MotoNews.pl

Elektryczny Peugeot e-208 w nowej odsłonie

10 lipca 2023

Peugeot-e208-2024

Peugeot 208, kultowy model w gamie i najlepiej sprzedający się samochód w Europie w 2022 roku, wkracza obecnie w nową erę – zyskuje drugą młodość i staje się jeszcze bardziej atrakcyjny dzięki wersji ze 100% elektrycznym napędem, dysponującej zasięgiem do 400 km, całkowicie nowemu designowi, zaawansowanym technologiom pokładowym i jeszcze większej przyjemności z jazdy dzięki nowym zespołom napędowym.

Nowy Peugeot e-208 2023

Peugeot 208, będący spadkobiercą linii miejskich modeli marki liczącej aż dziewięć generacji, cieszy się nieprzerwanym powodzeniem od dnia swego debiutu rynkowego, który miał miejsce pod koniec 2019 roku. W ciągu nieco ponad trzech lat został on wyprodukowany w liczbie prawie 1 000 000 egzemplarzy na całym świecie. W latach 2021 i 2022 Peugeot 208 był najlepiej sprzedającym się samochodem w Europie (i we Francji) we wszystkich segmentach łącznie.

To sukces będący w dużej mierze zasługą wersji e-208. W 2022 roku Peugeot e-208 był najlepiej sprzedającym się samochodem elektrycznym z segmentu B w Europie. W tym samym roku we Francji był on nawet najlepiej sprzedającym się samochodem elektrycznym we wszystkich segmentach łącznie.

Peugeot E208 2024 4

Nowy Peugeot e-208 trafi do sprzedaży w listopadzie 2023 roku

Gama modelu obejmować będzie trzy wersje – ALLURE, ACTIVE i GT – oraz pięć zespołów napędowych, w tym nowy w 100% elektryczny napęd o mocy 115 kW/156 KM, zapewniający do 400 km zasięgu (w cyklu mieszanym WLTP, obecnie w trakcie homologacji) oraz absolutna nowość – wersje hybrydowe HYBRID 100 i HYBRID 136.

„Praca nad kultowym modelem, cieszącym się wielkim sukcesem, jakim jest Peugeot 208 to zawsze delikatne zadanie. Naszym celem było wyniesienie designu i parametrów użytkowych samochodu na wyższy poziom, przy jednoczesnym zachowaniu jego osobowości, tak aby pozostał na pozycji lidera pod względem sprzedaży wśród modeli z segmentu B w Europie. Nowy Peugeot 208 jest bardziej „208” niż kiedykolwiek dotąd: bardziej koci, dostarczający jeszcze więcej przyjemności z jazdy i jeszcze bardziej zaawansowany technologicznie… krótko mówiąc – bardziej zniewalający! I jeszcze bardziej zelektryfikowany dzięki nowemu elektrycznemu napędowi, zapewniającemu do 400 km* zasięgu, oraz napędom hybrydowym HYBRID 100 i HYBRID 136”. – mówi Jerome Micheron, Dyrektor Produktu Marki Peugeot

Peugeot E208 2024 5

ALLURE – atletyczna stylistyka, która przykuwa wzrok i której nie sposób się oprzeć

Ciężko jest coś zmienić w samochodzie ze statusem ikony. Przed projektantami marki postawiono jasne wyzwanie – dodać nowoczesności i zapewnić na nowo przewagę Peugeot 208 jednocześnie nie ingerując w charakterystyczny i pociągający wygląd auta, który zapewnił mu sukces…

„Zespół projektowy Peugeot z entuzjazmem podszedł do wyzwania przeprojektowania nowego Peugeot 208. Chcieliśmy jeszcze bardziej podkreślić jego wyrazistą osobowość, nie zmieniając ogólnego stylu. Nowy przód z nową sygnaturą świetlną Peugeot i zmodernizowane tylne światła w formie trzech pazurów wpisują nowego Peugeot 208 w nowoczesność typową dla marki. Nadają mu „koci” wygląd a jednocześnie zachowują atletyczną, rzeźbioną sylwetkę, którą lubią klienci.” – powiedział Matthias Hossann – Dyrektor ds. Stylu Peugeot

