MotoNews.pl

Peugeot 208 XY – miejski elegant

04 września 2012

Kategoria | Premiery
Marka, model | ,
Peugeot 208 XY 8

Podczas tegorocznego Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie Peugeot zaprezentował koncepcyjny pojazd o nazwie XY. Minęło kilka miesięcy i francuski producent wprowadza do sprzedaży produkcyjną wersję konceptu. Peugeot 208 XY ma pomóc mu w zdobyciu przychylności klientów z segmentu Premium.

Podobnie, jak wersja koncepcyjna, nowy Peugeot 208 XY wyróżnia się nowym kolorem nadwozia- purpurowy lakier „Purple Night” jest jednak jednym z sześciu odcieni, w jakich może występować francuski model.

Cechami charakterystycznymi 208 XY są także, specjalny fartuch tylny, chromowane detale nadwoziowe (obudowy lusterek bocznych, oprawy świateł przeciwmgielnych, wykończenia szyb), purpurowe akcenty na plakietkach z logo Peugeota i kołpakach i czarne elementy na słupku środkowym oraz połączenie czarnych i chromowanych części w atrapie chłodnicy. Peugeot 208 XY został zaopatrzony w 17-calowe, wieloramienne obręcze Anthra Mercure. W tyle, na pokrywie bagażnika zamontowano plakietkę z logo „XY” uzupełniając ją o dynamiczną grafikę. Dostępne są także specjalne naklejki dachowe, umożliwiające personalizację modelu.

Trzydrzwiowy Peugeot 208 XY ma poszerzony rozstaw kół – o 10 mm z przodu i o 20 mm z tyłu

Wnętrze kabiny jest odbiciem stylu, z jakim zapoznaliśmy się na zewnątrz auta. Tapicerkę zeszyto nićmi w odcieniu purpury. Chromowane zdobienia pokrywają panele drzwiowe, obramowania otworów wentylacyjnych i boki wyświetlacza. Wszystko łączy w całość poliuretanowa deska rozdzielcza w metalicznym odcieniu brązu i brązowo-czarny panel ze wskaźnikami.

Podgrzewane fotele obito tkaniną Mithy i Alcantarą. Na życzenie klienta mogą jednak zostać wykończone czarną lub brązową skora nappa w połączeniu z Alcantarą. Dywaniki na podłodze są brązowe i mają purpurowe wykończenia. Pod stopami kierowca ma pedały gazu, hamulca i sprzęgła zaopatrzone w aluminiowe nakładki, a jego dłonie spoczywają na ergonomicznej, brązowej kierownicy obciągniętej skórą. W zasięgu ręki ma także 7-calowy ekran dotykowy wyposażony w łącze Bluetooth. Drogę pasażerom może uprzyjemnić system audio z sześcioma głośnikami, na którym można odtwarzać muzykę z przenośnych urządzeń.

Peugeot 208 XY został wyposażony w system Park Assist, automatyzujący proces parkowania, dzięki wykorzystaniu zestawu czujników umieszczonych na nadwoziu. Oprócz tego przyszli właściciele będą mogli korzystać z oświetlenia ostrych zakrętów, panoramicznego, szklanego dachu ze specjalnym podświetleniem, dwustrefowej klimatyzacji automatycznej i elektronicznego systemu utrzymywania przez samochód stałej prędkości podróżnej.

Gama silnikowa Peugeota 208 XY obejmuje następujące jednostki napędowe:

  • 1,6-litrowy e-HDi z filtrem FAP o mocy 92 KM, współpracujący z 5-biegową przekładnią manualną i emitujący 98g CO2/km,
  • 1,6-litrowy e-HDi z filtrem FAP o mocy 92 KM, współpracujący z 6-biegową przekładnią automatyczną i emitujący 98 g CO2/km,
  • 1,6-litrowy e-HDi z filtrem FAP o mocy 115 KM, współpracujący z 6-biegową przekładnią manualną i emitujący 99g CO2/km,
  • 1,6-litrowy silnik benzynowy VTi o mocy 120 KM, współpracujący z 5-biegową przekładnią manualną i emitujący 134g CO2/km i
  • 1,6-litrowy silnik benzynowy THP o mocy 155 KM, współpracujący z 6-biegową przekładnią manualną i emitujący 135g CO2/km.

Na razie nie znamy jeszcze cen Peugeota 208 XY.

 

Zdjęcia: Peugeot, opracowanie: BM