Zaprezentowanego w marcu, nowego Peugeot e-5008 można zamawiać w sieci dealerskiej Peugeot oraz na stronie peugeot.pl od 7 sierpnia br. Peugeot stale poszerza swoją ofertę samochodów elektrycznych, tak by zaspokoić potrzeby wszystkich swoich klientów.
Nowy Peugeot e-5008 to jedyny w 100% elektryczny SUV w swoim segmencie, który może pomieścić do 7 pasażerów, oferując wyjątkowo przestronne i komfortowe wnętrze. Aby wesprzeć klientów w przejściu na w 100% elektryczną mobilność, w momencie premiery nowy Peugeot 5008 jest również dostępny z układami napędowymi Plug-in Hybrid 195 e-DCS7 i Hybrid 136 e-DCS6. Gama obejmuje dwa poziomy wyposażenia: ALLURE i GT.
Nowy Peugeot e-5008 oferuje najwyższej klasy osiągi elektryczne dzięki silnikowi o mocy 210 KM (157 kW) i momencie obrotowym 345 Nm, połączonemu z akumulatorem litowo-jonowym wysokiego napięcia o pojemności 73 kWh. Dzięki wydajnej aerodynamice (współczynnik SCx równy 0,77), e-5008 gwarantuje zasięg 502 km (cykl mieszany WLTP). Ładowanie jest zoptymalizowane dzięki takim funkcjom jak wtyczka trybu 4, która umożliwia korzystanie ze źródeł o mocy do 160 kW, co pozwala na szybkie odzyskanie 100 km zasięgu w zaledwie 10 minut i naładowanie akumulatora od 20% do 80% w zaledwie 30 minut.
Podobnie jak wszystkie w 100% elektryczne samochody osobowe Peugeot, nowy e-5008 korzysta z programu Peugeot Allure Care, którego ochrona obejmuje cały pojazd (w tym silnik elektryczny, ładowarkę, układ napędowy oraz główne podzespoły elektryczne i mechaniczne) przez okres 8 lat lub do osiągnięcia 160 000 kilometrów przebiegu. Peugeot Allure Care stanowi uzupełnienie gwarancji Peugeot na akumulatory wysokiego napięcia samochodów elektrycznych, której długość wynosi również 8 lat/160 000 km, zapewniając pełną ochronę pojazdu i spokój ducha.
Nowy 5008 Plug-in Hybrid 195 e-DCS7 łączy silnik elektryczny o mocy 92 kW (125 KM) z silnikiem spalinowym o mocy 150 KM, co daje łączną moc 195 KM. Akumulator o pojemności użytkowej 17,8 kWh zabepiecza jazdę na w pełni elektrycznym napędzie na dystansie do 82 km (cykl mieszany WLTP). Wersja ta jest wyposażona w 60-litrowy zbiornik paliwa, zapewniający zasięg odpowiedni na długie podróże.
Nowy 5008 Hybrid 136 e-DCS6 jest wyposażony w system Peugeot HYBRID 48V składający się z 3-cylindrowego silnika benzynowego nowej generacji o mocy 136 KM, współpracującego z 6-stopniową, dwusprzęgłową skrzynią biegów z wbudowanym silnikiem elektrycznym. W połączeniu z akumulatorem trakcyjnym, doładowywanym podczas jazdy, system ten zapewnia dodatkowy moment obrotowy przy niskich obrotach i nawet o 15% niższe zużycie paliwa (5,8 l/100 km w cyklu mieszanym według WLTP) w porównaniu z wersją benzynową. Podczas jazdy po mieście, nowy 5008 Hybrid 136 e-DCS6 może przez ponad 50% czasu poruszać się wyłącznie w trybie w 100% elektrycznym.
Wnętrze nowego Peugeota e-5008
Nowy e-5008 oferuje niezrównany poziom komfortu i emocji zarówno kierowcy, jak i wszystkim pasażerom: kierowca znajduje się w samym sercu spektakularnego Panoramic i-Cockpit®, z 21-calowym zakrzywionym ekranem, który wydaje się unosić nad deską rozdzielczą, a pasażerowie korzystają z wyjątkowej przestrzeni i komfortu wnętrza.
Dzięki dużemu rozstawowi osi, nowy e-5008 zapewnia niezwykłą przestrzeń na nogi dla pasażerów podróżujących w drugim rzędzie, a przestronność trzeciego rządu wyznacza nowy standard w segmencie C-SUV pod względem komfortu.
Drugi rząd nowego e-5008 jest wyposażony w wygodne fotele, które łączą przesuwną kanapę 60/40 z oparciami 40/20/40, zapewniając idealne połączenie modułowości i komfortu. Trzeci rząd oferuje prawdziwą kanapę z dwoma niezależnymi oparciami wyposażonymi w regulowane zagłówki.
Nowy e-5008 posiada bagażnik o pojemności 748 dm3 VDA (916 litrów) w konfiguracji 5-miejscowej po złożeniu foteli trzeciego rzędu, 259 dm3 VDA (348 litrów) w konfiguracji 7-miejscowej i do 1 815 dm3 VDA (2 232 litrów) w konfiguracji 2-miejscowej. Samochód wyróżnia wyjątkowa modułowość będąca efektem wyrafinowanej architektury siedzeń, umożliwiająca szeroki zakres konfiguracji drugiego (kanapa 60/40, oparcia 40/20/40) i trzeciego rzędu (oparcia 50/50).
Wyjątkowo bogate wyposażenie
Do głównych elementów oferowanego w standardzie wyposażenia wersji ALLURE należą: bezkluczykowy system otwierania i uruchamiania samochodu, kamera cofania HD, tylne czujniki parkowania, reflektory i światła tylne LED, 19-calowe aluminiowe obręcze kół, podgrzewane przednie fotele, Peugeot i-Cockpit® z dwoma 10-calowymi ekranami cyfrowymi, system informacyjny Peugeot i-Connect® z dostępem do Internetu.
Do głównych elementów oferowanego w standardzie wyposażenia wersji GT, oprócz elementów z wersji ALLURE należą: dach w kolorze czarnym, reflektory Pixel LED, przednie czujniki parkowania, elektrycznie otwierane drzwi bagażnika, podgrzewana kierownica, personalizowane oświetlenie ambientowe, Peugeot Panoramic i-Cockpit® z zakrzywionym 21-calowym ekranem, konfigurowalne przełączniki i-Toggles, system informacyjny Peugeot i-Connect® Advanced z dostępem do Internetu.
Produkowany we Francji z myślą o zrównoważonym rozwoju
Peugeot zaprojektował nowego e-5008 wykorzystując maksymalną ilość materiałów pochodzących z recyklingu, które stanowią aż 23% całkowitej masy pojazdu. Nowy e-5008 został zaprojektowany we Francji i jest produkowany wyłącznie w fabryce w Sochaux.
Silnik elektryczny e-5008 jest produkowany przez spółkę joint venture STELLANTIS-NIDEC w Trémery we Francji. Skrzynia biegów jest produkowana w zakładzie Stellantis w Valenciennes we Francji.