MotoNews.pl

BMW ActiveHybrid 3: inteligencja, która pomaga oszczędzać

09 lipca 2012

Marka, model | ,
BMW ActiveHybrid 3 23

BMW ActiveHybrid 3 oferuje kierowcy oszczędne zużycie paliwa przy zwiększonej dynamice jazdy dzięki połączeniu wielokrotnie nagradzanego silnika spalinowego z innowacyjnym napędem elektrycznym. W modelu tym technologia BMW TwinPower Turbo pracuje ręka w rękę z ośmiobiegową, hybrydową przekładnią automatyczną z inteligentnym systemem zarządzania przepływem energii. W trybie elektrycznym BMW ActiveHybrid 3 może przejechać do 4 km. Ogólna moc systemu napędowego to 340 KM/250 kw. Pojazd może się pochwalić świetnymi osiągami – rozpęd z miejsca do 100 km/h zabiera mu 5,3 sekundy zużycie paliwa kształtuje się na poziomie 5,9 l na 100 km, a emisja CO2 na poziomie 139 g/km w nowym europejskim cyklu jazdy.

Nowa generacja technologii BMW ActiveHybrid: rzędowy silnik sześciocylindrowy, motor elektryczny i bateria litowo-jonowa
Sześciocylindrowa, rzędowa jednostka napędowa o mocy 306 KM/225 kW z technologią BMW TwinPower Turbo zastosowana w BMW Active Hybrid 3 to ten sam silnik, który znamy już z BMW 335i. Motor elektryczny rozwija moc 55 KM/40 kW i jest zasilany energią z baterii litowo-jonowej umieszczonej pod przedziałem bagażowym samochodu.

Moc obu jednostek napędowych jest przekazywana na tylne koła za pośrednictwem 8-biegowej przekładni automatycznej. W pełni hybrydowa konstrukcja pozwala na krótką pracę w trybie całkowicie elektrycznym w warunkach miejskich (zasięg do 4 km). Wpłynęła także na oszczędniejsze zużycie paliwa w porównaniu z BMW 335i/335iA przy wciąż ciekawych osiągach.

Oszczędność paliwa dzięki trybowi ECO PRO i inteligentnemu systemowi zarządzania przepływem energii
By maksymalnie wykorzystać potencjał technologii BMW ActiveHybrid inteligentny system zarządzania przepływem energii wykorzystuje szereg innowacyjnych funkcji zapewniających wydajną pracę całego układu. Podczas jazdy na biegu jałowym lub hamowania ładowana jest bateria litowo-jonowa, a silnik elektryczny pełni przy tym funkcję generatora. Natomiast podczas przyspieszania ten sam silnik działa jak „stymulator przyspieszenia”. Pomaga silnikowi benzynowemu w generowaniu wyjątkowo dynamicznej „eksplozji” mocy.

Poza tym, podczas jazdy na biegu jałowym przy prędkościach do 160 km/h w trybie ECO PRO silnik spalinowy może zostać wyłączony i „wysprzęglony”. Tryb jazdy na biegu jałowym łączy komfort z optymalnym wykorzystaniem już wygenerowanej energii kinetycznej.

Design: sportowa elegancja z indywidualnymi akcentami
BMW ActiveHybrid 3 charakteryzuje się tym samym, sportowym, lecz eleganckim stylem nadwozia, co sedan BMW serii 3, uzupełnionym o kilka specyficznych detali. Na słupkach C i w tyle pojazdu znajdziemy plakietki z napisem „ActiveHybrid 3”. Model posiada także chromowane końcówki rur wydechowych. Kolejnymi, indywidualnymi akcentami są satynowe wykończenia ram szyb i dostępne jako wyposażenie opcjonalne, 18-calowe obręcze Streamline. Na nakładkach na progi drzwiowe umieszczono napis „ActiveHybrid 3”, te same wyrazy znajdziemy na aluminiowej plakietce zamontowanej na gałce dźwigni zmiany biegów i pokrywie silnika. BMW ActiveHybrid 3 można także uzupełnić o pakiet M Sport.

Na liście wyposażenia opcjonalnego BMW ActiveHybrid3 znalazły się m.in.:

  • dwustrefowa klimatyzacja
  • usługi systemu BMW ConnectedDrive


Zdjęcia: BMW, opracowanie: BM