Żadna inna sportowa marka w klasie kompaktowej nie jest tak znana, ani nie osiągnęła takiego sukcesu na rynku, jak GTI Volkswagena. Gdy pierwszy Golf GTI zadebiutował 36 lat temu, ta kombinacja trzech liter niemal z dnia na dzień stała się definicją nowego segmentu rynkowego. Od tamtego czasu sprzedano ponad 1,8 miliona egzemplarzy Golfa GTI. Teraz Volkswagen po raz pierwszy wprowadza na rynek ten model w wersji ze składanym dachem – Golfa GTI Cabriolet o mocy 210 KM/155 kW.
Kabriolet, który w standardowym wyposażeniu ma elektrycznie składany, miękki dach, klimatyzację, elektrycznie opuszczane szyby, system audio i system zapobiegający przed skutkami dachowania, pojawi się w salonach sprzedaży w połowie czerwca. W rodzinnym kraju Volkswagena jego ceny rozpoczynać się będą od 31 350 euro.
Napędzany 2-litrowym silnikiem turbo najmocniejszy Golf Cabriolet przyspiesza z miejsca do 100 km/h w 7,3 sekundy. Jego prędkość maksymalna to 237 km/h (235 km/h ze skrzynią DSG). Zużywa przy tym 7,6 l paliwa na 100 km i emituje 177 g CO2 na km (w wariancie z przekładnią DSG odpowiednio: 7,7 l/100 km i 180 g/km). Volkswagen Golf GTI to jedyny kabriolet w klasie kompaktów o mocy silnika do 210 KM, który jest oferowany z dwusprzęgłową przekładnią.
Wizualnie kabriolet nawiązuje do typowych cech GTI. Nadwozie wyposażono w atrapę chłodnicy z czerwonym obramowaniem i siatką o strukturze plastra miodu z plakietką GTI, do tego dodano przedni zderzak GTI, nowy dyfuzor w tyle, chromowane końcówki rur wydechowych, tylne światła z diodami LED, poszerzone progi boczne i standardowe, 17-calowe obręcze „Denver”. W kabinie znalazły się sportowe fotele obite klasyczną tkaniną tartanową.
Miękki dach Golfa Cabrio ma konstrukcję przystosowaną do dużych prędkości. Napęd elektro-hydrauliczny składa go w 9 sekund. Dach można składać i rozkładać przy prędkości do 30 km/h. O optymalny poziom bezpieczeństwa w Volkswagenie Golfie GTI Cabrio dba system zapobiegający negatywnym skutkom dachowania. W razie potrzeby aktywuje się w ułamku sekundy. Bezpieczeństwo kierowcy i pasażerom zapewniają także: wzmocniona rama szyby przedniej, modyfikacje strukturalne podwozia, drzwi i progów, przednie i boczne poduszki powietrzne ochraniające głowę i okolice tułowia, poduszka ochraniająca kolana kierowcy oraz system ESP i elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego XDS.