MotoNews.pl

Nowy Volkswagen Golf 4MOTION wchodzi do sprzedaży

29 stycznia 2013

Kategoria | Premiery
Marka, model | ,
VW Golf 4MOTION 14

Volkswagen poszerza ofertę modelową nowej generacji Golfa; po modelach z napędem na przednią oś wprowadzonych do sprzedaży pod koniec zeszłego roku, teraz w salonach dealerskich pojawi się wariant 4MOTION z napędem na wszystkie koła. W ten sposób producent kontynuuje długą tradycję oferowania Golfów z napędem 4×4 – pierwszy model tego typu zadebiutował w 1986 roku.

Nowy, stały napęd na obie osie zastosowany w Golfie to jeden z najnowocześniejszych i najwydajniejszych układów tego typu na świecie. W najnowszym Golfie 4MOTION Volkswagen wykorzystał napęd AWD z udoskonalonym sprzęgłem Haldex piątej generacji. Inteligentny napęd 4MOTION waży o 1,4 kg mniej od poprzedniej wersji i reaguje wyjątkowo szybko na każde działanie kierowcy oraz zmiany w warunkach drogowych. Dzięki temu zwiększa się aktywne bezpieczeństwo i upraszcza sposób obsługi samochodu.

W Europie Volkswagen oferuje nowego Golfa 4MOTION w trzech wersjach wyposażeniowych: Trendline, Comfortline i Highline z dwoma turbodieslami do wyboru. 4-cylindrowe silniki z układem wtrysku bezpośredniego common rail dostarczają 105 KM/77 kW lub 150 KM/110 kW mocy i zużywają odpowiednio 4,5/4,7 l oleju napędowego na 100 km. W porównaniu z poprzednią odsłoną Golfa 4MOTION, nowy wariant o mocy 150 KM oddaje do dyspozycji kierowcy o 10 koni mechanicznych więcej, a zużywa o 0,8 l paliwa mniej (poprawa o 15%).

Podobnie, jak modele z napędem na przednią oś, Golf 4MOTION jest standardowo wyposażony w system Start/Stop. Już w podstawowej wersji wyposażeniowej możemy się spodziewać seryjnej, elektronicznej blokady mechanizmu różnicowego EDS przy obu osiach, elektronicznej, poprzecznej blokady mechanizmu różnicowego XDS przy przedniej i tylnej osi, systemu ESP, automatycznego systemu hamowania awaryjnego, siedmiu poduszek powietrznych, klimatyzacji, opuszczanych i podnoszonych elektronicznie szyb w przedniej i tylnej części kabiny, wielofunkcyjnego wyświetlacza połączonego z komputerem pokładowym i wyświetlacza dotykowego TFT.

Zdjęcia: Volkswagen, opracowanie: BM