Peugeot E208 2024 6

Spektakularny przód z nową sygnaturą świetlną Peugeot

Nowa sygnatura świetlna, wprowadzona najpierw w nowych Peugeot 508 i 508 SW, a następnie w nowym Peugeot 2008, pojawia się dziś w nowym Peugeot e-208. Charakterystycznym elementem nowego układu świateł są trzy długie, pionowe listwy świetlne przypominające ślad pazurów. Zostały dodatkowo wyeksponowane poprzez wbudowanie ich w błyszczące czarne wstawki zderzaków. Są przesunięte na boki samochodu i nadają Peugeot e-208 bardziej stabilny wygląd poszerzając wizualnie samochód.

Nowa sygnatura pojawi się na przedzie wszystkich wersji modelu 208. W wersjach GT jeszcze mocniej wyeksponowano jej spektakularny charakter. Spektakularny wygląd trzech śladów pazurów został wzmocniony poprzez dodanie trzech niezależnych modułów świateł full LED.

Przód samochodu – wkraczamy w nowy wymiar

Wszystkie wersje nowego Peugeot 208 otrzymały nowy przód, dzięki któremu model wchodzi w nową erę designu Peugeot. Jej symbolem jest nowe logo marki umieszczone na samym środku. Nowa stylistyka podkreśla postępującą elektryfikację gamy marki i nadaje nowemu modelowi jeszcze bardziej atrakcyjny wygląd. Nowy grill ma wzór w kolorze nadwozia, który sprawia, że wtapia się w powierzchnię zderzaków. Obie części nie są oddzielone, lecz tworzą całość z korzyścią dla wrażenia solidności, nowoczesności i wydajności.

Peugeot E208 2024 7

Nowa sygnatura świetlna z tyłu

Nowy Peugeot E-208 proponuje nową interpretację kultowych tylnych świateł marki, składających się z trzech czerwonych śladów pazurów, ułożonych jeden nad drugim. Zachowano trzy pazury, ale obecnie mają poziomy układ. Trzy eleganckie listwy LED przedłużają czarny panel bagażnika i wzmacniają wrażenie stabilności, gdy patrzymy na auto z tyłu. Poszerzają je też optycznie. W wersji GT światła cofania i kierunkowskazy również są wyposażone w diody LED.

Nowe, zwracające uwagę, kolory nadwozia

Nowy Peugeot e-208 wyłamuje się z obowiązujących stereotypów. Nowy kolor lakieru Żółty Agueda, wybrany na premierę modelu, nadaje mu niezwykle atrakcyjny wygląd. Inny z nowych lakierów, Szary Selenium, jest elegancki i dyskretny. Doskonale podkreśla nowoczesność modelu w nowym wydaniu.

Nowy Peugeot e-208 jest dostępny w siedmiu kolorach nadwozia: Żółty Agueda, Szary Selenium, Szary Artense, Czarny Perla Nera, Biały Banquise, Czerwony Elixir i Niebieski Vertigo. We wszystkich wersjach modelu, niezależnie od koloru nadwozia, lusterka są pokryte czarnym błyszczącym lakierem. W wersji GT w standardzie pojawiają się również czarne błyszczące nadkola, a w opcji czarny dach.

Peugeot E208 2024 8

Nowy kształt obręczy kół

Obręcze kół są jednym z mocnych elementów nowej stylistyki Peugeot. Podejście przyjęte w Peugeot 408, z przyciągającymi wzrok kołami jest kontynuowane w kolejnych modelach marki. Może o tym świadczyć nowy model e-208, który został wyposażony w kilka rodzajów nowych obręczy kół ze stopu metali lekkich w rozmiarze 16 cali (diamentowane dwukolorowe felgi NOMA) i 17 cali (diamentowane dwukolorowe felgi YANAKA z wstawkami). Wszystkie aluminiowe modele felg posiadają konstrukcję czteroramienną z minikołpakiem z logo Peugeot, który maskuje śruby mocujące.

