W Volkswagenie od trzech dziesięcioleci litery “GTI” oznaczają wyjątkowo dynamiczne osiągi. Kontynuując tę tradycję niemiecki producent przedstawi podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie najnowszą wersję Golfa GTI. Po raz pierwszy słynny sportowy „kompakt” będzie fabrycznie dostępny w dwóch wariantach mocy, jako standardowy GTI z silnikiem o mocy 220 KM i jako GTI Performance z jednostką napędową o mocy 230 KM, większymi tarczami hamulcowymi i blokada mechanizmu różnicowego VAQ.
Nowego Golfa GTI napędza turbodoładowana jednostka benzynowa TSI z wtryskiem bezpośrednim generująca moc 220 KM/162 kW. W wersji GTI Performance pod maską silnika kryje się ten sam silnik, jednak o zwiększonej mocy. Oba warianty odznaczają się maksymalnym momentem obrotowym o wartości 350 Nm. Standardowy Golf GTI przyspiesza z miejsca do 100 km/h w 6,5 sekundy i rozwija prędkość maksymalną 246 km/h. GTI Performance potrzebuje 6,4 sekundy by osiągnąć prędkość 100 km/h, a maksymalnie rozpędza się do 250 km/h.
Obie wersje wyposażono w system Start/Stop. W zestawieniu z 6-biegową przekładnią manualną konsumują tyle samo paliwa, czyli około 6 l/100 km emitując 139 g CO2 na kilometr. To oznacza, że w nowy Golfie GTI zmniejszono o 18% zapotrzebowanie na benzynę w porównaniu z poprzednim modelem. Przy zastosowaniu opcjonalnej, 6-biegowej przekładni DSG modele GTI zużywają odpowiednio 6,4 i 6,5 l paliwa na 100 km i emitują przy tym 148 lub 149 g CO2/km.
Sportowy charakter nowego Volkswagena Golfa GTI odzwierciedlają czerwone zaciski hamulcowe, dwie chromowane końcówki rur wydechowych i sportowe zawieszenie. Nadwozie ozdobiono 17-calowymi obręczami z lekkich stopów „Brooklyn”, na których zamontowano opony w rozmiarze 225/45, specjalnymi progami bocznymi, nowym dyfuzorem w tyle, przyciemnionymi światłami tylnymi z diodami LED i podświetlaną tablicą rejestracyjną.
Atrakcyjność wnętrza kabiny zwiększają: klasyczna tapicerka z kraciastej tkaniny, czarna podsufitka i czerwone oświetlenie, sportowe: kierownica, dźwignia zmiany biegów i przełączniki, ozdobne pasy wykończeniowe oraz nakładki ze stali szlachetnej na pedały gazu, hamulca i sprzęgła.
Nowego Golfa GTI będzie można zamawiać w Polsce w maju.