MotoNews.pl

Po raz pierwszy SUV firmy Honda będzie oferowany w Europie z napędem hybrydowym

17 grudnia 2018

Marka, model | ,
Honda-CR-V-Hybrid 13

Od chwili debiutu w 1997 roku, z każdą kolejną generacją, Honda CR-V stawała się coraz doskonalsza. Najnowsza odsłona popularnego, kompaktowego SUV-a została ulepszona i dopracowana tak, aby przewyższyć oczekiwania klientów i jednocześnie zachować swój unikalny charakter. Nowa Honda CR-V oferuje teraz szereg najnowocześniejszych rozwiązań technicznych oraz wyróżnia się najwyższą jakością wykonania.

Zupełnie nowa wersja Hondy CR-V

Całkowicie nowy model CR-V będzie pierwszym SUV-em Hondy w Europie wyposażonym w zaawansowany hybrydowy układ napędowy. Zespół napędowy z inteligentnym systemem doboru trybu jazdy (i-MMD) obejmuje dwie maszyny elektryczne, pracujący w cyklu Atkinsona silnik benzynowy oraz akumulator litowo-jonowy. Jest dostępny w obu wersjach, z przeniesieniem napędu na przednią oś oraz z napędem AWD.

Nowy CR-V prezentuje odświeżoną sylwetkę z szerszymi, muskularnymi nadkolami, bardziej wyrazistymi liniami maski i tylnych partii nadwozia oraz – typową dla nowej generacji modeli tej marki – stylizacją pasa przedniego z charakterystycznym kształtem reflektorów.

Nowy CR-V podnosi również poprzeczkę w zakresie jakości i przestronności wnętrza. CR-V oferuje teraz jeszcze większy komfort jazdy, lepszą charakterystykę prowadzenia, pewniejszą kontrolę przechyłów nadwozia oraz bardziej skuteczne tłumienie nieprzyjemnych wibracji, drgań i hałasu. Nowy model gwarantuje również większą wygodę użytkowania i funkcjonalność oraz szersze możliwości w zakresie łączności.

Nieco większy rozstaw osi oraz szersza sylwetka modelu CR-V, umożliwiły wygospodarowanie bardziej przestronnej kabiny. Najlepsze w tej klasie zagospodarowanie dostępnej przestrzeni sprawia, że pasażerowie mają więcej miejsca, a bagażnik jest głębszy i dłuższy niż w poprzednim modelu. Podłoga bagażnika posiada dwustopniową regulację wysokości, co pozwala stworzyć płaską powierzchnię transportową do przewozu dużych przedmiotów. Ich załadunek ułatwi system bezdotykowego, elektrycznego sterowania klapą bagażnika.

Dzięki inteligentnym funkcjom, nowa CR-V jest łatwiejsza w codziennej eksploatacji Przykładowo, możliwe jest ustawienie wysokości, do której ma otwierać się klapa bagażnika, np. w czasie postoju w niskim garażu. Jeszcze większą praktyczność kabiny zapewnia trójfunkcyjny schowek w konsoli środkowej, a także nowy system chowania, składania i dzielenia (60:40) oparć tylnych foteli „jednym ruchem”, który znacząco ułatwia i przyśpiesza załadunek bagażu.

Platforma samochodu wykorzystuje unikalną dla Hondy koncepcję konstrukcji nadwozia typu ACE™ (Advanced Compatibility Engineering), która jeszcze bardziej konsekwentnie wykorzystuje siatkę licznych, połączonych ze sobą elementów strukturalnych, których zadaniem jest bardziej równomierne rozprowadzanie i rozpraszanie energii zderzenia. Ponadto, niezależnie od wybranego poziomu wyposażenia, model CR-V dostępny jest z rozbudowanym zestawem zaawansowanych systemów bezpieczeństwa czynnego i wspomagania kierowcy Honda Sensing™, wykorzystujących dane z czujników radarowych i kamery, aby asystować kierowcy w czasie jazdy.

Wyrafinowane, sportowe i eleganckie nadwozie oraz wysokiej klasy wnętrze

Nowa Honda CR-V zachowuje charakterystyczną sylwetkę, a w najnowszej odsłonie prezentuje również zmienioną, elegancką i zarazem dynamiczną stylizację. Sylwetka nowego CR-Va wyróżnia się masywniejszymi nadkolami, odważniej zakreślonymi liniami maski i tylnej części nadwozia oraz reflektorami typowymi dla nowej generacji modeli Hondy.

