Peugeot pochwalił się właśnie nowym pojazdem koncepcyjnym, będącym usportowioną wersją modelu 308. Peugeot 308 R wyróżnia się dwukolorowym wykończeniem nadwozia, niskim zawieszeniem i mocą 270 KM generowaną przez 4-cylindrowy, 1,6-litrowy silnik zapożyczony z modelu RCZ R.
Peugot 308 R ma „przyczajoną” sylwetkę (zawieszenie obniżono o 26 mm), szeroki rozstaw kół (o 30 mm) i opływowe linie nadwozia. Jak twierdzi Thomas Rohm, menadżer ds. projektowania koncepcyjnego w Peugeot, 308 R Concept to ekstremalna wersja produkcyjnego Peugeota 308, która zachowuje jego elegancję i wyszukane elementy stylistyczne.
Przednia część nadwozia ma kolor czerwony, a lakier użyty do jej pokrycia jest fluoroscencyjny. Stanowi ciekawy kontrast z czarnym tyłem auta. Ukośna linia oddzielająca oba kolory została zainspirowana wyglądem koncepcyjnego supersamochodu Onyx.
Od standardowego Peugeota 308 koncepcyjny 308 R odróżnia się komponentami z włókna węglowego: drzwiami, przednimi narożnikami, bokami, progami bocznymi, maską silnika, obudowami lusterek bocznych i zderzakami, które przymocowano do metalowej struktury. W strukturze tej jedynymi oryginalnymi elementami z fabrycznego Peugeota 308 są dach i pokrywa bagażnika. W dolnej części przodu nadwozia znajdują się trzy wloty powietrza z listwami pokrytymi ciemnym chromem. Reflektory i światła tylne wykonano w technologii LED. W tyle umieszczono symetrycznie dwie końcówki rur wydechowych polakierowane na czarno.
1,6-litrowy silnik THP zastosowany w Peugeocie 308 R generuje maksymalną moc 270 KM przy 6000 obr./min., a maksymalny moment obrotowy 330Nm dostępny jest w zakresie 1900-5500 obr./min. Emituje 145 g CO2/km. Moc przekazywana jest na przednie koła za pośrednictwem 6-biegowej przekładni manualnej i samoblokującego mechanizmu różnicowego Torsena. W układzie hamulcowym zastosowano tarcze o średnicy 380 mm i grubości 32 mm z przodu i średnicy 330 mm oraz grubości 22 mm z tyłu i czterotłoczkowe zaciski. Pojazd porusza się na oponach w rozmiarze 235/35 R19.