Dziś Międzynarodowy Salon Samochodowy w Moskwie otworzył swoje podwoje dla szerszej publiczności, która na wystawie będzie mogła m.in. podziwiać występującego tam premierowo, nowego Peugeota 408. Na stoisku francuskiego producenta znajdują się również: nowy model 208, który na rynku rosyjskim pojawi się w przyszłym roku, modele 3008 HYbrid4 i 508 RXH ilustrujące postęp w pracach nad napędem hybrydowym wykorzystującym silnik wysokoprężny, Peugeot 508 i 4008, które od niedawna można kupić u naszych wschodnich sąsiadów oraz koncepcyjny pojazd HX1 z napędem hybrydowym typu „plug in”.
Jednak sercem ekspozycji Peugeota w stolicy Rosji jest model 408, którego produkcja rozpoczęła się w kwietniu w fabryce w Kałudze, a który do sprzedaży na tamtejszym rynku wejdzie pierwszego września.
Przedstawiciel Peugeota w segmencie C mierzy 4,70 m długości, 1,81 m szerokości, a jego osie rozstawiono w odległości 2,71 m, odpowiadając w ten sposób na upodobania rosyjskich klientów, który lubią podróżować przestronnymi samochodami. Pojemność bagażnika nowego Peugeota 408 to 526 litrów.
Nowa generacja modelu została wyposażona w rozwiązania przystosowujące go do specyficznych warunków klimatycznych i drogowych w Rosji i na rynkach wschodnich:
- Jego zawieszenie uniesiono i wzmocniono, a pod silnikiem zamontowano specjalną osłonę.
- Wzmocniono akumulator i alternator.
- Wprowadzono podgrzewane fotele i bardziej wydajny system ogrzewania kabiny.
- Zastosowano podgrzewaną szybę przednią.
- Wprowadzono funkcję otwierania bagażnika i klapki wlewu paliwa z kabiny.
Peugeot 408 to przykład strategii globalizacji prowadzonej przez markę. Dostosowany do lokalnych wymogów rynkowych Peugeot 408 najpierw zadebiutował w Chinach w 2010 roku, gdzie produkuje się go do dziś. W 2011 roku pojawił się w Ameryce Południowej, a od czerwca tego roku w Malezji.