1,6-litrowy silnik wysokoprężny i-DTEC to najnowszy dodatek do oferty Hondy CR-V. Model wyposażony w tę jednostkę napędową właśnie debiutuje na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie. Ta nowinka powinna się spodobać zwłaszcza tym, którzy niechętnie coraz głębiej sięgają do kieszeni na stacjach benzynowych, ponieważ odznacza się niskim zużyciem oleju napędowego.
Nowy silnik w gamie CR-V należy do serii Honda Earth Dreams Technology. Łączy niezłą moc (120 KM) i maksymalny moment obrotowy 300 Nm dostępny od 2000 obr./min. z niską emisją zanieczyszczeń i niewielkim zapotrzebowaniem na paliwo. Emisja CO2 utrzymuje się na poziomie 119 g/km, a apetyt na olej napędowy został ograniczony do 3.59 litrów na 100 km. Jednostka napędowa ma komponenty z aluminium, dzięki czemu jest najlżejszym silnikiem wysokoprężnym w swojej klasie – waży o 47 kg mniej niż 2,2-litrowy silnik i-DTEC Hondy.
Honda CR-V 1.6 i-DTEC może pracować w trybie ECON, który pomaga zmniejszyć zużycie paliwa oraz została wyposażona w system Eco Assist, który informuje kierowcę, w jaki sposób jego styl jazdy wpływa na spalanie. Do wyposażenia standardowego należy także funkcja Idle Stop.
A teraz coś dla oka – stylistyka nowej Hondy CR-V 1.6 i-DTEC zachowała bardziej agresywny charakter wprowadzony wraz z nową wersją modelu w 2012 roku. Pojazd ma bardziej aerodynamiczne kształty i mocniej zaznaczone linie nadwozia, z wydatniejszą przednią częścią. Kształt maski silnika poprawia widoczność i ułatwia kierowcy ocenę odległości podczas manewrowania. Większe obręcze i mocniej wysklepione nadkola oraz niżej zawieszony zderzak przedni mają podkreślać, że Honda CR-V należy do rodziny dynamicznych SUVów.
We wnętrzu znajdziemy tylną kanapę dzieloną w stosunku 60/40, którą można także złożyć na płasko. Pociągając za odpowiednią dźwignię przekształcimy pięcioosobowy samochód pasażerski w pojemny samochód mogący przewieźć sporo bagażu.
Honda CR-V 1.6 i-DTEC wejdzie do sprzedaży w Europie jesienią tego roku. Będzie produkowana w Wielkiej Brytanii.