Nowe, 3-drzwiowe BMW serii 1 to sportowy i elegancki design połączony z poszerzoną ofertą silnikową. Unikalny wygląd zawdzięcza dynamicznie rozciągniętej linii bocznej nadwozia z szerokimi drzwiami i szybami bez ram. BMW oferuje w tym modelu trzy pakiety pozwalające na personalizację: BMW Sport Line, BMW Urban Line i M Sport Package.
Długość pojazdu zwiększono o 85 mm, rozstaw osi wydłużono o 30 mm, a rozstaw kół zwiększono o 51 mm z przodu i 72 mm z tyłu w porównaniu z poprzednim modelem. Wysokość pozostała niezmieniona. W tyle można zamontować dwu- lub trójmiejscową kanapę. Pojemność bagażową zwiększono o 30 l do 360 l, po złożeniu oparcia tylnej kanapy wzrasta ona nawet do 1200 l.
Ofertę silnikową poszerzono o jednostki benzynowe i zasilane olejem napędowym. Dostępne będą: bazowy BMW 114i z silnikiem o mocy 102 KM, BMW 116i z silnikiem o mocy 136 KM, BMW 125i z jednostką o mocy 218 KM, BMW 116d o mocy 116 KM, BMW 118d o mocy 143 KM i BMW 125d o mocy 218 KM oraz BMW 116d EfficientDynamics Edition z jednostką o mocy 116 KM. Dostępny będzie także pierwszy model BMW M Performance z silnikiem benzynowym: BMW M135i wyposażonym w 3-litrową, 6-cylindrową jednostkę o mocy 320 KM, zawieszenie z komponentami M oraz elementy nadwozia o zoptymalizowanej aerodynamice. BMW M135i będzie sprzedawane również w wersji 5-drzwiowej. Od listopada tego roku oferta zostanie rozszerzona o BMW 118i (170 KM), BMW 120d (184 KM) oraz inteligentny napęd na wszystkie koła BMW xDrive po raz pierwszy dostępny w BMW serii 1, w modelach: BMW M135i xDrive, BMW 120d xDrive oraz 5-drzwiowej wersji BMW serii 1. Wszystkie silniki standardowo współpracują z 6-biegową przekładnią manualną, a opcjonalnie z 8-biegową skrzynią automatyczną lub jej sportową odmianą.
Oczywiście nowe, 3-drzwiowe BMW serii 1 napakowane zostało nowoczesnymi technologiami, takimi, jak: system DSC, zmienny układ kierowniczy, aktywna blokada mechanizmu różnicowego przy tylnej osi i zestaw funkcji dostępnych w ramach BMW ConnectedDrive.