Nowe Audi RS4 Avant to sportowy samochód do codziennego użytku. Silnik V8 FSI o mocy 450 KM/331 kW, zaawansowany układ napędowy oraz nowoczesne systemy pomocnicze i informacyjno-rozrywkowe tworzą w nim interesujący pakiet. Wprowadzony po raz pierwszy na rynek 12 lat temu RS4 Avant to już „nowoczesna klasyka”. Teraz Audi prezentuje trzecią generację modelu. Jak wszystkie warianty RS, nowe Audi RS4 Avant łączy sportowe osiągi z dużą przydatnością w codziennym życiu.
Nowe Audi RS4 Avant jest naprawdę mocne – 4,2-litrowy silnik FSI generuje wspomniane już 450 KM/331 kW mocy przy 8250 obr./min. i maksymalny moment obrotowy 430 Nm dostępny w zakresie 4000-6000 obr./min. Jednostka V8 pozwala Avantowi przyspieszać z miejsca do 100 km/h w 4,7 sekundy i rozwijać ograniczoną elektronicznie prędkość 250 km/h. Na życzenie można zdjąć blokadę i wtedy RS4 Avant rozpędza się do 280 km/h. Średnie zużycie paliwa, to 10,7 l paliwa na 100 km.
Jednostka napędowa współpracuje standardowo z 7-biegową przekładnią S tronic.. Kierowca może także korzystać z funkcji Launch Control modyfikującej pracę sprzęgła tak, by samochód ruszył optymalnych obrotach oraz minimalnym poślizgu opon. Jak wszystkie modele Audi RS, RS4 Avant wyposażono w stały napęd na wszystkie koła quattro. Zawieszenie pojazdu w dużej mierze wykonano z aluminium. Nadwozie jest obniżone o 20 mm w porównaniu z modelem A4 Avant. Samochód oddaje także do dyspozycji kierowcy nowe, elektromechaniczne wspomaganie kierownicy.
Na 19-calowych obręczach z lekkich stopów zamontowano opony 265/35. Opcjonalnie dostępne są także obręcze o średnicy 20 cali. Układ hamulcowy wyposażono w duże, wentylowane tarcze o innowacyjnym designie zaopatrzone w ośmiotłoczkowe zaciski (przy przednich tarczach). Na życzenie klienta Audi RS4 Avant może zostać wyposażone w tarcze karbonowo-ceramiczne. System ESC pracuje także w trybie Sport i można go także całkowicie dezaktywować.
Audi RS4 Avant jest standardowo wyposażone w system regulacji dynamiki jazdy Audi drive select. Opcjonalnie można zamówić: sportowy dyferencjał, sportowe zawieszenie i hydrauliczny system Dynamic Ride Control.
Design nowego Audi RS4 Avant wyraża jego dynamiczną naturę. Klinowate reflektory ksenonowe i światła do jazdy dziennej LED tworzą wąską klamrę. Górne rogi dużej atrapy chłodnicy zwężają się. Wyraźne przetłoczenia dzielą maskę silnika, a duże wloty powietrza strukturyzują wyrazisty fartuch przedni. W tylnych światłach także wykorzystano diody LED.
Eleganckie wnętrze kabiny jest całkowicie czarne. Do standardowego wyposażenia należą wstawki z włókna węglowego, opcjonalnie można domówić elementy wykończeniowe z aluminium, czarnego lakieru fortepianowego lub siatki ze stali szlachetnej. Skórzana, wielofunkcyjna kierownica ma spłaszczoną dolną część, a zagłówki sportowych foteli zintegrowano z ich oparciami.
Pojemność bagażowa Audi RS4 Avant w zależności od ustawienia tylnych foteli waha się między 490 a 1430 l.
Audi RS4 Avant pojawi się w sprzedaży jesienią tego roku.