MotoNews.pl

Porsche Panamera Turbo po tuningu w Hamann-Motorsport rozpędza się do 315 km/h

27 lipca 2012

Kategoria | Hamann  Tuning
Marka, model | ,
Porsche Panamera 3

Hamann-Motorsport przemienił Porsche Panamera w rakietę. Już w wersji fabrycznej Gran Turismo nie może narzekać na brak koni mechanicznych, jednak tunerowi z Laupheim to nie wystarczyło. Sprawił, że Panamera stała się supersportowym samochodem, pod maską którego drzemią aż 603 konie mechaniczne (443 kW). Informacja ta powinna być muzyką dla uszu wszystkich właścicieli modeli Porsche Panamera Turbo i Turbo S, ponieważ pakiet Hamann-Motorsport wprowadza dodatkową dawkę mocy właśnie w tych dwóch wariantach.

Tuning jednostki napędowej
Już sama lektura danych dotyczących osiągów i specyfikacji technicznej sprawia, że krew szybciej krąży w żyłach, a stopa już szykuje się do przyciskania pedału gazu: maksymalny moment obrotowy 870 NM w zakresie 2250 – 4500 obr./min., 3,9 sekundy z miejsca do setki i rozpęd do 200 km/h w 12,6 sekundy.

Dzięki przygotowanemu przez Hamann pakietowi Sport Chrono Panamera przekształca się rakietę i katapultuje swoich pasażerów od 0 do 100 km/h w 3,7 sekundy, a do 200 km/h w 12,4 sekundy. Wskazówka prędkościomierza w tak zmodyfikowanym Porsche zatrzymuje się dopiero na 315 km/h, dzięki czemu jego nowi właściciele będą mogli zagrać na nosie kierowcom zasiadającym w Porsche Panamera Turbo (rozwija ono prędkość maksymalną 303 km/h) i Turbo S (prędkość maksymalna w tym modelu to 306 km/h.

Tuner nie poprzestał jednak na tych zmianach – pracuje właśnie nad wprowadzeniem do Panamery nowego, sportowego tłumika i nowej jednostki kontrolnej silnika, dzięki czemu ma nadzieję zwiększyć moc silnika o 80 KM, a maksymalny moment obrotowy o 120 Nm.

Zestaw poprawiający aerodynamikę nadwozia
By sprostać oczekiwaniom klientów dotyczącym wyglądu modelu oraz wymaganiom aerodynamicznym, inżynierzy z Hamann-Motorsport przeprojektowali całkowicie przód czteroosobowego pojazdu.

Większe wloty powietrza w połączeniu z perfekcyjnie zintegrowanymi światłami do jazdy dziennej nadają Porsche bardziej dynamiczny charakter. Poza tym optymalizacja przepływu powietrza uzyskana dzięki modyfikacji kształtu maski silnika pomogła zwiększyć docisk osi przedniej do podłoża.

Dodatkowe 60 mm szerokości przy przednim i tylnym błotniku sprawia, że Gran Turismo robi jeszcze bardziej imponujące wrażenie. Fartuchy boczne zostały przemodelowane w taki sposób, by stabilizować prąd powietrza wzdłuż boków auta, a przy okazji sprawiają wrażenie, jakby Panamera była niżej zawieszona i wydłużona.

By zwiększyć docisk tylnej osi specjaliści z Hamann-Motorsport stworzyli dla sedana z Zuffenhausen specjalny dyfuzor fartucha tylnego. W fartuchu tylnym znalazło się także miejsce na podwójne końcówki rur sportowego układu wydechowego przyciągające wzrok swoim wyglądem.

Kropką nad „i” w ofercie Hamann-Motorsport są nowe, 22-calowe obręcze z lekkich stopów: Unique Forged “Gunmetal”. Design tych wyjątkowo lekkich felg łączy sportowe akcenty z elegancją. Rekomendowane przez tunera połączenie ogumienia i obręczy to 22-calowe felgi z oponami w rozmiarze 265/30 ZR 22 z przodu i 22-calowe obręcze z oponami w rozmiarze 305/25 ZR 22 z tyłu.

Tuner zamontował także w Panamerze moduł obniżający zawieszenie samochodu o 30 mm.

Tuning wnętrza kabiny

Hamann-Motorsport całkowicie zmienił wystrój wnętrza Porsche Panamera, przekształcając je w coś w rodzaju salonu dla VIPów. Fabryczną tapicerkę zastąpiły obicia z najdelikatniejszej skóry. Na pedałach gazu, hamulca i sprzęgła pojawiły się błyszczące, aluminiowe nakładki.

Zdjęcia: Hamann-Motorsport, opracowanie: BM