MotoNews.pl

Volkswagen e-Golf i e-up! – światowa premiera na IAA 2013

27 sierpnia 2013

Volkswagen 3

Volkswagen szykuje na wrześniowe targi IAA we Frankfurcie nad Menem podwójną premierę – będą nią elektryczne wersje modeli: Golf i up!. Jak twierdzi producent, oba bezemisyjne, czterodrzwiowe samochody będą bardzo praktyczne w codziennym użytku i atrakcyjnie wyposażone. Na ich liście wyposażeniowej znajdą się między innymi: automatyczna klimatyzacja, system radiowo-nawigacyjny, podgrzewana szyba przednia, światła do jazdy dziennej z diodami LED, a w e-Golfie również wykorzystane po raz pierwszy w modelu z plakietką VW: LEDowe reflektory.

Dwaj nowi członkowie rodziny Volkswagena wyróżniają się również niezwykle oszczędnym zużyciem energii: e-up! Potrzebuje 11,7 kWh prądu elektrycznego na 100 km. E-Golf, pozycjonowany o klasę wyżej, zużywa 12,7 kWh energii elektrycznej na 100 km. Silniki elektryczne, przekładnie i baterie litowo-jonowe napędzające modele e-up! i e-Golf zostały zaprojektowane i stworzone w siedzibie Volkswagena w Wolfsburgu, a produkowane są przez różnych dostawców z Niemiec.

e-Golf
Volkswagen e-Golf, który będzie mieć światową premierę na IAA we Frankfurcie, korzysta z silnika elektrycznego o mocy 115 KM/85 kW. Ta jednostka generuje maksymalny moment obrotowy o wartości 270 Nm, dostępny natychmiast po ruszeniu z miejsca. E-Golf z napędem na przednią oś rozpędza się z miejsca do 100 km/h w 10,4 sekundy. Prędkość maksymalną pięcioosobowego auta ograniczono elektronicznie do 140 km/h.

e-up!
Volkswagen e-up! Może przewieźć cztery osoby, a pod maską kryje silnik elektryczny o mocy 82 KM/60 kW. Jego maksymalny moment obrotowy 210 Nm jest przekazywany na przednią oś. „Rozbieg” od 0 do 100 km/h zabiera Volkswagenowi e-up! 12,4 sekundy, a prędkość maksymalna, jaką może osiągnąć, to 130 km/h.

Zasięg obu nowych modeli elektrycznych VW przystosowano do potrzeb osób dojeżdżających codziennie do pracy. E-up! może po jednokrotnym naładowaniu baterii przejechać do 160 km, a e-Golf, wyposażony w większą baterię – do 190 km. W obu samochodach kierowca może wybrać jeden z dwóch oszczędnych trybów jazdy („Eco” lub „Eco +”), lub jeden z czterech, w których aktywowana jest funkcja odzyskiwania energii hamowania („D1”, „D2”, „D3” lub „B”), by wydłużyć maksymalnie zasięg.

Zdjęcia: Volkswagen, opracowanie: BM