Model Honda CR-V pierwszej generacji stworzona została z myślą o klientach poszukujących samochodu o właściwościach terenowych. Jednak nie chodzi tu o typowego, spartańsko wyposażonego off-roadera tylko o auto, które w większości poruszać się będzie po drogach utwardzonych. Tym samym bazująca na modelu Honda Civic VI generacji Honda CR-V zapewniała wystarczającą wygodę podczas codziennego użytkowania, a w razie potrzeby można się nią śmiało zapuścić w niezbyt ciężki teren.
W 2001 roku przedstawiono model CR-V drugiej generacji bazujący na płycie podłogowej Civica siódmej generacji, który 4 lata później poddano faceliftingowi. Druga generacja była ostatnią, w której koło zapasowe umieszczono na tylnych drzwiach.
Po uprzednim debiucie podczas salonu samochodowego w Paryżu w 2006 roku, wraz z rokiem 2007 w salonach zadebiutowała kolejna, trzecia już generacja tego modelu. W wyglądzie zewnętrznym podstawową zmianą jest był wspomniany wyżej brak koła zapasowego, które w poprzednich generacjach było umieszczone na tylnej klapie. Pojazd tym razem był niższy, szerszy i krótszy od poprzednich wersji oraz miał obniżony środek ciężkości.
Dalsze zmiany w modelu to debiut czwartej generacji podczas autosalonu w Los Angeles w 2011 roku, a następnie facelifting, który auto przeszło w roku 2014. Pod koniec 2016 roku Honda zaprezentowała w Los Angeles model CR-V piątej generacji, który nieco ponad rok później, bo wiosną 2018 został przedstawiony również europejskiej publiczności zgromadzonej na salonie samochodowym w Genewie.