Porsche pokazuje premierowo podczas wystawy motoryzacyjnej w Szanghaju model Panamera w wersji na 2014 rok oraz nową Panamerę S E-Hybrid – pierwszy pojazd z hybrydowym napędem typu plug-in niemieckiego producenta. W Chinach debiutują także luksusowe wersje Executive modeli Panamera S i Panamera 4S, wyposażone w wydłużony rozstaw osi i zupełnie nowy, 3-litrowy silnik V6 biturbo. Po wejściu do sprzedaży nowych odsłon, rodzina Panamer powiększy się do dziewięciu wariantów.
– Porsche Panamera odniosło szczególny sukces w Chinach – powiedział Matthias Müller, prezes i dyrektor generalny Porsche AG – Dokładnie cztery lata temu po raz pierwszy zaprezentowaliśmy Panamerę międzynarodowej publiczności zgromadzonej na wystawie w Szanghaju – miejsce wybraliśmy z rozmysłem. Wiedzieliśmy, że nasze Gran Tourismo będzie najwłaściwszym modelem dla tego rozwijającego się rynku. I nie pomyliliśmy się, obecnie jedna na trzy produkowane Panamery trafia właśnie do Chin.
Od tego czasu Chiny zwiększyły swoje znaczenie dla marki i stały się drugim co do wielkości rynkiem zbytu dla Porsche, tuż za Stanami Zjednoczonymi.
Nowa Panamera S E-Hybrid to udoskonalona koncepcja, jaką można było oglądać w poprzedniej Panamerze S Hybrid, z mocniejszym silnikiem elektrycznym, wydajną baterią, która dostarcza więcej energii i można ją naładować zarówno w publicznych stacjach, jak i przy użyciu zwykłego, domowego gniazdka elektrycznego. Motor elektryczny generuje moc 95 KM, o ponad połowę więcej niż silnik montowany w poprzedniej wersji modelu (tamten odznaczał się mocą 47 KM). Energia elektryczna przechowywana jest w nowej baterii litowo-jonowej, o pojemności zwiększonej w porównaniu z poprzednim wariantem z 1,7 kWh do 9,4 kWh. Po podłączeniu do źródła o napięciu 240 V bateria ładuje się w 100% w ciągu około 2,5 godzin. Porsche Panamera S E-Hybrid może przyspieszyć z miejsca do 100 km/h w 5,2 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 269 km/h.