Audi A3 Sportback g-tron to najnowszy model niemieckiego producenta, który napędzany jest e-gazem, paliwem w mniejszym stopniu przyczyniającym się do wzrostu zawartości dwutlenku węgla w atmosferze lub gazem ziemnym. E-gaz produkowany będzie z prądu elektrycznego w specjalnej wytwórni w miejscowości Werlte, obecnie znajdującej się w końcowej fazie budowy.
Nowatorska konstrukcja zbiorników paliwa
Audi A3 Sportback wyróżnia się również nowatorską konstrukcją zbiorników paliwa, które umieszczono pod podłogą bagażnika. Każdy z nich może przyjąć siedem kilogramów gazu wtłoczonego pod ciśnieniem 200 barów. Zbiorniki te są o 2,7 kg lżejsze od standardowych komponentów, a ich obudowa składa się z kilku warstw. Zewnętrza warstwa została wykonana z tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem szklanym, środkowa z tworzywa wzmocnionego włóknem węglowym, a wewnętrzna z poliamidu. Audi A3 Sportback g-tron posiada także elektroniczny regulator ciśnienia gazu utrzymujący właściwie ciśnienie e-gazu w listwie wtryskowej.
Model może przejechać na e-gazie ok. 400 km, a później musi już korzystać z benzyny, dzięki której przejedzie kolejne 900 km. Rodzaj paliwa nie ma wpływu na osiągi auta. Nie ma także problemu z tankowaniem – zawór gazowy i wlew benzyny mieszczą się pod wspólną pokrywą.
Przeprojektowany 1,4-litrowy silnik TFSI
Pod maską nowego Audi A3 Sportback g-tron kryje się przeprojektowany, 1,4-litrowy silnik TFSI o mocy 110 KM/81 kW i maksymalnym momencie obrotowym 200 Nm. Pojazd może rozpędzić się do 190 km/h, a pierwsze 100 km/h po ruszeniu z miejsca osiąga po 11 sekundach. Zużycie e-gazu lub gazu ziemnego utrzymuje się na poziomie 3,5 kg/100 km, a emisja CO2 na poziomie 95 g/km.