W coraz bardziej zuniformizowanym segmencie B, gdzie coraz trudniej o przyjemność z jazdy i świeżość koncepcji, marka PEUGEOT pokazała odmienne podejście i proponuje niezwykle atrakcyjnego nowego PEUGEOT 208.
Nowy Peugeot 208
Nowy Peugeot 208 wkracza do niezwykle konkurencyjnego na polskim runku segmentu B dysponując bardzo silnymi atutami: porywającym designem, nowoczesnymi technologiami (między innymi najnowszą generacją PEUGEOT i-Cockpit® 3D) oraz możliwością wyboru układu napędowego elektrycznego lub spalinowego. Model ten bez wątpienia stanie się silnym graczem w segmencie i zdobędzie rzesze zadowolonych klientów, którym pozwoli na nowo odkryć przyjemność z prowadzenia samochodu. – Paweł GAWRYLUK, dyrektor marki PEUGEOT w Polsce
Nowy Peugeot 208 w pigułce:
Design:
- Zupełnie nowa konstrukcja zbudowana na modułowej platformie CMP. Platforma CMP, która dopełnia gamę platform Groupe PSA i jest przeznaczona do samochodów segmentów B i B+ to globalna, modułowa, lekka, aerodynamiczna oraz przystosowana do elektryfikacji i najnowszych technologii z zakresu systemów wspomagania prowadzenia baza do projektowania pojazdów Groupe PSA,
- Zmienione wymiary zewnętrzne: długość +8 cm, wysokość -3 cm, rozstaw osi zwiększony o prawie 2 cm. Dzięki temu zmienione proporcje i możliwość osiągnięcia bardziej agresywnego wyglądu. Szerokość pozostaje bez zmian,
- Charakterystyczne światła przednie z sygnaturą świetlną (wprowadzoną do gamy wraz z modelem PEUGEOT 508), czyli LED-owymi kłami po bokach samochodu. Zastosowanie lamp ECO Led oraz Full LED (oprócz wersji Like), aby ujednolicić wygląd gamy nowego PEUGEOT 208 i pozwolić cieszyć się klientowi atrakcyjnym designem w każdej wersji wyposażenia,
- Charakterystyczne tylne światła w kształcie trzech pazurów lwa, które posiadają funkcję stałego świecenia, niezależnie od położenia pokrętła regulacji świateł,
- Logo lwa pośrodku grilla i emblemat „208” na przodzie maski kontynuujący trend w designie marki PEUGEOT oraz hołdujący bogatej historii wzornictwa samochodów,
- Spektakularne wnętrze z najnowszą generacją PEUGEOT i-Cockpit® 3D, czyli innowacyjną koncepcją stanowiska kierowcy, na którą składają się: kompaktowa kierownica (taka sama jak w większych PEUGEOT 3008 i 508), multimedialny ekran dotykowy (5”, 7” lub 10” w zależności od wersji) oraz umieszczony na linii wzroku kierowcy zestaw cyfrowych zegarów 3D wyświetlających informacje na podobieństwo hologramu z ekranem wysokiej rozdzielczości o przekątnej 12,3”.
Silniki i skrzynie biegów:
- Silniki PureTech z filtrem cząstek stałych (GPF) o pojemności 1,2 l i mocach 75 , 100 oraz 130 KM,
- Silnik BlueHDi (o mocy 100 KM) nowej generacji spełniający wymagania normy Euro 6 (z rozpowszechnioną na szeroką skalę technologią SCR, jeśli chodzi o silniki BlueHDi), które zapewniają poziomy emisji CO2 Best in Class,
- Silnik elektryczny o mocy 100 kW (136 KM), który zapowiada erę elektryfikacji PEUGEOT, z akumulatorem trakcyjnym o mocy 50 kWh i zasięgiem 340 km wg procedury WLTP,
- Skrzynia biegów EAT8, zbudowana we współpracy z japońską firmą Aisin AW, dobrze znana z innych modeli marki, wyposażona w dźwignię zmiany biegów Shift and Park by wire.
Nowe technologie:
- Pakiet Drive Assist, unikatowy w tym segmencie i składający się z asystenta utrzymania środka pasa ruchu oraz adaptacyjnego tempomatu ACC Stop&Go. Dzięki temu połączeniu samochód wykrywa linie na drodze i utrzymuje samochód w stałej odległości między nimi, jednocześnie dostosowując odległość od pojazdu poprzedzającego, dzięki adaptacyjnemu tempomatowi,
- System Full Park Assist – automatyczne parkowanie prostopadłe i równoległe. Po naciśnięciu i przytrzymaniu przycisku na dźwigni skrzyni biegów samochód operuje zarówno kierownicą oraz biegami, jak i pedałami przyspieszenia i hamulca.
Gama:
Nowy PEUGEOT 208 jest dostępny w Polsce w sprzedaży od dziś w pełnej gamie, składającej się z 5 wersji wyposażenia (Like / Active / Allure / GT Line/ GT – zarezerwowanej dla wersji elektrycznej) oraz pięciu układów napędowych.
