MotoNews.pl

Seat Leon ST zadebiutował na IAA we Frankfurcie

13 września 2013

Marka, model | ,
Seat Leon ST 14

Prezes SEAT-a Jürgen Stackmann przedstawił w pełni nowego SEAT-a Leon ST. Ta prapremiera odbyła się podczas wieczoru marek Volkswagena dla mediów, będącego preludium do otwarcia Salonu Samochodowego we Frankfurcie.

SEAT Leon ST zamyka gamę hiszpańskiego, sportowego modelu kompaktowego. Dzięki temu SEAT może się obecnie poszczycić atrakcyjną i szeroką ofertą w sumie trzech wersji nadwoziowych Leona. Po raz pierwszy w swojej historii oferuje legendarny model w wersji: 5-drzwiowej, 3-drzwiowej „SC” i teraz w wersji kombi „ST”.

Przemawiając na wieczorze dla mediów grupy Volkswagena, Jürgen Stackmann powiedział:

„Ten jakże sportowy charakter, zaskakująco szeroka użyteczność i to połączenie najnowszej technologii w raz z artystyczną stylistyką, to właśnie jest nowy Leon ST. To model, który definiuje nowe standardy w klasie kompaktowych kombi – przy bardzo konkurencyjnej cenie. Po jakże udanym wejściu na rynek wersji 5-drzwiowej Leon i 3-drzwiowej Leon SC, nowe ST jest idealnym dopełnieniem, co pozwala na kompletną prezentacje wartości marki SEAT.”

Trzeci członek rodziny Leon łączy w sobie młodzieńczy dynamiczny, nowoczesny design i sportowe cechy jego rodzeństwa z wyjątkową, codzienną użytecznością. W 4.535 mm długości Leon ST oferuje ładowność aż 587 litrów, którą można powiększyć do 1.470 litrów ze złożonymi oparciami tylnych siedzeń. Co więcej, wraz z pojawieniem się w modelu ST, Leon dodał nowe możliwości technologiczne, takie jak adaptacyjny tempomat ACC z radarem zbliżeniowym, DCC podwozie adaptacyjne umożliwiające wyższy stopień kontroli, w zależności od prędkości jazdy.

Lekka konstrukcja
Imponujące dane dotyczące zużycia paliwa są również wynikiem lekkiej konstrukcji. W wersji podstawowej, Leon ST waży zaledwie 1.233 kilogram, czyli zaledwie o 45 kg więcej od 5-drzwiowego Leona, będąc najlżejszym kombi w swojej klasie. Niemniej jednak, ST oferuje wiele funkcjonalnych szczegółów wyposażenia, które znacznie wpływa na codzienną użyteczność. Tylne oparcie kanapy są bardzo łatwe do złożenia. dodatkowo podwójna podłoga wprowadza porządek i sprawia, że bardzo łatwo załadować i rozładować samochód. Można również złożyć oparcie fotela pasażera.

„Osiągnęliśmy doskonały zawieszenie łączące w sobie komfort i elastyczność – mówi dr Matthias Rabe, wiceprezes SEAT ds. badań i rozwoju. – Począwszy od Leona ST, DCC wraz z dalszymi zaawansowanymi systemami wspomagania kierowcy są już dostępne dla całej rodziny.”

Unikalny „język projektu”
Linie przetłoczenia wzdłuż boków zapewniają ekscytującą grę światła i cienia. W nadwoziu znajdują się również te same ostre linie i krawędzie, które przekazują precyzyjne energię i witalność jak w pozostałych samochodach gamy Leona. Tył przedłużony o 27 cm, zapewnia dużą przestrzeń ładunkową, a tylna linia nadwozia z muskularnymi ramionami podkreśla dynamiczny charakter Leona ST. Techniczna elegancja Leona ST jest dodatkowo podkreślona przez w pełni ledowe reflektory połączeniu z tylnymi światłami ledowymi.

