Megane Grandtour GT 220 to kolejna propozycja oddziału Renault Sport. Połączenie kombi i sportowych wrażeń wydaje się dość karkołomne, ale francuskiemu producentowi najwyraźniej się udało. Mocnymi stronami Renault Megane Grandtour GT 220 mają być sportowy design, specjalnie zaprojektowane zawieszenie i układ jezdny gwarantujące przyjemność prowadzenia i komfort w codziennej eksploatacji oraz nowatorska jednostka napędowa.
Sportowe kombi napędza 2-litrowy silnik turbo przejęty z Megane R.S. Generuje moc 220 KM i maksymalny moment obrotowy 340 Nm. Producent pomyślał jednak również o aspekcie ekonomicznym, wyposażając jednostkę napędową w system Stop&Start. Megane Grandtour GT 220 ma zużywać 7,3 l benzyny na 100 km w cyklu mieszanym i emitować przy tym 1169 g dwutlenku węgla na kilometr.
Zawieszenie nowego Megane zaprojektowaniu w oparciu o sportowe zawieszenie Megane RS. Pojazd korzysta także z wyczynowych opon “pożyczonych” z tego samego modelu, elektrycznego wspomagania układu kierowniczego dopasowanego do ustawień zawieszenia GT i wzmocnionego układu hamulcowego.
Obudowy lusterek bocznych, wloty powietrza z przodu, tylny dyfuzor i relingi dachowe Renault Megane Grandtour GT 220 ozdobiono błyszczącym, czarnym lakierem. Wygląd auta uatrakcyjniają również 18-calowe, czarne obręcze Serdard.
W kabinie znajdziemy stalową gałkę dźwigni zmiany biegów i tabliczkę z numerem seryjnym samochodu, potwierdzającym jego przynależność do limitowanej serii.
Niestety dostęp do nowego modelu w naszym kraju może być nieco utrudniony, ponieważ w Polsce w sprzedaży znajdzie się tylko 20 egzemplarzy Renault Megane Grandtour GT 220, a każdy z nich będzie kosztować niecałe 97 000 PLN.