Niedawno Porsche zorganizowało specjalne spotkanie dla przedstawicieli międzynarodowych mediów i wykorzystało tę okazję, by przeprowadzić z udziałem dziennikarzy aż 42 jazdy testowe modelem Panamera S E-Hybrid. Celem było udowodnienie, że hybrydowa Panamera zużywa bardzo mało paliwa. W sumie podczas medialnej imprezy przejechano 1200 km, a średnie zużycie paliwa biorąc pod uwagę wszystkie testy wyniosło 4,4 l/100 km.
Najlepszym wynikiem odnotowanym podczas jazdy pierwszą hybrydą typu plug-in w klasie luksusowej było 2,8 l/100 km. Producent uważa, że testy pozwoliły na potwierdzenie, że w codziennym użytkowaniu Panamera S E-Hybrid może spokojnie zbliżyć się do wartości zużycia paliwa wyznaczonych podczas testów w nowym europejskim cyklu jazdy (NEFZ).
W testach NEFZ hybrydowa Panamera zużywała w cyklu mieszanym 3,1 l paliwa na 100 km, emitując przy tym 71 g CO2 na kilometr i zużywając 162 Wh energii elektrycznej na kilometr. Wynik ten udało się uzyskać w niezmodyfikowanej Panamerze S E-Hybrid, w której znajdowało się od 3 do 4 pasażerów korzystających z klimatyzacji, podczas gdy samochód rozpędzał się na niektórych odcinkach do prędkości 230 km/h. Odcinek testowany na torze miał długość 28,5 km, a po nim następowała faza jazdy miejskiej w Hockenheim na długości 6,5 km, następnie 9,2 km po drogach podmiejskich i 13 km na autostradzie.
Porsche Panamera S E-Hybrid może przejechać w trybie czysto elektrycznym do 36 kilometrów (oczywiście w tym czasie nie zużywa benzyny, ani nie emituje dwutlenku węgla). Rezultat taki uzyskano nie tylko podczas testów NEFZ na dynamometrze, lecz także podczas jazdy po zwykłej drodze ze średnią prędkością 54 km/h (średnia prędkość w próbach NEFZ to 33 km/h).
Panamera S E-Hybrid generuje ogółem moc 416 KM/306 kW, potrafi przyspieszyć z miejsca do 100 km/h w 5,5 sekundy i rozwinąć prędkość maksymalną 270 km/h. Sprzedaż nowego modelu rozpocznie się pod koniec lipca tego roku.