Nowa identyfikacja wizualna marki Peugeot

Przednie, boczne i tylne emblematy nowych Peugeot 208 są zgodne z nową identyfikacją wizualną marki i mają nowy kolor – Szary Basalte. Z tyłu monogram Peugeot zajmuje całą szerokość panelu bagażnika. Wersja e-208 wyróżnia się emblematem „e” w biało-niebieskim opalizującym kolorze.

Nowe eleganckie tkaniny

We wszystkich wersjach modelu pojawiają się nowe, wyrafinowane i eleganckie tapicerki siedzeń, m. in. nowa tapicerka z czarnej Alcantary z przeszyciami w zielonym kolorze Adamite, dostępna w opcji w wersji GT. Wersja GT zwraca uwagę wyjątkowo starannym wykończeniem detali i obiciem deski rozdzielczej oraz podłokietników z eleganckimi przeszyciami również w zielonym kolorze Adamite.

Peugeot E208 2024 12

EMOCJE – przyjemność prowadzenia jaką zapewnia jeszcze bardziej zaawansowany technologicznie Peugeot i-Cockpit®

Kultowy Peugeot i-Cockpit® został wprowadzony przez Peugeot już w pierwszej generacji modelu 208. Obecnie kokpit jest jeszcze bardziej zaawansowany technologicznie, połączony ze światem oraz ergonomiczny i pozostaje głównym źródłem przyjemności z jazdy nowym Peugeot E-208.

Zmodyfikowany design cyfrowego zespołu zegarów

Zespół zegarów, umieszczony idealnie na wysokości wzroku kierowcy, tuż nad kierownicą, jest w wersjach ALLURE i GT w pełni cyfrowy. Jego duży 10-calowy panel cyfrowy zyskał nowy wygląd, a w wersji GT posiada wyświetlacz 3D montowany w standardzie. Kierowca może dostosować kolor oraz układ i kolejność wyświetlanych informacji zgodnie ze swoimi upodobaniami. W wersji ACTIVE nowego Peugeot 208 zespół zegarów pozostaje analogowy, z kolorowym wyświetlaczem o przekątnej 3,5-cala.

Peugeot E208 2024 13

Duży centralny 10-calowy ekran dotykowy montowany we wszystkich wersjach nowego Peugeot 208

Duży 10-calowy centralny ekran dotykowy jest obecnie montowany w standardzie we wszystkich nowych wersjach nowego Peugeot 208, podczas gdy poprzednio w dwóch pierwszych poziomach wyposażenia był to ekran 7-calowy. Ten idealny interfejs umożliwia bezproblemową obsługę systemów informacyjno-rozrywkowych Peugeot i-Connect® i Peugeot i-Connect® Advanced najnowszej generacji.
W wersjach ALLURE i GT centralny ekran jest wykonany w technologii HD. Przełączniki klawiszowe pod centralnym ekranem zostały we wszystkich wersjach zachowane, aby zapewnić szybki dostęp do kluczowych funkcji.

Kompaktowa kierownica

Kompaktowa kierownica, będąca sercem Peugeot i-Cockpit®, zapewnia wyjątkową zwrotność i precyzję ruchów oraz zwielokrotnia przyjemność prowadzenia. Kompaktowa kierownica nowego Peugeot 208 jest opatrzona nowym logo Peugeot, umieszczonym centralnie, a dolną część obręczy w niektórych wersjach zdobi ponadto nowy znak GT. Dla zapewnienia optymalnej ergonomii zostały na niej zgrupowane przyciski sterowania systemem multimedialnym (źródła audio, telefon) oraz regulacji głośności i funkcji poleceń głosowych.