Główne założenia projektowe nowej Hondy CR-V obejmowały stworzenie nowoczesnego, dynamicznego SUV-a, który miał być również niezwykle funkcjonalny. Honda postawiła na projekt o czystych, oszczędnych formach pozbawionych zbędnych elementów stylizacyjnych.

Jedną z fundamentalnych zmian zaaplikowanych przez konstruktorów było zwiększenie o 30 mm rozstawu osi. Zabieg ten umożliwił stworzenie bardziej przestronnego wnętrza oraz typowej dla SUV-a, muskularnej sylwetki z kołami umieszczonymi jeszcze bliżej narożników pojazdu. Nowa Honda CR-V zyskała bardziej atletyczny wygląd, do którego przyczyniły się masywne koła oraz krótszy przedni zwis i podwójne końcówki układu wydechowego.

Odważny projekt przedniej części nadwozia oparto na stylizacji znanej z najnowszych modeli Hondy, z wyrazistą sygnaturą reflektorów, które w standardzie oferowane są z technologią LED. W porównaniu z poprzednikiem, masywny przedni zderzak wyróżnia się czystszą formą i stanowi solidną podstawę dla smukłej osłony chłodnicy. Wyraziste przetłoczenia maski przyciągają wzrok ku eleganckiej, płynnie wkomponowanej szybie czołowej oraz opadającej ku tyłowi linii dachu.

W porównaniu z poprzednią generacją Hondy CR-V, tylne błotniki są wydatniej wyprofilowane i harmonijnie łączą się z masywnymi nadkolami. Dodatkowo, dynamiczną sylwetkę podkreśla wyżej poprowadzona linia przewężenia, większa powierzchnia paneli karoserii poniżej oraz połyskująca, dolna listwa dekoracyjna, biegnąca od przedniego koła ku tyłowi pojazdu.

Kolejnym ciekawym elementem stylizacyjnym jest załamanie górnej linii okien w tylnej części nadwozia, które biegnie równolegle z konturem pokrywy bagażnika. Chromowana listwa dokonuje tam gwałtownego nawrotu, łącząc się z pasem dekoracyjnym unoszącym się ponad linię przewężenia w dolnej części tylnego okna, co dodatkowo podkreśla dynamiczną stylizację bocznej linii nadwozia.

Ostro rzeźbione klosze tylnych lamp unoszą się nad linią przewężenia, otulając naroża karoserii i tworząc kształt litery „L” wokół szyby pokrywy bagażnika. Łączy je masywna chromowana listwa, rozciągająca się na całej szerokości pokrywy bagażnika.

Klienci mogą wybrać jeden z ośmiu kolorów nadwozia: niemetalizowany odcień Rallye Red, metalizowane – Lunar Silver, Modern Steel, Cosmic Blue i Premium Crystal Red lub perłowe lakiery Platinum White, Crystal Black oraz Premium Agate Brown.

Wszystkie wersje CR-V Hybrid są wyposażone w 18-calowe felgi aluminiowe, a najbogatsze odmiany modelu dostępne są standardowo z panoramicznym oknem dachowym.

System Honda Hybrid Performance zapewnia wysoki poziom sprawności i kultury pracy

Całkowicie nowy model CR-V jest pierwszym SUVem Hondy w Europie, wyposażonym w zaawansowany hybrydowy układ napędowy. W systemie Honda Hybrid Performance zastosowano inteligentną technikę napędu z doborem trybu jazdy (i-MMD), obejmującą pracujący w cyklu Atkinsona silnik benzynowy, innowacyjną przekładnię zawierającą dwie maszyny elektryczne, jednostkę sterującą przepływem mocy oraz akumulator litowo-jonowy. Układ zapewnia wysoki poziom sprawności i kultury pracy.

Nowy CR-V Hybrid jest wyposażony w wydajny, 2-litrowy silnik benzynowy i-VTEC o mocy maksymalnej 107 kW (145 KM), osiąganej przy 6200 obr/min. i w napęd elektryczny o mocy 135 kW (184 KM) z momentem obrotowym 315 Nm. Dzięki układowi hybrydowemu, CR-V Hybrid z napędem na przednią oś osiąga przyspieszenie 0-100 km/h 8,8 sekundy, dla modelu AWD wynosi ono 9,2 sekundy. Maksymalna prędkość pojazdu wynosi 180 km/h.

