Nie tak dawno prezentowaliśmy obszerne, choć nieoficjalne informacje dotyczącej nowej generacji Volkswagena Golfa, który wczoraj miał swoją oficjalną premierę w Nowej Galerii Narodowej w Berlinie. Przedstawiamy oficjalne dane ujawnione w trakcie uroczystości przez producenta.
Nowy Volkswagen Golf 7 generacji
Nowy Golf będzie bezpieczniejszy, bardziej komfortowy, dynamiczniejszy i przestronniejszy od generacji schodzącej właśnie ze motoryzacyjnej sceny. Ma także precyzyjniej reagować na działania kierowcy. Masa pojazdu będzie mniejsza nawet o 100 kg w porównaniu z VW Golfem VI, a silniki potrzebują znacznie mniej paliwa (nawet do 23%). Przejdźmy jednak do szczegółów.
Niewielki apetyt na paliwo
Volkswagen Golf VII ma według danych producenta zużywać 4,9 l paliwa na kilometr w wariancie z jednostką benzynową i 3,8 l oleju napędowego na kilometr w wariancie wyposażonym w silnik wysokoprężny. Jednostki te emitują odpowiednio – TSI: 115 g dwutlenku węgla na 100 km, a TDI: 99 g CO2/km.
Potwierdziła się także informacja, iż nowy Golf w wersji BlueMotion będzie potrzebować zaledwie 3,2 l oleju napędowego na 100 km i emitować tylko 85 g CO2/km. Tak dobre wyniki spalania udało się uzyskać m.in. dzięki zastosowaniu w nowym Golfie systemu Start-Stop i trybu rekuperacji.
Wysoki poziom bezpieczeństwa i podróż w komfortowych warunkach
W nowym Volkswagenie Golfie pasażerowie na tylnej kanapie będą mieć do swojej dyspozycji więcej miejsca na nogi, a pojemność bagażową zwiększono o 30 l. Komfort jazdy poprawią zapewne również nowe systemy informacyjno-rozrywkowe z reagującym na zbliżenie ręki ekranem dotykowym (dostępny w najlepszej wersji wyposażeniowej) lub zwykłym ekranem dotykowym (wyposażenie seryjne). Kierowca będzie mógł także wybrać określony profil jazdy.
W Golfie VII zastosowano także nowe systemy poprawiające bezpieczeństwo:
- należący do wyposażenia seryjnego hamulec wielokolizyjny (to dwustopniowy hamulec aktywowany po wykryciu przez czujniki poduszek powietrznych pierwszej kolizji)
- proaktywny system ochrony pasażerów (PreCrash),
- system do zachowania bezpiecznego dystansu między poruszającymi się pojazdami samochodowymi (ACC) z funkcją Front Assist aktywnie monitorującą odległość od poprzedzającego pojazdu,
- funkcja awaryjnego hamowania w mieście,
- progresywny układ kierowniczy oraz
- nowe zawieszenie kół.
Nowe proporcje, lecz Golf nadal jest rozpoznawalny na pierwszy rzut oka
W designie siódmej generacji Golfa projektanci Volkswagena postawili na ciągłość, nie spodziewajmy się więc rewolucyjnych zmian w wyglądzie modelu. Znajdziemy w nim typowe słupki C, wydłużoną linię dachową, charakterystyczny kształt szyb oraz przedniej i tylnej części nadwozia z poprzecznymi elementami.
Za sprawą nowej platformy podłogowej MQB zmieniły się jednak ogólne proporcje pojazdu. Przednie koła przesunięto o 43 mm do przodu, maska silnika wydłużyła się optycznie, kabina powędrowała bardziej do tyłu, a tylny zwis jest nieco krótszy, co zdaniem projektantów Volkswagena sprawia, że samochód nabrał proporcji charakteryzujących modele z klasy wyższej.
Modyfikację proporcji zaakcentowano kilkoma detalami stylistycznymi, takimi jak: ostro poprowadzona, wyraźna linia biegnąca pod klamkami drzwi, która otacza całe nadwozie i optycznie obniża punkt ciężkości Golfa. Pojawiła się także nowa linia, biorąca swój początek przy przednim reflektorze i biegnąca dalej, pod lusterkiem bocznym i tuż pod szybami bocznymi auta. Typowa dla Golfa, długa linia dachu zyskała nowy kontur. Kolejna nowa linia ciągnie się od spojlera przy krawędzi dachu, aż po słupki A. W przedniej części nadwozia zmieniono nieco proporcje – maska jest wyższa niż błotniki, inaczej niż w szóstej generacji VW Golfa. W tyle krawędź bagażnika obniżono o 65 mm.
Zamówienia na siódmą generację niemieckiego klasyka będzie można składać w polskich sprzedaży już od 17 września. Bazowa cena Volkswagena Golfa VII z silnikiem 1.2 TSI w naszym kraju to niecałe 60 000 zł.