Podstawowa wersja otwierająca gamę to jednostka benzynowa PureTech o mocy 75 KM połączona z manualną 5-stopniową skrzynią biegów w wersji Like, która zawiera już podstawowe wyposażenie aut segmentu B – klimatyzację manualną oraz ekran monochromatyczny 5” z radiem i Bluetooth. Cena: od 53 900 PLN*.
Wersja Active, to wersja popularna, w której klient ma większą możliwość personalizacji auta.
Wersja Allure, to wersja o charakterze „upper mainstream”, która pozwala na specyfikację samochodu na poziomie wyższych segmentów. Wieńcząca gamę wersja GT Line nawiązuje do samochodów typu GT i zawiera w wyposażeniu standardowym m.in. reflektory Full LED, 17” felgi aluminiowe, kamerę cofania, wyższy pakiet systemów wspomagania prowadzenia, sportowe fotele oraz bardziej agresywną stylistykę nadwozia. Dzięki tym elementom samochód nie odbiega wyposażeniem od segmentu premium.
Gama nowego PEUGEOT 208 z silnikami termicznymi dostępna jest do zamówienia od dziś – samochody pojawią się w salonach pod koniec roku. Wersja elektryczna będzie dostępna do zamówienia w ciągu kilku tygodni, a samochody w sieci dealerskiej będą do dyspozycji klientów w marcu 2020 roku.
*Cena brutto w Polsce, zawierająca podatek VAT.
CMP/e-CMP: modularna i wydajna platforma
Nowy PEUGEOT 208 powstał na bazie najnowszej generacji platformy Groupe PSA, określanej skrótem CMP (Common Modular Platform). Przeznaczona dla segmentów B i C, nowa płyta podłogowa uzupełnia dotychczasową ofertę platformy EMP2 (Efficient Modular Platform).
Jak wskazuje nazwa, platforma CMP jest modularna pod względem wymiarów i dostosowania do różnych jednostek napędowych. Tym samym jest przystosowana do różnych rodzajów napędu i pozwala przyszłym klientom na wybór silnika spalinowego (benzynowego, wysokoprężnego) lub elektrycznego.
Jednym z głównych założeń i celów konstruktorów była efektywność rozwiązania. Nowa platforma przyczynia się do ograniczenia emisji CO2 nowego PEUGEOT 208 dzięki takim zabiegom jak:
- zmniejszenie masy (o 30 kg w porównaniu do platformy PF1),
- poprawienie aerodynamiki (wyrównanie płaszczyzny podwozia i zastosowanie regulowanych wlotów powietrza),
- zmniejszenie oporów toczenia (opony klasy A i ograniczenie oporów wywołanych tarciem mechanicznym elementów układu jezdnego),
- optymalizacja układów napędowych (poprawa wydajności procesu spalania, downsizing, ograniczenie oporów tarcia w układach mechanicznych, zmiana przełożeń skrzyni biegów i powszechne zastosowanie systemu Stop&Start).
Platforma CMP zapewnia również wyższy komfort i bezpieczeństwo:
- większy komfort akustyczny i termiczny w kabinie, zmniejszenie drgań elementów,
- dostępność systemów wspomagania prowadzenia godną wyższych segmentów i niespotykaną dotąd w segmencie B.
NOWY PEUGEOT 208 – zgodność z normą Euro 6.d
Nowy PEUGEOT 208 dysponuje szeroką gamą silników spalinowych najnowszej generacji, które spełniają normy Euro 6.d w przypadku silników benzynowych i Euro 6.d-Temp dla jednostek wysokoprężnych. Unikatowa w segmencie B oferta silników PureTech o mocy 100 i 130 KM jest dostępna z 8-stopniową automatyczną skrzynią EAT8.
Silniki benzynowe to 3-cylindrowe jednostki o pojemności skokowej 1,2 l:
-
- PureTech 75 S&S z manualną skrzynią biegów o 5 przełożeniach,
- PureTech 100 S&S z manualną skrzynią biegów o 6 przełożeniach lub automatyczną skrzynią EAT8,
- PureTech 130 S&S z automatyczną skrzynią EAT8.
Silniki wysokoprężne to 4-cylindrowe jednostki o pojemności skokowej 1,5 l:
- BlueHDi 100 S&S z manualną skrzynią biegów o 6 przełożeniach.
Nowy PEUGEOT e-208 – w pełni elektryczny silnik
W 100% elektryczny napęd nowego PEUGEOT e-208 zapewnia dynamiczne przyspieszenie i ekscytującą przyjemność z jazdy:
- silnik o mocy 100 kW (136 KM) oraz moment obrotowy 260 Nm (dostępne przy każdej prędkości) umożliwiają natychmiastową reakcję samochodu,
- w czasie jazdy panuje cisza i nie ma wibracji,
- na centralnym ekranie wyświetlają się animowane grafiki, pokazujące np. tryb działania układu napędowego w czasie rzeczywistym.