W modelu CR-V Hybrid, napędzanym na przednie koła, poziom emisji CO2 – w ramach zmodyfikowanego testu NEDC – wyniósł 120 g/km, przy średnim zużyciu paliwa w cyklu mieszanym – 5,3 l/100 km. Honda CR-V Hybrid w wersji z napędem na wszystkie koła legitymuje się emisją CO2 na poziomie 126 g/km i średnim zużyciem paliwa wynoszącym 5,5 l/100 km.

Innowacyjna przekładnia e-CVT

W układzie przeniesienia napędu zastosowano przekładnię e-CVT, w której skład wchodzi min. jednobiegowa przekładnia o stałym przełożeniu, umożliwiająca płynne przeniesienie momentu obrotowego na koła pojazdu. System Hondy jest mniejszy i sprawniejszy niż układy posiadające przekładnie planetarne, zazwyczaj stosowane w pojazdach hybrydowych.

Inżynierowie pracujący nad CR-V Hybrid zadbali, aby zmiany trybu jazdy, w tym funkcja wyłączenia i uruchomienia silnika stop-start, były nieodczuwalne dla pasażerów. Płynny transfer momentu obrotowego oznacza, że nie występują żadne zaskakujące zmiany w pracy układu przeniesienia napędu lub niepożądane sprzężenia zwrotne, a prawie bezgłośny układ napędowy sprawia, że CR-V Hybrid oferuje jazdę bez nadmiernego hałasu i wibracji.

Przekładnia została dostrojona z myślą o rynku europejskim, by zapewnić liniowe przyspieszanie. Uzyskano to dzięki optymalizacji reakcji układu napędowego na zmiany położenia pedału przyspieszenia, a dodatkowo zadbano, by dźwięk silnika odpowiadał oczekiwaniom kierowcy. Pierwszy raz w modelu CR-V zastosowano układ Active Sound Control, którego zadaniem podczas przyspieszania jest dostarczanie naturalnego dźwięku wchodzącego na obroty silnika.

Wydajność układu napędowego AWD oraz zdolności terenowe CR-V

Terenowe zdolności Hondy CR-V zostały poprawione, dzięki zwiększonemu prześwitowi przy zachowaniu tego samego środka ciężkości, co w poprzedniej generacji modelu.

Prześwit pod pojazdem wynosi teraz 190 mm w wersjach Hybrid z napędem FWD oraz 200 mm w odmianach Hybrid z napędem AWD. W obu przypadkach wzrost wynosi 35 mm w porównaniu do poprzedniej generacji CR-V. Za tak wysoki prześwit odpowiadają również większe koła i opony, które dodatkowo budują atletyczny wizerunek sylwetki CR-V.

Najnowsza generacja napędu na wszystkie koła (Real Time AWD) z inteligentnym systemem kontroli (Intelligent Control System™) zmniejsza zużycie paliwa i poprawia właściwości trakcyjne samochodu. Nawet w standardowych warunkach codziennej eksploatacji, układ ten wspomaga płynną i bezpieczną jazdę, przekazując moment obrotowy na tylne koła podczas ruszania.

Układ AWD korzysta ze mokrego sprzęgła wielotarczowego, które łączy wał napędowy z tylnym mechanizmem różnicowym. Układ posiada silnik elektryczny napędzający pompę hydrauliczną. Lekka, paliwooszczędna konstrukcja zapewnia idealne zrównoważenie osiągów, wyższy poziom bezpieczeństwa oraz lepsze właściwości w terenie i na asfalcie, jednak bez zbytniego wzrostu masy całego układu. Gdy napęd kół tylnej osi nie jest konieczny, np. podczas szybkiej jazdy autostradowej, następuje automatyczne rozłączenie wału napędowego w celu ograniczenia oporów mechanicznych w układzie.

Zmienione oprogramowanie pozwala teraz na przekazanie do 60% momentu obrotowego na tylne koła w sytuacjach tego wymagających oraz na 10-procentowy wzrost ogólnej wartości momentu, do 550 Nm. W rezultacie, samochód spisuje się lepiej w warunkach ograniczonej przyczepności oraz wykazuje lepszą dynamikę i możliwości w czasie podjazdu pod wzniesienie.

Zdjęcia: Honda