MotoNews.pl

Skoda Superb po tuningu w Cam Shaft

30 września 2013

Kategoria | Tuning
Marka, model | ,
Skoda Superb 14

Skoda Superb Combi to niezbyt porywający wizualnie model, ot użytkowe kombi, nie samochód, którym można by “poszpanować” na drodze. Niemiecki tuner OK Chiptuning postawił jednak przed sobą ambitne zadanie przemienienia nudnego auta w coś, co sprawi, że serca fanów motoryzacji zabija nieco żywiej. Naszym zdaniem – biorąc pod uwagę „materiał wyjściowy” – specjaliści z OK Chiptuning spisali się na medal. Do projektu OK Chiptuning zaprosił innego tunera – Cam Shaft, który był odpowiedzialny za zmianę wyglądu Skody Superb, natomiast inicjator zajął się modyfikacjami technicznymi.

Superb Combi opuścił fabrykę z 2-litrowym silnikiem TDI pod maską, który standardowo generuje moc 170 KM i maksymalny moment obrotowy 350 Nm. To topowa jednostka napędowa Skody Superb, jednak ingerencja ekspertów z OK Chiptuning sprawiła, że teraz jest jeszcze lepszy. Moc silnika wzrosła do 210 KM, a maksymalny moment obrotowy do 435 Nm dzięki przeprogramowaniu jednostki kontrolnej. Niemieccy tunerzy postarali się tak bardzo, że przystosowali silnik do współpracy z dwusprzęgłową przekładnią DSG, by kierowca mógł się cieszyć możliwością szybszej zmiany biegów.

Tymczasem specjaliści z Cam Shaft pokryli nadwozie Superba dekoracyjną folią z ciekawą grafiką, a standardowe obręcze wymienili na komponenty zapożyczone z Audi A6. Zamontowano na nich opony Pirelli Z-Nero w rozmiarze 235/35ZR20. Pojazd obniżono także przez zastosowanie w zawieszeniu modułu coil-over marki H&R.

Zdjęcia: autoevolution.com, opracowanie: BM