Rozpoczął się właśnie Międzynarodowy Salon Samochodowy w Moskwie. Jest on miejscem oficjalnej premiery nowej odsłony modelu Mazda6. Pojazd jest drugim po CX-5 modelem japońskiego producenta, w którym zastosowano nowe technologie Skyactiv oraz nowy styl wzornictwa „KODO – dusza ruchu”. W Mazdzie6 znajdziemy takie nowinki technologiczne, jak system i-stop, wyłączający silnik podczas postoju oraz i-ELOOP – system odzyskiwania energii podczas hamowania ładujący kondensator od momentu, gdy kierowca zdejmie nogę z pedału gazu.
Wygląd zewnętrzny
Wizualnie nowa Mazda6 nawiązuje do koncepcyjnego pojazdu Takeri, który zadebiutował w zeszłym roku podczas motoryzacyjnego show w stolicy Japonii. Bazuje na solidnej ramie konstrukcyjnej, jest nisko zawieszona i ma dość szeroko rozstawione koła, co ma dodawać jej mocy i stabilności.
W przedniej części uwagę motyw „skrzydła” typowy dla nowych modeli Mazdy dodający dynamiki tej partii nadwozia. Po raz pierwszy w seryjnej Mazdzie zastosowano reflektory z diodami LED i podświetlanymi obramowaniami. Bok auta charakteryzują trzy linie: jedna biegnąca od przodu do tylnego koła, druga zarysowująca przedni błotnik i jedna wyznaczająca tylny błotnik. Klinowate nadwozie rozszerza się ku tyłowi, gdzie znajdziemy wydatny zderzak.
Kabina
Projektanci nowej Mazdy6 rozstawili osie samochodu w odległości 2830 mm i przesunęli przednie koła o 100 m do przodu, dzięki czemu udało im się uzyskać przestronne wnętrze w kabinie (szerokość na wysokości ramion na tylnej kanapie: 1450 mm, przestrzeń na nogi: 984 mm, dłuższa poduszka tylnych foteli i wyższe oparcia oraz dłuższy tylny podłokietnik).
Kierowców na pewno za to ucieszy informacja, że będą mieć do swojej dyspozycji 3,5-calowy wyświetlacz informacyjny, z którego będą mogli odczytywać informacje o trasie oraz 5-calowy wyświetlacz na panelu środkowym, gdzie prezentowane są informacje systemu nawigacyjnego.
Podwozie i karoseria
Nowa Mazda6 korzysta z podwozia Skyactiv z kolumnami w przednim zawieszeniu i wielowahaczowym zawieszeniem z tyłu. Jej kolumnowy układ kierowniczy wyposażono we wspomaganie elektryczne. W konstrukcji nadwozia zastosowano więcej komponentów ze stali o wysokiej wytrzymałości na rozciąganie i bardziej odpornej na skręcanie. Projektanci zoptymalizowali także przepływ powietrza pod pojazdem.
Napęd
Niestety na razie dysponujemy jedynie specyfikacją na rynek rosyjski, dokładne dane dotyczące innych rynków europejskich zostaną ogłoszone w późniejszym czasie. W Rosji nowa Mazda6 będzie napędzana jednym z dwóch silników benzynowych.
Jednym z nich będzie 2-litrowy Skyactiv o mocy 110 kw przy 6000 obr./min. i maksymalnym momencie obrotowym 210 Nm przy 4000 obr./min. Poza Rosją ta jednostka napędowa ma występować także w mocniejszej wersji: 121 kW.
Drugim silnikiem dostępnym w rosyjskiej odsłonie Mazdy6 jest 2,5-litrowy Skyactiv o mocy 141 kW dostępnej przy 5700 obr./min. i maksymalnym momencie obrotowym 256 Nm.
Mniejsza jednostka napędowa współpracuje z 6-biegowym automatem Skyactiv-Drive lub 6-biegową skrzynią Skyactiv-MT, a większa z przekładnią Skyactiv-Drive.
Systemy bezpieczeństwa
Nowa Mazda6 oferuje pasażerom wysoki poziom bezpieczeństwa za sprawą szeregu różnych rozwiązań z zakresu bezpieczeństwa pasywnego i aktywnego:
- systemu monitoringu strefy za samochodem (RVM),
- adaptacyjnych świateł przednich (AFS),
- systemu automatycznego hamowania (SCBS),
- systemu kontroli świateł drogowych (HBC) wykorzystującego czujnik wykrywający pojazdy nadjeżdżające z przeciwnego kierunku i automatycznie zmieniającego światła drogowe na mijania, aby nie oślepiać kierowców podczas jazdy nocą,
- wspomagania ruszania na wzniesieniu (HLA),
- sygnalizacji awaryjnego hamowania (ESS) – szybkie miganie świateł awaryjnych podczas nagłego hamowania przy prędkości powyżej 50 km/h w celu ostrzeżenia innych kierowców oraz
- systemu ostrzegania przed niezamierzoną zmianą pasa ruchu (LDWS).
Nowy model wejdzie do sprzedaży pod koniec tego roku. Ceny Mazdy6 na naszym rynku zostaną podane przez producenta w późniejszym terminie.