Rok temu podczas słynnego spotkania miłośników modeli GTI nad jeziorem Woerthersee po raz pierwszy mieliśmy okazję oglądać koncept Volkswagen Golf R Cabriolet. Później nastąpiła dłuższa cisza, w trakcie której w europejskich salonach sprzedaży pojawił się Volkswagen Golf GTI Cabriolet. Jednocześnie inżynierzy Volkswagena ostro pracowali nad przemienieniem wersji koncepcyjnej Golfa R Cabrio w wariant testowy. Udało się w czerwcu tego roku i to wtedy w sieci można było zobaczyć pierwsze zdjęcia prototypu nowego, sportowego kabrioletu. Prototyp ten przypominał stylistyką Golfa GTI Cabrio, wyróżniały go tylko większe, 5-ramienne obręcze i dużo większe tarcze hamulcowe z przodu.
Natomiast przedwczoraj szpiegom serwisu worldcarfans.com udało się nakręcić film z testowym Golfem R Cabrio jeżdżącym na torze Nuernburgring i w jego pobliżu.
Mówi się, że podstawowym wyróżnikiem wersji R będą 2-litrowy, turbodoładowany, 4-cylindrowy silnik o mocy 270 KM oraz napęd na wszystkie koła 4Motion. Prasa motoryzacyjna spekuluje także, że Volkswagen Golf R Cabriolet będzie potrafił rozpędzić się z miejsca do 100 km/h w mniej niż 6 sekund. Wskazówka prędkościomierza w tym modelu ma zatrzymywać się na 250 km/h.
Poza tym produkcyjna wersja Golfa R Cabrio zachowa specjalny pakiet stylistyczny z odmiennymi zderzakami, fartuchami bocznymi i podwójnymi końcówkami rur wydechowych umieszczonymi w centrum tylnego dyfuzora znany z konceptu pokazanego w 2011 roku.
Kiedy więc zobaczymy R Cabrio gotowego do zejścia z taśm montażowych? Zapewne dość szybko, bo będzie to jedna z ostatnich, jeśli nie ostatnia odmiana szóstej generacji Volkswagena Golfa. A przecież siódma generacja Golfa już szykuje się do światowej premiery podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Paryżu, który odbędzie się we wrześniu tego roku. Być może więc we francuskiej stolicy zobaczymy zarówno Golfa VII, jak i produkcyjną odsłonę Volkswagena Golfa R Cabriolet.