Peugeot E208 2024 14

Dynamiczne oświetlenie ambientowe w wersjach GT

Użytkownicy nowych Peugeot 208 GT mają do wyboru osiem różnych kolorów oświetlenia ambientowego, w tym kilka całkowicie nowych. Kolory te są obecnie zsynchronizowane z kolorem centralnego ekranu dotykowego, a w niektórych sytuacjach zmieniają się w zależności od wybranego trybu jazdy.

Zmodernizowana dźwignia manualnej skrzyni biegów

Nowy Peugeot 208 z sześciobiegową manualną skrzynią biegów jest wyposażony w nową, bardziej ergonomiczną gałkę dźwigni zmiany przełożeń. Wersje nowego Peugeot 208 z automatyczną skrzynią biegów zachowują elegancką i praktyczną dźwignię niewielkich rozmiarów, która została wprowadzona wiosną 2022 roku.

Peugeot E208 2024 15

DOSKONAŁOŚĆ – zapisana w genach elektryfikacja i łączność z otoczeniem wyniesione na niespotykany dotąd poziom

Nowy Peugeot E-208 poszerza swoje możliwości i robi kolejny duży krok naprzód w zakresie elektryfikacji i łączności ze światem. Jego nowy, w 100% elektryczny napęd o zasięgu 400 km* (obecnie w trakcie homologacji) oraz nowe hybrydowe zespoły napędowe otwierają przed nim nowe horyzonty.

Nowy Peugeot e-208 z gwarancją 400 km zasięgu!

Nowy Peugeot E-208 jest oferowany ze 100% elektrycznym napędem o mocy 115 kW/156 KM, współpracującym z akumulatorem trakcyjnym o pojemności 51 kWh i zapewniającym 400 km zasięgu (w cyklu mieszanym WLTP, obecnie w trakcie homologacji).

Dostępne są dwa rodzaje ładowarek pokładowych, które spełniają wszystkie potrzeby i są dostosowane do różnych źródeł ładowania. W standardzie oferowana jest ładowarka prądu jednofazowego o mocy 7,4 kW, a w opcji — prądu trzyfazowego o mocy 11 kW.

Peugeot E208 2024 16

Szacunkowe czasy ładowania od 20% do 80% wynoszą: mniej niż 30 minut z terminala publicznego (100 kW), 4 godziny 40 minut z terminala typu WallBox (7,4 kW) i 11 godzin 10 minut ze wzmocnionego gniazdka domowego (3,2 kW).

Nowe hybrydowe zespoły napędowe

Klientom przymierzającym się do zakupu ich pierwszego samochodu zelektryfikowanego nowy Peugeot 208 oferuje do wyboru dwa nowe hybrydowe zespoły napędowe HYBRID 48 V, składające się z silnika benzynowego PureTech najnowszej generacji o mocy 100 KM lub 136 KM, współpracującego z nową 6-stopniową, dwusprzęgłową, zelektryfikowaną skrzynią biegów z wbudowanym silnikiem elektrycznym.

W połączeniu z akumulatorem trakcyjnym doładowywanym podczas jazdy system ten zapewnia dodatkowy moment obrotowy przy niskich obrotach i niższe nawet o 15% zużycie paliwa. Podczas jazdy po mieście nowy Peugeot 208 HYBRID 100 i HYBRID 136 mogą przez ponad 50% czasu poruszać się wyłącznie w zeroemisyjnym trybie elektrycznym.

Peugeot E208 2024 17

Gama silników

Gama jednostek napędowych nowego Peugeot 208 obejmuje dwa wyjątkowo oszczędne i wydajne silniki benzynowe:

  • PureTech 75 – 3-cylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1,2 litra i mocy 75 KM, wyposażony w system Stop & Start, współpracujący z 5-stopniową manualną skrzynią biegów.
  • PureTech 100 – 3-cylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1,2 litra i mocy 100 KM, wyposażony w system Stop & Start, współpracujący z 6-stopniową manualną skrzynią biegów.

 

Źródło: Peugeot