MotoNews.pl

Peugeot 208 GTi – sportowy charakter ma w genach

04 września 2012

Kategoria | Premiery
Marka, model | ,
Peugeot 208 GTi 9a

Francuski producent próbuje odkurzyć legendę GTi i wprowadza do swojej oferty sportową wersję modelu 208 bazującą na Peugeocie GTi Concept pokazanym w tym roku podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie.

Peugeot 208 GTi ma nieznacznie poszerzony rozstaw kół z przodu i z tyłu, a jego całe nadwozie, łącznie ze specjalnym spojlerem tylnym pokrywa biały lakier (model jest też dostępny w czerwonej odsłonie). Sportowego charakteru dodaje mu błyszczący, czarny fartuch tylny i chromowane, podwójne końcówki rur wydechowych o przekroju w kształcie trapezu. Chromowane wykończenia ozdabiają dolną część szyb bocznych, łącząc się z umieszczoną za nimi plakietką nawiązującą do słynnego modelu 205 GTi.

Niezależnie od koloru nadwozia urodę auta podkreślają czerwone akcenty w postaci zacisków hamulcowych, dolnej części atrapy chłodnicy oraz napisu „Peugeot” na pokrywie bagażnika i atrapie chłodnicy. Siatka atrapy chłodnicy jest czarna, dzięki czemu uwydatnione zostają chromowane wstawki. Chromem pokryto także oprawy świateł przeciwmgielnych, górną część ramy atrapy chłodnicy i obudowy lusterek bocznych.

Po otwarciu drzwi naszym oczom ukaże się wnętrze kabiny w kolorze odpowiadającym schematowi kolorystycznemu na nadwoziu. Połączenie czerni, czerwieni i chromu tworzy stymulujące otoczenie. Na czarnej tapicerce sportowych foteli, która może zostać wykonana ze skóry nappa lub tkaniny, wyhaftowano czerwone logo GTi. Poszczególne elementy obić zeszyto czerwonymi nićmi. Deska rozdzielcza z tworzywa sztucznego jest czarna, z ozdobnymi, czarnymi i czerwonymi akcentami. Wskaźniki w chromowanych oprawach z białymi wskazówkami podświetlono czerwonymi diodami LED. Pasażerów asekurują czarne pasy bezpieczeństwa z czerwonymi klamrami.

Gdy kierowca nie trzyma stóp na pedałach gazu, hamulca lub sprzęgła z aluminiowymi nakładkami, może je oprzeć na czarnym dywaniku z czerwonymi wykończeniami. Kierownicę pokryto czarną, perforowaną skórą zeszytą czerwonymi nićmi. Gałkę dźwigni zmiany biegów wykonano z aluminium i udekorowano czerwoną wstawką.

Peugeot 208 GTi ma zmodyfikowane zawieszenie w porównaniu z modelem bazowym (nowe sprężyny, przekalibrowane amortyzatory, zwiększona sztywność, udoskonalona rama pomocnicza). Zmieniono także ustawienia układu kierowniczego. Elementem układu hamulcowego są wentylowane tarcze o średnicy 302 mm z przodu i 249 mm z tyłu. Auto porusza się na oponach w rozmiarze 205/45 zamontowanych na 17-calowych obręczach Carbon.

1,6-litrowy silnik benzynowy THP o mocy 200 KM i maksymalnym momencie obrotowym 275 Nm oddycha swobodniej za sprawą przeprojektowanego układu wydechowego, który przy okazji pomaga w nadaniu odpowiednio mocnego „gangu”. Jednostka napędowa współpracuje z 6-biegową przekładnią manualną. Peugeot 208 GTi rozpędza się z miejsca do 100 km/h w mniej niż 7 sekund. Za tak dobry wynik odpowiedzialna jest m.in. obniżona masa pojazdu – 208 GTi waży 1160 kg. Sportowy Peugeot emituje 145 g CO2 na kilometr.

Limitowana edycja Peugeot 208 GTi
Peugeot postanowiło w szczególny sposób uczcić pojawienie się w jego gamie nowego modelu GTi przygotowując edycję limitowaną obejmująca zaledwie 50 egzemplarzy.

Peugeot 208 GTI Limited Edition ma białe nadwozie i zestaw specjalnych, 17-calowych obręczy Onyx Black. Dolną część białej atrapy chłodnicy ozdobiono wzorem flagi francuskiej. Edycja specjalna ma także dodatkowe elementy wyposażenia w postaci nawigacji satelitarnej, pakietu Hi Fi. Każdy egzemplarz zostanie opatrzony specjalną plakietką z numerem seryjnym.

Zdjęcia: Peugeot, opracowanie: BM