„Projektując SEAT-a, wierzymy, że dynamiczny charakter nie musi cierpieć z powodu funkcjonalności auta. Nowy kombi dodaje nowy wymiar do rodziny Leon – dynamiczna sylwetka jest napięta i elegancka, a zarazem Leon ST oferuje pełne narzędzie do pracy i wypoczynku, dla rodziny i sportu – mówi Alejandro Mesonero-Romanos, szef SEAT Projekt. – Leon ST jest unikalnym kombi dostepnym także w wersji FR (Formula Racing). Dzięki konstrukcji z wyraźnie sportowym przodem i tyłem, to przynosi nowe znaczenie terminowi sportowego kombi. “

Wydajne silniki
Pakiet technologiczny w nowym Sportu Tourer jest w dużej mierze podobny do tych z Leona i Leona SC. Wybór silników benzynowych jest szeroki i zróżnicowany, których oferta zaczyna się od jednostki 1.2 TSI w dwóch wersjach, 63 kW (86 KM) i 77 kW (105 KM). Leon ST w tej wersji wraz z systemem Start/Stop oraz odzyskiwania energii z hamowania, zużywa tylko 4,9 litra paliwa na 100 kilometrów (CO2: 114 g/km). Kolejny silnik 1.4 TSI jest dostępny w wersjach 90 kW (122 KM ) i 103 kW (140 KM) są również jednostkami zużywającymi małe ilości paliwa na poziomie 5,3 litrów na 100km. W wersji FR hiszpańskie kombi jest oferowane z silnikiem 1.8 TSI osiągającym 132 kW (180 KM) i 250 Nm maksymalnego momentu obrotowego.

Szeroki zakres jednostek TDI dla nowego Leona ST sięga od osiągającego 66 kW (90 KM) do 135 kW (184 KM). Model 1.6 TDI osiąga 66 kW (90 KM) i 230 Nm maksymalnego momentu obrotowego, zaś jednostka 2.0 TDI o mocy 110 kW ( 150 KM) i 320 Nm maksymalnego momentu obrotowego zapewnia potężną siłę napędową dla SEAT-a Leon ST. Jednak z systemem Start/Stop średnio spala tylko 4,1l./100 km (CO2: 106 g/km). Sportową atrakcją jest wersja 2.0 TDI o mocy 135 kW (184 KM) i 380 Nm maksymalnego momentu obrotowego, oferowana tylko w wersji FR, zużywa zaledwie 4,3l./100 km (CO2: 112 g/km).

Adaptacyjne podwozie DCC i tempomat adaptacyjny ACC
Dobrze wyważone podwozie zwiększa dynamiczny charakter nowego Leona ST. Kierownicy przekazuje wyrafinowaną, spokojną kierunkowość i nastrojone zwrotne, podczas gdy zawieszenie płynnie łagodzi wszelkie nierówności dróg. W wersji FR, SEAT oferuje najnowszą generację adaptacyjnej regulacji zawieszenia DCC z trzema różnymi trybami jazdy, które mogą być wybrane przez SEAT profil jazdy. W trybie „Sport”, Leon ST jest jeszcze bardziej zwinny, zaś w wersji „Comfort” mocniej łagodzi nierówności i pracuje jeszcze łagodniej. Dostępne sa również profile jazdy „eko” „individual. Opcjonalny pakiet zawiera system DCC dynamicznie i stopniowy układ kierowniczy, co zmniejsza wysiłek kierowania podczas parkowania, a podczas gdy szybkiego pokonywania zakrętów poprawia bezpośredni charakter układu kierowniczego.

Nowością w systemie wspomagania kierowcy w Leonie jest inteligentny tempomat ACC. Radarowy system utrzymuje określoną i zadaną prędkość oraz odpowiednią odległość, automatycznie przyspiesza i zwalnia w płynnym ruch. Można go ustawić w zakresie od 30 do 160 km/h. ACC współpracuje zarówno z ręczną skrzynią biegów jak i DSG podobnie.

Systemy audio i Assistance
Kolejny zakres systemów wspomagania kierowcy jest już dostępny w nowym modelu SEAT-a. Oprócz awaryjnego wspomagania systemu hamulcowego, obejmuje system wykrywania senność, dwie kamery i asystenta utrzymywania pasa ruchu.

Jeśli chodzi o rozwiązania audio-informacyjne, tu także nowy SEAT Leon ST jest w pełni nowoczesny. Podstawą doskonałej rozrywki na pokładzie jest SEAT Easy Connect będący systemem kontroli rozrywki i komunikacji, a także szeroki zakres funkcji pojazd. Interfejs jest przez dotykowy ekran w kokpicie aż do 5,8 cm wielkości.

Zdjęcia: Seat, newspress.co.uk