Jedenaste targi Fleet Market odbędą się już 20 listopada br. w hali Global EXPO przy ul. Modlińskiej w Warszawie. Oprócz premiery modelu e-208, na stoisku marki Peugeot można będzie obejrzeć benzynową wersję nowego Peugeota 208, Peugeota 508 SW, SUV-y: 3008 (który w 2017 roku zdobył prestiżową nagrodę Car of the Year) i 5008, Peugeota 308 oraz Peugeota Riftera.
Polską premierę nowego Peugeot e-208 zaplanowano na godzinę 10:30
Wersja w 100% elektryczna uzupełnia gamę Peugeot 208 dostępną już w wersjach z silnikiem spalinowym: benzynowym i wysokoprężnym. Oferta zróżnicowanych układów napędowych w ramach jednego modelu wynika ze strategii marki „Power of choice”. Założeniem tej strategii jest, aby klient mógł wybrać nowego Peugeot 208 z najbardziej odpowiadającym jego potrzebom układem napędowym, nie rezygnując w żadnym z przypadków z walorów stylistycznych ani z wyposażenia. Wpisuje się to w wizję marki #UNBORINGTHEFUTURE, w której wejście w erę transformacji energetycznej nie oznacza rezygnacji z przyjemności użytkowania samochodu.
Peugeot e-208
Wersja elektryczna Peugeot 208, która powstała na bazie najnowszej generacji platformy Groupe PSA określanej skrótem CMP (Common Modular Platform) oferuje więc, podobnie jak wersje z tradycyjnym napędem, nowatorską stylistykę, ale również inne nowości, jak nowej generacji system Peugeot i-Cockpit® 3D (składa się na niego: kompaktowa kierownica, zegary na linii wzroku kierowcy ukazujące informacje na dwóch poziomach oraz ekran dotykowy o przekątnej 7” lub 10”, w zależności od wersji wyposażenia), a także liczne systemy wspomagania prowadzenia, które pochodzą z wyższych segmentów rynku. Platforma CMP zapewnia również większy komfort akustyczny i termiczny w kabinie oraz zmniejszenie drgań.
W 100% elektryczny napęd nowego Peugeot e-208 zapewnia dynamiczne przyspieszenie i ekscytującą przyjemność z jazdy dzięki silnikowi o mocy 100 kW (136 KM) oraz momentowi obrotowemu 260 Nm (dostępnemu przy każdej prędkości), które umożliwiają natychmiastową reakcję samochodu.
Peugeot e-208
Przestrzeń w kabinie i objętość bagażnika są identyczne jak w wersji z silnikiem spalinowym. Akumulatory o łącznej objętości 220 litrów są rozmieszczone pod podłogą nowego Peugeot e-208. Układ jezdny nowego Peugeot e-208 wykorzystuje specjalnie opracowane rozwiązania techniczne i ustawienia (optymalne rozłożenie masy). Pozwoliło to na uzyskanie właściwości dynamicznych nowego Peugeot e-208 porównywalnych z wersjami spalinowymi.
Nowy Peugeot e-208 jest wyposażony w akumulator dużej pojemności, która wynosi 50 kWh i umożliwia zasięg do 340 km, zgodnie z protokołem homologacyjnym WLTP (Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedures) i 450 km według NEDC (New European Driving Cycle). Połączony z układem chłodzenia kabiny, system regulacji termicznej poprzez obieg cieczy chłodzącej pozwala na szybkie ładowanie akumulatora, wydłuża jego żywotność i zapewnia optymalny zasięg. Akumulator trakcyjny objęty jest gwarancją umowną producenta do 8 lat lub do przebiegu 160 tys. km (do osiągnięcia pierwszego z dwóch warunków), przy zachowaniu minimum 70% jego pojemności początkowej, w okresie objętym gwarancją.
Peugeot e-208
Polska gama nowego Peugeot e-208 obejmuje cztery poziomy wyposażenia: Active, Allure, GT Line i GT (ten ostatni, prezentowany na tegorocznych targach Fleet Market, zarezerwowany jest wyłącznie dla wersji elektrycznej ).
Nowy Peugeot e-208 to kolejny model uzupełniający zróżnicowaną ofertę marki odpowiadającą na oczekiwania coraz bardziej wymagającego rynku flotowego. Do bogatej i niedawno całkowicie odnowionej gamy modeli Peugeot, z wydajnymi i oszczędnymi silnikami spalinowymi, dołącza model w 100% elektryczny zapoczątkowujący erę elektryfikacji marki. Ten atrakcyjny, dynamiczny, bogato wyposażony i ekologiczny model na pewno znajdzie wielu zwolenników wśród klientów, dla których samochód jest narzędziem w codziennej pracy - mówi Paweł Gawryluk, dyrektor marki Peugeot w Polsce.