Niemiecka firma tuningowa MTM słynie z modyfikacji modeli marki Audi. Mało kto wie jednak, że tuner ma także swój oddział w tak egzotycznym miejscu, jak Tajwan. I najwyraźniej jest to placówka prężnie działająca. Ostatnio zaprezentowała dość obszerny pakiet zmian dla Audi TT-RS.
Na wypadek, gdyby nazwa TT-RS nic wam nie mówiła, przypominamy: Audi TT-RS to wyczynowy wariant dwuosobowego Audi TT przygotowany przez quattro GmbH. Pod maską kryje 2,5-litrowy, 5-cylindrowy silnik benzynowy TFSI o mocy 340 KM i maksymalnym momencie obrotowym 450 Nm współpracujący z 6-biegową skrzynią manualną o krótkich przełożeniach. Model jest także oczywiście wyposażony w stały napęd na wszystkie koła quattro. Pojazd przyspiesza z miejsca do 100 km/h w 4,5 sekundy i rozpędza się do 280 km/h (po zdjęciu blokady).
Całkiem niezłe wyniki, prawda? Okazuje się jednak, że zawsze można coś jeszcze ulepszyć. Tak samo pomyśleli panowie z tajwańskiego MTM i zabrali się do działania. Wyrzucili fabryczną turbosprężarkę i zamontowali nową. Przeprogramowali jednostkę kontrolną silnika. Wymienili świece. Zamontowali wyczynowy filtr powietrza własnego pomysłu oraz nowy katalizator. A to jeszcze nie koniec modyfikacji technicznych. Tuner oferuje także specjalny chip sterujący jednostką kontrolną silnika o nazwie Generation 4 Haldex, który sprawia, że moment obrotowy jest szybciej przekazywany na tylne koła i pracuje w trzech trybach: ulicznym, sportowym i wyścigowym. Audi TT-RS zyskało także nowy układ wydechowy z tytanu oraz spojler i dyfuzor z włókna węglowego. Hamulce wzmocniono i zaopatrzono w 4-tłoczkowe zaciski, a standardowe ogumienie wymieniono na opony Michelin PS2 zamontowane na 20-calowych obręczach z lekkich stopów.
Tyle zmian musiało zaowocować lepszymi osiągami. I tak jest w istocie. Audi TT-RS w edycji tajwańskiej wykonuje sprint z miejsca do 100 km/h w ciągu 3,4 sekundy (imponująca poprawa!). Moc silnika wzrosła do 474 KM/352 kW dostępnych przy 6600 obr./min., a maksymalny moment obrotowy do 625 Nm.