BMW odświeża swoją ofertę na jesień, wprowadzając nowe warianty silnikowe i opcje wyposażeniowe dla najnowszych modeli w segmencie pojazdów kompaktowych i średniej wielkości. Po raz pierwszy inteligentny napęd na wszystkie koła BMW xDrive dostępny będzie w BMW serii 1, a konkretnie w modelach BMW 120d xDrive i BMW M135i xDrive.
xDrive będzie dostępny zarówno w wariantach pięcio-, jak i trzydrzwiowych tych BMW. BMW 120d xDrive z napędem na wszystkie koła i 4-cylindrowy dieslem o mocy 184 KM/135 kW przyspiesza z miejsca do 100 km/h w 7,2 sekundy i rozwija prędkość maksymalną 225 km/h. Średnie zużycie paliwa w tym pojeździe to 4,7-4,8 l/100 km, a poziom emisji CO2 to 123-126 g/km.
Napęd na obie osie to integralna część oferty kompaktowych samochodów s serii BMW M Performance. BMW M135i xDrive z 6-cylindrowym silnikiem benzynowym o mocy 320 KM/235 kW i 8-biegową przekładnią automatyczną rozpędza się od 0 do 100 km/h w 4,7 sekundy, a jego prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 250 km/h. Apetyt na paliwo tym modelu utrzymuje się na poziomie 7,8 l/100 km, a emisja CO2 na poziomie 182 g/km.
Poza tym w gamie modelowej niemieckiego producenta zadebiutuje ekonomiczne BMW 114d z 1,6-litrową wersją 4-cylindrowego diesla z technologią BMW TwinPower Turbo. BMW 114d może się pochwalić mocą 95 KM/70 kW dostępną od 4000 obr./min., maksymalnym momentem obrotowym 235 Nm dostępnym w zakresie 1500-2750 obr./min, sprintem z miejsca do 100 km/h w 12,2 sekundy i prędkością maksymalną 175 km/h. Zużywa przy tym 4,1-4,3 l oleju napędowego na 100 km i emituje 109-112 g dwutlenku węgla na kilometr.
Sedan BMW 320i EfficientDynamics Edition jako pierwszy model z napędem benzynowym będzie dostępny z uaktualnioną technologią redukującą zużycie paliwa i emisję zanieczyszczeń. W wariancie z 1,6-litrową, 4-cylindrową jednostką o mocy 170 KM/125 kW i maksymalnym momencie obrotowym 250 NM przyspiesza z miejsca do 100 km/h w 7,6 sekundy. Zapotrzebowanie na paliwo w tym modelu mieści się w granicach 5,3 l na 100 km, a emisja CO2 utrzymuje się na poziomie 124 g/km.
W przyszłości klienci kupujący nowe BMW serii 3 Touring będą mogli wybierać między jednym z czterech diesli i dwiema benzynowymi jednostkami napędowymi. Najnowszymi dodatkami w gamie BMW są modele 320i Touring (moc: 184 KM, maks. moment obrotowy: 270 Nm, 0-100 km/h w 7,5 sekundy, prędkość maksymalna: 233 km/h, zużycie paliwa: 6,1-6,2 l/100 km, emisja CO2: 143-145 g/km), 318d Touring (moc: 143 KM, maks. moment obrotowy: 320 Nm, 0-100 km/h w 9,2 sekundy, prędkość maksymalna: 210 km/h, zużycie paliwa: 4,5 -4,7 l na 100 km, emisja CO2: 119-123 g/km) i 316d Touring (moc: 116 KM, mnaks. moment obrotowy: 260 Nm, 0-100 km/h w 11,2 sekundy, prędkość maksymalna: 200 km/h, średnie zużycie paliwa: 4,5-4,7 l/100 km, emisja CO2: 119-123 g/km).
Nowy model bazowy BMW 316i Sedan kryje pod maską 1,6-litrowy, 4-cylindrowy silnik benzynowy z technologią BMW TwinPower Turbo o mocy 136 KM/100 kW i maksymalnym momencie obrotowym 220 Nm. Współpracuje standardowo z 6-biegową przekładnią manualną, a opcjonalnie z 8-biegową przekładnią automatyczną. BMW 316i Sedan przyspiesza od 0 do 100 km/h w 8,9 sekundy (9,2 sekundy ze skrzynią automatyczną) i potrafi się rozpędzić do 210 km/h. Średnie zużycie paliwa wynosi 5,8 – 5,9 l na 100 km, a emisja CO2 wynosi 134-137 g/km.
Wraz z pojawieniem się na rynku nowego BMW serii 3 Touring dostępna dla nabywców stała się oferowana jako wyposażenie opcjonalne nowa generacja systemu nawigacji Professional. Ten wielofunkcyjny system, który teraz m.in., oferuje trójwymiarową grafikę we wszystkich menu wyświetlacza i funkcję rozpoznawania głosu zostanie jednocześnie wprowadzony w nowym sedanie BMW serii 3. Natomiast we wszystkich modelach serii 3 opcjonalnie będzie można nabyć system Attentiveness Assistant, który analizuje zachowanie kierowcy i sugeruje mu zrobienie przerwy, gdy uzna, że ten jest zmęczony.
Poza tym w ofercie BMW zwiększy się liczba modeli z silnikami spełniającymi założenia normy EU6 dotyczące emisji spalin. Od jesieni tego roku zgodnie z tą normą pracować będą jednostki napędowe w BMW serii 1, BMW serii 3 i BMW X1.