Marka Volkswagen zaprezentuje się w dniach 12 – 22 września podczas 65. Międzynarodowej Wystawy Motoryzacyjnej (IAA) we Frankfurcie nad Menem na stoisku wystawienniczym liczącym niemal 9.000 metrów kwadratowych. Punktem kulminacyjnym będą światowe premiery e-Golfa, nowego Golfa R oraz jeszcze jednego modelu. W centrum prezentacji będą znajdować się obok „Think Blue.” tematy takie jak 4MOTION (napęd na wszystkie koła) i WRC (World Rally Championship).
Dominującym tematem będzie „Electrifying”. Nie chodzi tutaj jednak wyłącznie o temat e-mobilności, który będzie prezentowany we Frankfurcie między innymi poprzez modele e-Golfa, e-up! oraz XL1, jak i poprzez liczne eksponaty i inscenizacje. Również wystrój stoiska, filmy, elementy pokazu i gadżety reklamowe nawiązują do motywu „Elektryzacji” i powinny oddziaływać emocjonalnie na odwiedzających.
Architektonicznym sercem stoiska wystawienniczego, które zostało urządzone w konwencji „Cloud-Design”, stanowi główna scena z ekranem LED o powierzchni 61 metrów kwadratowych. Wzdłuż ekspozycji modeli Volkswagena, które z uwagi na ich napęd są szczególnie ekonomiczne, prowadzi szlak Think Blue. Ściana innowacji dostarczy odwiedzającym cennych informacji dot. zastosowanych w samochodach technologii.
Volkswagen na swoim stoisku zorganizuje w tym roku dodatkowe, wyjątkowe show. Holenderski artysta – kreator innowacyjności Anouk Wipprecht zaprojektował specjalnie na targi kolekcję mody (Fashion Tech), która jest wyjątkowa nie tylko z uwagi na swój design, ale w szczególności z powodu technicznych możliwości interakcji z odwiedzającymi i otoczeniem.
Na stworzenie stoiska targowego zużyto w sumie 150 ton stali. Planowanie i projektowanie rozpoczęto 11 miesięcy temu, stoisko budowane będzie przez 24 dni pracy, wykorzystanych zostanie ponad 2.300 lamp, dla których zostało położonych około 90 kilometrów kabli.
Dane i fakty dotyczące stoiska Volkswagena na IAA 2013
- Miejsce: Tereny targowe Frankfurt, hala 3.0
- Powierzchnia stoiska: 8.893 m2
- Długość i szerokość stoiska: 114,50 x 78,00 metrów
- Początek budowy: 14.08.2013
- Czas budowy stoiska: 24 dni
- Zabudowana przestrzeń: 15.500 m3
- Wysokość fasady: do 7,50 m
- Podłoga szklana: ok. 6.000 m2
- Wykładzina: 2.125 m2
- Całkowita ilość lamp: ok. 2350 o całkowitej mocy 1,7 megawatów, długość kabli ok. 90 km
- Powierzchnia ekranów LED: ponad 140 m2, w tym duży ekran LED o powierzchni 61 m2 na głównej scenie
- Samochody: 53
- Liczba organizatorów i hostess: ok. 140
- Okres planowania: 11 miesięcy
- Architekci/kreatorzy: 18
- Architektoniczne główne atrakcje: fasada Cloud, ściana innowacji, główna scena