Dzięki projektantom i konstruktorom Peugeot nowy kompaktowy hatchback imponuje odważną stylistyką, intuicyjnie prostą obsługą, nowoczesną konstrukcją oraz wyrafinowanym designem i wysoką jakością wykonania. Za sprawą modułowej platformy EMP2, nowy Peugeot 308 wyróżnia się kompaktowymi wymiarami, obniżoną masą własną (-140 kg w porównaniu do poprzednika) oraz wzorcowo niskim w tej klasie poziomem emisji CO2 (nawet poniżej 85 g/km, w zależności od wersji). EMP2 w znacznym stopniu wpływa na poprawę właściwości dynamicznych pojazdu oraz ogólnie pojętego komfortu. Wyrafinowane stylistycznie wnętrze oraz nowoczesne wskaźniki i zegary (i-cockpit Peugeot) dają przedsmak wyjątkowych wrażeń podczas jazdy.
Nowa koncepcja hatchbacka
Nowy Peugeot 308 posiada wszystkie najważniejsze cechy, jakich oczekuje się od pojazdu z segmentu C, czyli kompaktowe nadwozie (długość: 4,25 m oraz wysokość: 1,46 m), przestronne wnętrze oraz pojemny bagażnik (470 litrów mierzone do poziomu rolety).
Dzięki swym kompaktowym wymiarom, świetnie dobranym proporcjom, obniżonej masie własnej oraz nadwoziu nowy Peugeot 308 może się pochwalić wyrazistą, muskularną i dynamiczną sylwetką. Kolejnym elementem, który wyróżnia sylwetkę nowego Peugeot 308, jest oświetlenie. Przód pojazdu zdobią smukłe lampy wykonane całkowicie w technologii LED, które precyzją obróbki i zarysem przypominają lśniące szlachetne kamienie, jednocześnie tworząc koci i niezwykle technologiczny wygląd tej części nadwozia. Reflektory tego typu dostępne są w standardzie w wyższych opcjach wyposażenia. Stylistyka wysokiej próby jest widoczna również w tylnej części nadwozia, gdzie odnajdziemy charakterystyczny dla marki potrójny „ślad pazurów” świateł wykonanych w technologii LED, podkreślających nowoczesny i dynamiczny charakter pojazdu. N
Wnętrze 308 zapewnia wyjątkowe doznania z jazdy. Jego rozplanowanie pozwala na całkowicie intuicyjną obsługę, co podczas jazdy dodatkowo oddziałuje na zmysły. Niewielka kierownica potęguje wrażenie pełnej kontroli nad pojazdem, umieszczone wysoko zegary umożliwiają odczyt danych o pojeździe bez konieczności odrywania wzroku od drogi, a nowatorska konsola środkowa oraz duży ekran dotykowy o przekątnej 9,7” poprawiają intuicyjność obsługi.
Dzięki zastosowaniu ekranu dotykowego możliwe było skupienie wielu funkcji w jednym miejscu, co znacznie upraszcza kontrolowanie pojazdu. Ponadto pozwoliło to konstruktorom na stworzenie prostej i czystej stylistycznie deski rozdzielczej o niewielkiej liczbie przycisków i przełączników.
Nowy Peugeot 308 produkowany będzie w zakładach w Sochaux we Francji, a fabryki w Trémery i Douvrin dostarczać będą jednostki napędowe. Po raz pierwszy nowy Peugeot 308 zostanie zaprezentowany 10 września 2013 roku podczas Salonu Samochodowego we Frankfurcie, a w europejskich salonach pojawi się jesienią 2013 roku.