Na początku procesu projektowania nowego CR-V, inżynierowie Hondy dokonali poważnych modyfikacji w platformie pojazdu. Koła zaprojektowano bliżej narożników samochodu, w wyniku czego rozstaw osi urósł o 40 mm, prześwit również zwiększono o 40 mm. Ta zmiana rozstawu osi, wraz ze wzrostem szerokości pojazdu o 35 mm, uwolniła dodatkową przestrzeń dla pasażerów, bez zwiększania długości auta w stosunku do jego poprzednika.
Lepiej wykorzystana przestrzeń pasażerska
Dodatkowa przestrzeń w kabinie została dobrze wykorzystana. Pasażerowie pierwszego rzędu foteli mogą się cieszyć dodatkowym miejscem nad głowami (+5 mm) i szerszą o 16 mm przestrzenią na wysokości bioder. Dystans między przednimi a tylnymi pasażerami wydłużył się o 50 mm, a bardziej płaski zbiornik paliwa, umieszczony przed tylnymi kołami, dał kolejne 50 mm przestrzeni na nogi.
Kąt otwarcia tylnych drzwi CR-V zwiększono o 6 stopni, co w połączeniu ze wzrostem przestrzeni pasażerskiej zapewnia pasażerom komfort zajmowania miejsca i wysiadania, a także wygodniejszy dostęp z zewnątrz, jeśli np zapinamy dziecko w foteliku. Kolejną atrakcją jest nowy, „przykryty” od zewnętrznej strony próg drzwi, co zmniejsza ryzyko zabrudzenia ubrań podczas wsiadania i wysiadania.
Wiodące w klasie gabaryty przestrzeni bagażowej i – po raz pierwszy – wersja siedmiomiejscowa
Modele benzynowe CR-V będą dostępne w wersji siedmiomiejscowej, przy czym wszystkie trzy rzędy siedzeń wyposażono w funkcją zmiany kąta oparcia, zapewniającą wszystkim pasażerom komfortowe podróżowanie na długich dystansach. Siedzenia w drugim rzędzie przesuwają się wzdłużnie o 150 mm dla stworzenia wygodnej, odpowiednio szerokiej drogi do kabiny dla pasażerów trzeciego rzędu i wystarczającej przestrzeni do podróżowania, nawet dla osób dorosłych. Oparcia trzeciego rzędu, gdy nie są potrzebne, składają się do przodu, aby zapewnić większą pojemność bagażnika.
CR-V wyróżnia się w swoim segmencie gabarytami przestrzeni bagażowej, z największą płaszczyzną bagażnika, jaką kiedykolwiek dysponował ten model. Nowe oparcia kanapy drugiego rzędu, dzielonej w stosunku 60:40, mają funkcję składania jednym przyciskiem. Funkcja ta, w połączeniu z dwupoziomową, regulowaną podłogą bagażnika, umożliwia szybszy i łatwiejszy załadunek bagaży, a całkowicie płaska podłoga, ustawiona w górnej pozycji, daje szansę przewiezienia większych przedmiotów, sięgających aż na siedzenia drugiego rzędu. Dzięki zmianom, udało się stworzyć przestrzeń bagażową o maksymalnej długości 1 830 mm w wersji pięciomiejscowej (lub 1800 mm w siedmiomiejscowej) - o 250 mm większej niż w poprzednim modelu CR-V. Przedział bagażowy jest wystarczająco duży, by pomieścić rower górski z ramą 19,5-cala. Innym rozwiązaniem jest ustawienie podłogi bagażnika w dolnej pozycji, dającej możliwość korzystania z głębszej przestrzeni ładunkowej.
Komfort i zaawansowane rozwiązania techniczne
Zupełnie nowy CR-V korzysta z wielu zaawansowanych rozwiązań technicznych oraz funkcji poprawiających komfort podróżowania.
Zarówno osoby siedzące z przodu, jak i te podróżujące w drugim rzędzie, mogą korzystać z bardzo dużych kieszeni na drzwiach, dzięki przesunięciu do góry głośników w panelach drzwiowych. Kieszenie te są wystarczająco duże, aby pomieścić pełnowymiarowy tablet. Nowa, trójdzielna konsola środkowa została zaprojektowana tak, aby spełnić różnorodne wymagania pasażerów – zawiera wygodną niszę na smartfon, a także przestrzeń o pojemności wystarczającej, aby pomieścić małą podręczną torebkę. Już w wersji wyposażeniowej Elegance, z tyłu dostępne są dwa gniazda USB umożliwiające ładowanie telefonów, tabletów i innych urządzeń elektronicznych. Wersja Executive oferuje funkcję bezdotykowego otwierania klapy bagażnika gestem, wraz z możliwością ustawienia wysokości jej otwarcia, co jest niezwykle przydatne w garażach o niższym stropie.
Pierwszych dostaw nowej Hondy CR-V w Europie należy oczekiwać jesienią 2018 roku. Początkowo nowy model dostępny będzie z silnikiem benzynowym VTEC TURBO o pojemności 1,5-litra. Następnie, w pierwszym kwartale 2019 roku, do oferto dołączy CR-V z napędem hybrydowym w wersji pięciomiejscowej.