieszyć się swoim samochodem:
- nowe symulatory i narzędzia cyfrowe, dostępne na stronach internetowych marki, pomagają w lepszym poznaniu napędu elektrycznego,
- odpowiednio dostosowane umowy serwisowe oraz pomoc drogowa mogą być wliczone w ofertę finansowania, aby klient mógł bezstresowo korzystać z samochodu,
- certyfikat stanu akumulatora, aby ułatwić odsprzedaż samochodu z zagwarantowanym poziomem pojemności akumulatora,
- akumulator ma gwarancję 8-letnią lub do przebiegu 160 tys. km na zachowanie 70% pojemności ładowania.
Z głównego ekranu w samochodzie lub poprzez aplikację MyPeugeot® na smartfonie można:
- włączyć wstępne ogrzewanie lub chłodzenie kabiny, jeśli samochód jest podłączony do ładowania. Oprócz komfortu funkcja ta pozwala zoptymalizować zasięg samochodu (szybsze uzyskanie żądanej temperatury po rozruchu) i wcześniej uzyskać optymalną temperaturę pracy akumulatora),
- sprawdzić, zaprogramować, uruchomić lub opóźnić ładowanie akumulatora.
W wybranych krajach klienci będą mogli skorzystać z możliwości zakupu online poprzez stronę internetową i wybrać nowy samochód, oddać w rozliczeniu poprzedni oraz sfinansować zakup kolejnego za pomocą smartfona, laptopa lub komputera. Klient będzie mógł wybrać nieodpłatną dostawę samochodu do domu, oczywiście przy rygorystycznym zachowaniu wszystkich norm bezpieczeństwa.
Peugeot podkreśla swój charakter i tożsamość za pomocą nowego logo. Nowy Peugeot 308 jest pierwszym samochodem w gamie, w którym pojawiło się nowe oznakowanie. Peugeot to marka ponadczasowa, która wyraża francuski know-how i styl życia. Teraz otwiera nowy rozdział w swojej historii, w której wyzwania obecnych czasów ściśle splatają się z wysoką jakością. Celem Peugeot jest bycie dla swoich klientów marką spełniającą ich wymagania nie tylko obecnie, ale i w przyszłości.
Sprzedaż nowego Peugeot 308 w Europie rozpocznie się w drugim półroczu 2021 roku. Nowy model będzie produkowany we Francji, w fabryce w Miluzie.