MotoNews.pl

Porsche Panamera S E-Hybrid – pierwszy model hybrydowy typu plug-in w klasie pojazdów luksusowych

05 kwietnia 2013

Panamera S E-Hybrid

W drugiej generacji Gran Turismo Porsche wprowadza do klasy pojazdów luksusowych pierwszy na świecie model z napędem hybrydowym typu plug-in. Oprócz Panamery S E-Hybrid o mocy 416 KM w gamie wariantów Panamery debiutują także dwie luksusowe wersje Executive o wydłużonym rozstawie osi oraz Panamera S i Panamera 4S z zupełnie nowym, 3-litrowym silnikiem V6 biturbo. Nowa generacja Gran Turismo będzie mieć swoją oficjalną premierę 21 kwietnia podczas rozpoczęcia wystawy Auto China w Szanghaju.

Panamera S E-Hybrid
Panamera S E-Hybrid posiada udoskonalony, w pełni hybrydowy napęd z mocniejszym silnikiem elektrycznym i wydajną baterią, którą można ładować z pomocą zwykłego gniazdka elektrycznego. Napęd elektryczny generuje 95 KM/70 kW mocy, to o połowę więcej niż w przypadku motoru elektrycznego w poprzednim modelu (odznaczał się on mocą 47 KM/34 kW). Silnik elektryczny czerpie energię z baterii litowo-jonowej 9,4 kWh (poprzednio jej pojemność wynosiła 1,7 kWh). Po podłączeniu do przemysłowego łącza baterię można naładować w ciągu około 2,5 godziny, a przy użyciu domowego gniazdka procedura ta trwa nieco mniej niż 4 godziny.

Panamera S E-Hybrid odznacza się lepszymi osiągami niż poprzedni model. Poza tym zużycie paliwa zostało zredukowane o około 56% – z 7,1 l/100 km do 3,1 l/100 km. Emisja CO2 utrzymuje się na poziomie 71 g/km. Zasięg w trybie elektrycznym po jednokrotnym naładowaniu baterii wynosi 36 km w Nowym Europejskim Cyklu Jazdy. Panamera z nowym napędem hybrydowym może rozpędzić się w trybie elektrycznym maksymalnie do 135 km/h, ogólnie do 270 km/h. Przyspieszenie z miejsca do 100 km/h trwa 5,5 sekundy.

Panamera Executive
Ten wariant Panamery oferuje pasażerom dużo przestrzeni. W tyle umieszczono wygodne fotele pozwalające na całkowity relaks w trakcie podróży. Porsche Panamera Turbo Executive i Panamera 4S Executive mają rozstaw osi wydłużony o 15 cm. Poza tym wyposażono je w szereg dodatkowych elementów poprawiających komfort jazdy. Oba warianty posiadają także innowacyjne zawieszenie hydrauliczne.

Nowy silnik V6 biturbo
Nowa jednostka V6 biturbo zastąpi w gamie silnikowej Panamery S i Panamery 4S 4,8-litrowy silnik V8. Będzie także wykorzystywana w opisanym powyżej modelu Panamera 4S Executive. W porównaniu z jednostką V8 w poprzedniej generacji, nowa ma o 20 KM więcej mocy i o 20 Nm większy maksymalny moment obrotowy (w sumie 520 Nm).

Nowa generacja Porsche Panamera pojawi się w salonach sprzedaży w lipcu tego roku. Na początku 2014 roku nowy diesel o mocy 300 KM/220 kW zastąpi aktualnie oferowaną jednostkę wysokoprężną. W 20114 roku dołączą do nich także sportowe warianty Porsche Panamera Turbo S i Panamera Turbo S Executive.

 

 

Zdjęcia: Porsche, opracowanie: BM